Hmm grizzlyns första fastkörning... Det roliga va att ja endast hade lågskor
Citat från: rallymarkus skrivet 25 maj 2010 kl. 19:33:33Hmm grizzlyns första fastkörning... Det roliga va att ja endast hade lågskor Har den hängt upp sig? ser inte ut som att den grävt ner sig så pass djupt att det inte ska gå att gunga lös den
bra tråd ! Har precis köpt en Grizzly 550-10.
Ser fint ut:P BTW, va ska du ha för infästing till plogen? endast frontfäste eller balk under maskinen och styrning där framme?
Citat från: Joooell skrivet 19 augusti 2010 kl. 11:45:03Ser fint ut:P BTW, va ska du ha för infästing till plogen? endast frontfäste eller balk under maskinen och styrning där framme?Om du kollar på vinschfästet som visar den från sidan så syns det ett rör.där komer plogfästet sitta fast (endast för o stabilisera den i sidled)sen kommer det gå en ram till draget och plogfästet kommer sitta på den ramen, kommer bli mkt enkelt att ta lös den.. sen funderar jag även på att bygga en sidovinge som också fästst på den ramen och dragkulan.. nu måste jag åka iväg o köra fast så jag får testa den
uppdaterat med bild på draget monterat..
Citat från: rallymarkus skrivet 25 maj 2010 kl. 21:28:56uppdaterat med bild på draget monterat.. Nice! Vad fick du pynta för detta om man får fråga? Art. nr?
apropå classe winschen, de var ja som skrev att min lät skit redan från början men ja är svårt imponerad av den. har dragit ved o allmänt misshandlat den o den bara funkar, peppar peppar Fick byta ut min warn som ja har fram rätt kvickt på garantin men den låter fint
Ibland blir man lite trött på hur enkelspårig man kan vara....Ser din montering av winschknappen på styret och bara häpnar över hur briljant det är att ha knappen stående ist för liggande. Aldrig nått bekymmer med att veta vad som är upp och ner när man plogar. Enklare att komma åt med handen kvar på styret.Det står ju in och out på min knapp... som elektriker monterar man saker och ting som dom SKA vara. Dvs så man från rätt håll kan läsa vad som står på knappen.Jag ska svälja min yrkesstolthet och ta mig ut till garaget och vrida min knapp 90 grader! Så det så! Trevlig tråd! //TobbeJapp det var det som var tanken med min knappmontering, att underlätta vid plogning samt att det är bra att komma åt den utan o släppa styret, det blir plogning idag igen snöar ute nu..
Jag tänkte bla använda min 660 till att ta båten (ca 1000kg) upp och ner ur vattnet samt köra timmer i skogen, tror du jag behöver en förstärkt kula, nu är det nog orginalkulan.Detta kanske är helt fel tråd för denna fråga, radera isf min post.
Råkade se att nån sålde alla fästen till grizzlyn på blocket....original fästen så det går att flytta den fram och bak.
Hej Rallymarkus och alla andra. Såg att du hade köpt ett variatorkitt yamaha orginal till din grizzly vad kostar ett sånt? har du monterat det ännu? Har själv köpt mig en grizzly 660 -04 och jag tycker inte riktigt att lågen är tillräckligt låg i jämförelse med min gammla maskin (Suzuki eiger 400) Mvh Andreas
värkar som om du vill ha allt till maskinen anledning till kylar flytt och snörkel?
Citat från: mittonen skrivet 11 juli 2011 kl. 21:22:27värkar som om du vill ha allt till maskinen anledning till kylar flytt och snörkel?jag har upptäckt att de e kul o köra i mkt vatten o lera och om man skaffar mud däck så e de väl lika o montera snorklar o flytta upp kylarn.. originaldäcken e då helt sämst i lera iaf däcken lägger igen direkt
nu har ja testat timmervagnen me lass ute i skogen, måste säga att ja e super nöjd me grizzlyn verkar super o dra tungt med.. samt variatorkittet verkar mkt bra då de va trixigt o gick tungt.. men nog hade de vart kul me en v-twin
haha, klart du har en grävmaskin MYCKET härligt arbete med tråden! keep up the goe arbete som dom säger!
ja de va kanske lite överkurs att lasta me en grävmaskin, men kul var det iaf
Nice! vad är det för mönsterdjup på dessa däck?
måste vara ett skapligt lyft, för originaldäcken är inte mycket att hurra för, varken i framkomlighet eller hållbarhet. (jag fick punktering efter en vanlig grusväg idag efter att de gått totalt bara 15mil)
Ska du skära till plasten själv? Det hade jag tänkt göra till min Sportsman. Blir intressant att se hur du gör!
Gooffroad pris 5000kr
Du de var en massa rör, hoppas på att du fick bra bruksanvisning och inte en såndär ikea lapp.Lycka till med bygget
en liten sammanfattning på allt jag gjort.. Yamahas VariatorkittHasplast komplett ink A armskydd i plastITP bedlock fälgar med Maxxis Mud Bug i 27 tum 10 tum breda runt omKylarupplyttningSnorkelkitt.. den bästa modifieringen är helt klart däcken, och variatorkittet, man hade tagit sig rätt så långt med endast den modifieringen, men nu känner jag mig nöjd faktiskt kommer nog bara att ägna mig åt körning nu.. visst hade det vart kul med nytt avgassystem och bränslebox, men jag tycker att det ger för lite för att vara värt... det enda som jag vill köpa till nu, det är en bandsats, fast det får nog vänta tills nästa vinter, eller om man snubblar över en billig så får man se... hoppas jag hinner en mud tur i morrn innan allt fryser ihop.
Du kanske har nämnt detta tidigare men jag är för lat att läsa hela tråden.Hur grizzlyn strypt
Till arcticen följde det med en plåt att sätta över kanten på fotsteget som bakbandet ska stupa i
VA F-N jobbar du med??du lär ju tjäna en hel del.Behöver ni mer anställda?? ;P
Fina bilder på bandsatsen i snön, ja har oxå tatou 4s på min björn, men vi får ju ingen vinter här nere:tickedoff .....(örebro län) har du några bilder på hur du har monterat classe vinchen där bak...om inte, har du några bra ideer om hur man ska fästa den .....jag funderar nämligen på en bak på min med...mvh Stefan
Ja men förläng draget på kälken, inte på maskin.
Med banden på så måste man nog få ut dragkulan/öglan en bit bakåt så att kälken inte tar i banden när man svänger...kanske ett sånt här fäste och sen montera på en lämpligt lång dragstång?? http://www.powersports-outlet.com/moose-receiver-hitch-2-inch-yamaha-grizzly-550-700/
Rallymarkus vart köpte du dit snorkel kit?
jag är ju gruvarbetare AA just tror jag läste det förut.Då har du rätt fin lön Vilka jobbar du åt då?
Kjelle va fan ska du med snorklar till har du tänkt åka på djupt vatten?
Citat från: rallymarkus skrivet 5 januari 2012 kl. 19:27:53jag är ju gruvarbetare AA just tror jag läste det förut.Då har du rätt fin lön Vilka jobbar du åt då?jobbar åt Hedins hjulgrävmaskiner, är för tillfället i kirunagruvan
inte kan man betala 2 papp för ett kina drag ...jag sågade till lite plåt och rör sen tog jag hjälp av en polare som svetsade ihop det....här är resultatet.....bara lite finjustering och färg sen får det duga
okej....nu e det iaf klart och det kostade mig bara ett par timmars arbete...det blev hyffsat bra oxå
Vill bara tacka för en bra och informativ tråd, har gjort att jag beslutat mig för en Grizzly i mitt velande fram och tillbaka
ja nu så har jag fått min drpulley till grizzlyn så nu ska det bli intressant o se om de blir nån skillnad på den.. kommer montera v21 sen kommer det hårdtestas, ska fixa kort på den i morrn kommer bli riktigt intressant, sen funderar jag på o kleta på 28 tums däck för o plåga den riktigt:-) (fast ska nog nöta upp mina mud bug först)
Om maskinen är någorlunda ny så lossnar packningen lätt. Skulle den gå sönder så kan man använda packningssilicon tills vidare.
Vad? Det låter ju helt sjukt. Tur fan jag väntade på din recension då. har du fått fel då eller vad är det frågan om? Kommentar på detta leverantör?
dr pulley eller va de heter hmmmhm inte på en japanare jag kör med 450 vikter varannan och en hårdare fjäder på sekudären alltså varanan vikt på primären = 4st 450 vikter yamaha orginal funkar kanon mudzilla 28or
Aha lyckats sålt den? Vad blir det för maskin nu då?
Du som testat lite olika maskiner, hur är storleken på grizzlyn kontra hondan och tgb'n?Såg en grizzly på lite avstånd, visserligen bara en 450cc men det såg ut som en liten leksak på 150cc jämfört med min tgb, är de små fysiskt eller är min en stridsvagn? outlander 400 ser också ut som en leksak i jämförelse
Tack Marcus för denna tråd och alla din inlägg i den!Jag har haft ett stort nöje av att följa dig och dina tester vilket gjort att jag läst alla inlägg i tråden.mvh/Chrille
ja nu har jag servat en grizzly 700:a och det är ju riktigt fina maskiner o köra o skruva i.. monterade även dit yamahas egna nedväxlingskitt på den, det kan jag rekomendera alla som tänkt dra mkt med dom även med originaldäck.. Med vänlig hälsning, markus ( saknar min gamla grizzly litegrann )
nerväxlingskit?variatorkit eller nått mer avancerat?
tror jag har bild på det här i tråden, men det är brickor man monterar i variatorerna så remmen kommer längre ner i primärvariatorn blir ca 10% lägre och det blir verkligen skillnad
så det var "bara" ett variatiorkit tråkigtsatt och hoppades på en typ halverings nerdrevning hade varit kul och lite mer användbart tycker att alla lågväxlar som yamaha har är lite väl höga för att inte tala om backen
Vad och hur gör/kör du för att behöva halvera utväxlingen på en Grizzly 700? Hur tungt drar du? 10 % med orginalhjulen gör nog en hel del som Rallymackan säger.Jag har ingen erfarenhet själv, men har haft 2 st Grizzly 700 (12'an är kvar). Tycker inte direkt att lågen är för klen för min körning iaf. Men jag drar ju inte nå tunga lass än heller.
Toppar en Grizzly 60 på lågen?! Vet inte vart varvstoppet på kawan är men vid 20 varvar den Rejält! Utan variatorkit och med större däck...Har du kört en Grizzly? Annars får du gärna bevisa att dem går 60km/h på lågen, för det låter MYCKET
har faktiskt för mig att den gör runt 60 på lågen, och toppfarten blir då motorn inte orkar mer, en bit över 100med kittet så e man på varvtalsspärren vid ca 94km/h
den är inte alls för klen men det blir ryckigt med "hög" lågväxel ju lägre desto mjukare körning backen är kasst hög, jag hade velat en låglåg där hjuling bara hade toppat typ 25-30.. istället för 50-60
Jag vill inte på något sätt vara näsvis eller nedlåtande men det där lasset på bilderna är inget timmerlass. Det är ett mellanstort vedlass. Längden är väl inte ens 3 meter? Det borde vilken "hjuling" som helst klara av. Körde såna lass med min gamla Kawa klf 400 utan att den på något vis kändes klen. Som sagt inte skrivet för att vara nedlåtande utan snarast för att belysa att icemannen kanske lägger på mycket mer (för mycket?)...
Felskrivning av mig! Jag är en glad ATV-amatör som precis börjat nyttja min hjuling i nyttoarbete. Medveten om att det finns betydligt större vagnar att koppla på. Och nej, 2-2,5 m körde vi. Tungt att lyfta på för hand! Det jag ville säga var att jag upplever inte alls den ryckighet som Ismannen beskriver. Andra med mer erfarenhet får gärna skjuta mig i sank om jag är ute och cyklar.
det som far illa om det går tungt och du kör sakta är ju slungkopplingen.. så därför är det mkt bättre o växla ner den med yammas kitt. men den är ändå för hög på lågen o backen men det blir betydligt bättre iafMed vänlig hälsning, markus
Tror det är svårt att jämföra en hisun med en grizzly... Men ska man arbeta seriöst ja då e honda en klass för sig. Men det stämmer arctic har ju mkt bättre lågväxlar tydligen ska 550 o 700:a funka riktigt bra nu men själv e jag sugen på en 1000cc Men kommer grizzly med ny modell snart med större motor så blir man ju riktigt sugen
ne det menar jag inte, men jag säger att det är låg växlen är lika "hög"ja en ac 700 har man tittat lite på verkar rätt trevlig
Kan nån svara var strypningarna sitter exakt?Har sökt men är ju lite luddiga svar och olika i varje tråd.Har en dresel 2011
Katt i avgasystemet mellan främre o bakre rör Samt i spjällhuset så är de en limmat metallbit så man inte kan gasa fullt. En del dreselmaskiner hade även elektronisk strypning men jag har aldrig sett en sån inkopplad.. Sitter ju bredvid luftburken om den finns där. Med vänlig hälsning, markus
Katt i avgassystemet
Ah som stjäl hästar?Fan kan ju tro man jobbar med djur
Skulle Tro att det är skillnad från system till system
Jag har reagerat över att servon arbetar typ obefintligt när man står still? Varför är det så Can-ams är ju svinstark! Går det ställa Grizzlyns eller är den sån
är nog för hållbarheten man måste köra lite för att den ska fungera, blir lite snällare mot alla styrleder, servo mm
borde finnas en givare man kan pilla på så den tror man rör sig hela tiden eller?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️