visst ären häftig men... äre bara jag som tycker att den bokstavligen talat ser ut som gris? jag är besviken på designen.
Åkte förbi denada offroad idag med bilen o såg till min förvåning en DS 450 stående utanför 8O Hade tyvär lite bråttom så jag hann aldrig stanna o kolla närmare på denså ni som är intreserade åk förbi de i länna o titta
Om jag någon gång ska plöja ner runt 100kakor på en quad så blir det en sånhär... HELT KLART!//Macke
Är det någon som VET att den kommer som vägreggad ?
visst att den är lätt men en 156 kg lr vad den ska väga är ju inte så smidigt att släpa runt på direkt. I så fall tycker jag att Kawasaki kfx450r verkar vara ett bra alternativ. Lite tyngre men verkar vara bra smidig den också
Jag frågade säljaren: jaha, hur många hk har den då? ja det ligger väl runt 50, men det är inte hk som gör toppfarten, utan det är rotationen på hjulen som är viktig sa han. Då gick jag därifrån.
huhu fräckt ja visst håller dom för ramp. men enligt dom riktiga proffsen så håller dom sämst tack vare den ihåliga bakaxeln som inte ska va så jättestark ... blev ju inte mindre sugen på att få klar min ramp nu!
den MX modellen är breddad väl ?
Nu är den här Can Am DS450 MX -09 ska vara den första (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Jag är väldigt glad å nöjd
vem som vinner tror jag ligger till 90% på föraren dock... sen hur axeln är justerbar så är det nog 2 olika hål i axeln och hubben går att vända åt olika håll, altså inga splines eller så utan bara en stor bult rakt igenom hubben och axeln... så har x33 Executioner axeln det som brorsan har på sin raptor och den har 16 olika breddlägen
Ring Marcus Skattberg på Timmele motortjänst på 0321-30186 så kan han hjälpa dej ang detta
hej jag har precis köpt en ds hade suzuki ltr 450 förut! men jag köpte den här ny och undrar om nån vet vart man kan köpa nerfbars till ett bra pris mvh can am 450 ds
Vad sitter det för strypningar på ds450:n? (tänkte främst på de nya vägreggade mx modellerna)Har letat och letat efter info om detta men hittar väldigt lite.En sak till som jag inte heller blir riktigt klok på är pinkwire modden, som jag fattat det så går race mappen in då kabeln klipps, men ska man klippa den även om man inte tänkt modda luftburk och avgas?Har hittat lite info om det på några amerikanska sidor men det verkar som att alla som klipper den antingen skaffar slipon eller tar ut insatsen och att det inte ska ge något om man inte gör dessa moddar, och jag vill inte klippa nåt i onödan inte heller vill jag att motorn ska gå och må dåligt om jag inte klipper.
Citat från: Beta skrivet 23 juni 2009 kl. 21:31:52Vad sitter det för strypningar på ds450:n? (tänkte främst på de nya vägreggade mx modellerna)Har letat och letat efter info om detta men hittar väldigt lite.En sak till som jag inte heller blir riktigt klok på är pinkwire modden, som jag fattat det så går race mappen in då kabeln klipps, men ska man klippa den även om man inte tänkt modda luftburk och avgas?Har hittat lite info om det på några amerikanska sidor men det verkar som att alla som klipper den antingen skaffar slipon eller tar ut insatsen och att det inte ska ge något om man inte gör dessa moddar, och jag vill inte klippa nåt i onödan inte heller vill jag att motorn ska gå och må dåligt om jag inte klipper.Undrar också detta. Någon här som vet om man får någon förbättring om man klipper "pink wire" UTAN att byta avgassystem/luftburk?
Nå man ska tänka på med in ny inköpt maskin ? DS 450
Vet vart den sitter, men det jag undrar över är om det är någon mening med att klippa den om man inte samtidigt avgassystem och luftburk?Dvs, gör "racemappen" någon skillnad om man inte samtidigt byter ut dessa komponenter?
Någon som vet vart man kan köpa ett racing luftfilter till ds450? typ K&N eller liknande..?
vad ska du ha för din MX? haru nån bild? tycker den verkar fräck
brander, e du för lat för o läggs upp länk eller? http://www.blocket.se/stockholm/Can_Am_DS_450_MX_22834661.htm?ca=11&w=1&last=1
tjena vara ute och åkte på min ds 450-08 härom dagen sen när jag kom hen stängde jag av den lät den stå en kvart sen när jag skulle köar in den i garaget startade den inte den går runt på staren och det luktar bensin men den tänder inte. så jag tänkte höra om det var nån som har nåt tips
ok nu har jag letat och fått fram lite iallafall men rätta mej om jag har fel.. DS 450 - är vanliga och har inga extra tillbehör kom -08 och har funnits sen dess.DS 450 X - Hade endel extra utrustning, fanns bara -08-09 Delade dom upp X modellen i 2 maskiner XC (Enduro/ Cross-Country) och MX (Cross)DS 450 X MX - Kom -09 och dom tog då bort endast X modellen och denna är extra utrustad för MX med bla. andra dämpare, 2,2" Bredare framvagn , justerbar bakaxel, nerfbars, mm.DS 450 X XC - Kom också -09 och är extrautrustad för Enduro (som dom kallar cross-country) Med bla. 1,1" bredare framvagn, justerbar bakaxel, hasplåtar, Nerfbars, mm.Rätta mej om jag har fel nånstans!
Finns det nån som har monterat mätare på sin ds? Kanske nåt länktips med bilder.Har en Koso xr-sa mätare somjag tänkte slänga på. Tacksam för tips
De ordna sig ganska simpelt! Snöade in mig helt på att de var något med batteriet och att bensinlampan skulle fungera när de var en så pass ny maskin! Skäms nästan lite!
Hej & hallå!Jag håller på att jagar fälg till min DS 450. Någon här som vet vilka andra märken som har samma bultcirkel och offset. Jag ska ha för att montera vägdäck. Mvh / M
Varför är det så låga priser på DS-450 som begade? 30-35´kr.Man blir ju sugen på att sälja Renen, skaffa en 450 & en grålle för nyttokörning....Är det "10min" serviceintervaller på dessa?
Kylningen och svaga ramar var nog dom stora problemen
Vad tycker ni man ska betala för en Ds 450X-09 med 35 timmar? Skicket är mycket bra och service är gjord ofta.Tacksam för svar!
Jo jag har tittat runt på blocket och de finns 2, en för 58 och en för 75..Men sen såg jag den här http://www.blocket.se/jamtland/Can_Am_DS_450_Xmx_OBS_Gangtid_30min_29919867.htm?ca=4&w=3Kanske de är ett bättre köp?
Hej, fått problem med min ds -08 Soppa pumpen startar ej. Började med att den var glapp, så man fick slå av/på flera ggr tills den tillslut gick igång, sen har de tagit längre och längre tid innan de har funkat. Nu går den inte igång någe mer. Låter ju som de ska vara glapp i någon kontakt, men inte lyckats få igång fast jag haft kontaktspray och rengjort kontaktstycket. Har även mätt att de kommer ström fram i kontakten. Ska testa sätta ström på pumpen direkt imorgon få se om jag får igång den, isf kan ju inte pumpen vara paj. Någon som har något annat förslag?
Testade byte relän, vart ingen skillnad. Man hör hur de knäpper i relät när man slår på, sen knäpper de igen efter ett tag, precis som att pumpen skulle gå och lägga av när den fått upp tryck. allt verkar funka utom att pumpen inte startar.. Måste ju vara pumpen som gett upp. De borde väl gå på garantin? Har garanti till augusti 2011.
Hej, jag ska köpa quad inom en snar framtid och tänkte kolla på en helt ny 2008 Can am 450. Men är det värt det? som jag har läst verkar det vara sjukt mycket fel på denna årsmodellen?Eller vågar man köpa, roligt om man får köra mer än meka. Vill helst inte alls meka med en ny hoj.Mvh Johan
Nu är jag lycklig ägare till en DS450x MX. Nån fler som åker sån maskin? Har inte hunnit åka så mycket än men tycker den känns smidigare än LTR:en som jag hade tidigare. Tips på moddar förutom att byta ut ljuddämparen/klippa kabeln/luftburken?
Citat från: svensson skrivet 10 januari 2011 kl. 17:16:38Nu är jag lycklig ägare till en DS450x MX. Nån fler som åker sån maskin? Har inte hunnit åka så mycket än men tycker den känns smidigare än LTR:en som jag hade tidigare. Tips på moddar förutom att byta ut ljuddämparen/klippa kabeln/luftburken?Taz här på forumet kör en i alla fall och vet 4-5 till som också kör. Den kabeln du pratar om som många klipper har jag hört skall vara till någe annat än just "racemappen" som många tror
Citat från: svensson skrivet 10 januari 2011 kl. 17:16:38Nu är jag lycklig ägare till en DS450x MX. Nån fler som åker sån maskin? Har inte hunnit åka så mycket än men tycker den känns smidigare än LTR:en som jag hade tidigare. Tips på moddar förutom att byta ut ljuddämparen/klippa kabeln/luftburken?Det enda som den rosa kabeln påverkar är att växla till en "race map" i styrdonet. Har du en -10 eller -11 så kommer det ej göra ngn skillnad då styrdonet bara är programmerat med en mapp. -08 och -09 har 2 mappar.Med andra ord så behöver du en bränslebox alt skicka styrdonet till Can-Am's race avdelning så kan dom programmera om det åt dig. (om den är av senare årsmodell dvs)
har vad till? dioderna på Powercommandern?Aldrig kollat noga på någon DS. Men verkar mer svårskruvat än YFZ. Enda jag saknar på min är avskruvbara skärmar som KTM och Kawa har
Citat från: Fx2 skrivet 11 januari 2011 kl. 09:00:04Citat från: svensson skrivet 10 januari 2011 kl. 17:16:38Nu är jag lycklig ägare till en DS450x MX. Nån fler som åker sån maskin? Har inte hunnit åka så mycket än men tycker den känns smidigare än LTR:en som jag hade tidigare. Tips på moddar förutom att byta ut ljuddämparen/klippa kabeln/luftburken?Det enda som den rosa kabeln påverkar är att växla till en "race map" i styrdonet. Har du en -10 eller -11 så kommer det ej göra ngn skillnad då styrdonet bara är programmerat med en mapp. -08 och -09 har 2 mappar.Med andra ord så behöver du en bränslebox alt skicka styrdonet till Can-Am's race avdelning så kan dom programmera om det åt dig. (om den är av senare årsmodell dvs)Ahh haa.. då lärde man sig nått nytt. Men finns "pinkwire" kvar på -10 och-11:orna fast den inte gör nått?Men vad tror du ang mitt resonemang att vägregistrerade inte heller har två mappar? jag har googlar mig blodig i ämnet men inte hittat nått definitivt svar varför vissa inte har nån kabel att klippa.. Min -09:a är då utan..
ska jag vara ärlig har jag inte en aning om vad powercommandern gör satt på hojen när jag köpte den så den får sitta kvar, vad den gör mer än blinkar vet jag inte, men man kan väl ställa in olika program på den finns en knapp + en knapp - och en knapp som de står mode på märkte ingen skillnad på när jag körde utan den så känns inte jätte viktig...
Källa på att det skulle vara annorlunda med "pink-wire modden" på årsmodell -10 och framåt? Har kollat runt på bl.a. ds450hq.com och kan inte hitta någon info.
Citat från: Psy skrivet 11 januari 2011 kl. 17:08:49Citat från: Fx2 skrivet 11 januari 2011 kl. 09:00:04Citat från: svensson skrivet 10 januari 2011 kl. 17:16:38Nu är jag lycklig ägare till en DS450x MX. Nån fler som åker sån maskin? Har inte hunnit åka så mycket än men tycker den känns smidigare än LTR:en som jag hade tidigare. Tips på moddar förutom att byta ut ljuddämparen/klippa kabeln/luftburken?Det enda som den rosa kabeln påverkar är att växla till en "race map" i styrdonet. Har du en -10 eller -11 så kommer det ej göra ngn skillnad då styrdonet bara är programmerat med en mapp. -08 och -09 har 2 mappar.Med andra ord så behöver du en bränslebox alt skicka styrdonet till Can-Am's race avdelning så kan dom programmera om det åt dig. (om den är av senare årsmodell dvs)Ahh haa.. då lärde man sig nått nytt. Men finns "pinkwire" kvar på -10 och-11:orna fast den inte gör nått?Men vad tror du ang mitt resonemang att vägregistrerade inte heller har två mappar? jag har googlar mig blodig i ämnet men inte hittat nått definitivt svar varför vissa inte har nån kabel att klippa.. Min -09:a är då utan.. Pinkwire finns på -10 och -11 fast den fyller ingen funktion, jag har svårt att tro att den inte finns på din hoj, den bör finnas i den tjocka kabelstammen i närheten av styrdonet, lite intejpad fast ändå så den sticker ut i en "loop" utanför den vanliga kabelstammen.
Nu är vi en till i DS 450 gänget Bara och säga till om det är någon som vill komma till Småland och köra lite Måste bara fråga, vad kör ni för olja i era? När man kollar i boken är det ett himla tjaffs om att det måste vara 5w-40 och deras egna märke.. Eller funkar det med Castrol 10w 40?
Välkommen till gänget Atvkungen!Angående oljefiltren.. Har mailat ett antal företag som säljer HiFlo-filter och kollat om dom kan ta hem, har inte fått några svar än men kommer att skriva här om hur det går.Blir nog xps oljan för mig vid första servicen (5timmar) då maskinen är ny och vill inte ha nåt strul med ev. garantier. Får väl prova nån annan olja sen som man kan köpa på storpack för att få ner priset.
mitt tips, kör inte helsyntet och kör inte Castrol.
Provat lite olika helsyntets oljor och maskin växlar inte bra i lådan med dom, plus att det är massa dynga i oljan, riktig kvalitets mineralolja är bra grejer de!provade castrols olja, lite rödaktig helsyntets, den stannde inte i motorn mer än 1 timme sen tömte jag ur skräpet. När det till och med märks på maskineriet då pratar vi dålig olja!Själv kör jag på Mobil1 halvsyntet just nu. funderar på att byta olja i sommar... hmm hmm
Tjena DS åkare Hade lite problem idag när jag var ute i skogen och körde med en polare! Problemet är att den inte startar, har haft detta problemet innan och då var det ett relä som hade pajat, men nu vet jag faktiskt inte. Har läst runt lite på DShq och det verkar vara ett ganska vanligt fel att den inte startar..motorn går runt men den tänder inte. Har kollat relän och alla säkringarna.Tändstiftet är ny bytt så det är det inte, dock så visade det sig att "tändstifts hatten" var sönder så bytte den och fick igång han. Körde därefter en runda och efter stund blev det samma problem igen Börjar fundera nu om det kan vara "tändstifts kablen" som strular? Läste på Dshq att det är rätt vanligt att den går sönder.Någon som har haft ett liknande problem med sin? Var rätt segt när man blev fast där ute i skogen
Haha, jag vet faktiskt inte..om jag ska va ärlig så vet jag faktiskt inte hur man hör den. Men antar att det är det pip ljudet som upp kommer när man vrider på täningen.Här är den iaf när den funkade. Ca 10 min innan den la av och då funkade allt som det skulle, startar upp den här..no problemo Ska ta och kolla relän:a igen!
Nej man hör inte bränsle pumpen:( Håller på med relä:et nu, finns det något smidigt sätt att byta dem utan att behöva tabort hela plast kåpan? Eller kan man vara lite fingerfärdig och på nåt sätt få ut dem ändå?
tjena! finns det något smidigt sätt att tabort broms skivan bak utan att ta bort hela axlen? isf hur gör man?
Citat från: Atvkungen skrivet 21 april 2011 kl. 16:09:03tjena! finns det något smidigt sätt att tabort broms skivan bak utan att ta bort hela axlen? isf hur gör man? Osäker på hur det sitter på just DS'en men annars brukar skivan sitta med 4 bult i ett kryss (hub) som sitter på axeln med splines. Så du ska kunna lyfta bort oket, lossa skivan och vrida det 15 grader sen bara trä det av axeln (hjulet måste självklart av)
Jo du kanske har fått något hårt där bak så kan det ju hända det böjt sig på en sten eller liknande, brorsan gjorde så på sin raptor
Jag har haft samma problem på min, med vibrerande ok. Jag tog lös oket och klossarna men det hjälpte inte första gången. Andra gången smörjde jag in glidpinnarna (om de nu heter så) med lite kopparpasta och efter det funkar det bättre. Sitter även små plastbussningar i oket där glidpinnarna ska glida. Dessa var helt utslitna så jag beställde nya, fick hem halva oket då det inte gick beställa enbart dessa små bussningar. Skulle tro att det är samma problem för dig med att det kärvar.
Jag vet precis vad det är för fel, det är erlägg till soppapumpen som strular. Det sitter precis framför styrstången, det är det erlägg som sitter längst till vänster om jag inte minns fel, det sitter tre st där, du kan ta det brevid och stoppa i istället om det krisar. Var tvungen att gör det på kompisens ds för ett tag sen när vi stod ute i skogen.
Härligt, då ska jag testa det nästa gång det strular. Ska beställa ett nytt likaså. Är alla tre likadana relän?Tusen tack!
Citat från: NeoBoll skrivet 30 april 2011 kl. 15:42:39Jag vet precis vad det är för fel, det är erlägg till soppapumpen som strular. Det sitter precis framför styrstången, det är det erlägg som sitter längst till vänster om jag inte minns fel, det sitter tre st där, du kan ta det brevid och stoppa i istället om det krisar. Var tvungen att gör det på kompisens ds för ett tag sen när vi stod ute i skogen. Du menar relät? hade precis samma problem..byt med det som sitter längst till vänster med det som sitter till höger( om du sitter på hojen) och testa om pumpen går igång. Starta den dock icke för då kan du få ett fel meddelande i displayen har jag hört eftersom det andra igentligen är tillför fläkten. Gör du detta vet du iaf att pumpen funkar . Beställde ett nytt för 94 spänn
Citat från: Atvkungen skrivet 30 april 2011 kl. 16:51:45Citat från: NeoBoll skrivet 30 april 2011 kl. 15:42:39Jag vet precis vad det är för fel, det är erlägg till soppapumpen som strular. Det sitter precis framför styrstången, det är det erlägg som sitter längst till vänster om jag inte minns fel, det sitter tre st där, du kan ta det brevid och stoppa i istället om det krisar. Var tvungen att gör det på kompisens ds för ett tag sen när vi stod ute i skogen. Du menar relät? hade precis samma problem..byt med det som sitter längst till vänster med det som sitter till höger( om du sitter på hojen) och testa om pumpen går igång. Starta den dock icke för då kan du få ett fel meddelande i displayen har jag hört eftersom det andra igentligen är tillför fläkten. Gör du detta vet du iaf att pumpen funkar . Beställde ett nytt för 94 spänn Så nu är frågan, är det relät till höger eller vänster om jag sitter på maskinen.Hehe, jag blir förvirrad av byten med det ena och andra.Åter, tusen tack för hjälpen!
Liten tabbe dock att det står Yamaha maskiner i bakgrunden lite här å där
Citat från: Narmasil™ skrivet 9 maj 2011 kl. 21:40:12Liten tabbe dock att det står Yamaha maskiner i bakgrunden lite här å där *Klickar på "flagga som stötande"*
tror inte att den med gröna prickar är tänkt till killswitch...för jag har kvar den på de race elsystem jag köpte, (dvs ett elsystem där allt onödigt är borttaget) och då var killswitchen kopplad på några annat, fast vet inte vad! och lika på den hojen med orginal elsystem där var den oxå kvar och den förre ägaren hade kopplat i något annat! så att det är nog inte så enkelt att du kan koppla den där! och eftersom den fanns kvar på raceelsystemet är den nog inte onödig även om den ser onödig ut, så klipp inte av några trådar där...sen vart du ska koppla den har jag inte en aning om, för de har jag aldrig gjort...
Hmm men känns ändå som om det kan ligga något i det då det är några som pratar om det i länken som Psy visade Får helt enkelt testa mig fram..kan göra ett inlägg om hur jag löste det längre fram så får vi se:)Btw ni har ingen bra killswitch att rekommendera? Gärna någon som man kan fästa på styret eller liknande utan att behöva skära ett hål i plasten..om ni förstår vad jag menar:)
ser ju ut som man kan koppla den där, så då tycker jag du gör det! blev nästan osäker på om jag inte blandar ihop alla sladdar nu, kanske trots allt inte har den grejen på racesystemet, ska kolla de nästa gång plasten är bort tagen, villket borde bli snart för har grejer som behöver fixas, men är vädret fint har jag inte tid med de om den är borta, så ska jag erkänna att jag hade fel kör en proarmor killswitch, den går att montera på styret...men jag monterade den i plasten, hellre hål i plasten än någon extra liten grej på styret, styret ska vara så tomt på grejer så möjligt enligt mig och får absolut inte finnas någonting på styret som man kan stänga av hojen med...men sen är det inte alla som kör som jag och hoppar 10m upp i luften och klätrar över styret i luften
Tog o slängde på ett slipon på min ds450, ett Motoworks RS4. Kan säga att skillnaden blev enorm. Nu låter den som den ska och går som det är tänkt. Kör mest sandbana och man märker verkligen hur mycket mera pulver det är i motorn nu.
Schysst! Ja man märker verkligen skillnaden Hög db på Motoworks? Jag kör med ett Rossier engineering hel rör med ett quiet kit
Hej. Någon som vet vart kan beställa en manual till en DS 450x? En svensk helst. Vad kör ni för olja i era maskiner?
Ist för att skapa en ny tråd så ställer jag frågan som redan finns i denna tråd men är inte riktigt det svaret jag är ute efter. Skillnad på DS450 & DS450XDvs -08Jag vill veta vad det är för grejor det skiljer DS450 & DS450X från varann om det är någon som vet svaret. Har kollat med Google men hittar inget.
Tack. Tänkte om det var andra dämpare eller nått men då vet jag Styrhöjare med
Det var 2009 när faceliften (nya lampor) kom som de delade upp i 3 olika versioner.ds450, ds450 x mx och ds450 x xc.Där skiljer det sig mera mellan maskinerna.http://www.atvriders.com/atvmodels/canam-2009-ds-450-race-ready-atv.html
Den svarta är helt klar snyggare
Jo det kan jag hålla med om. Blev lite av ett impulsköp som vanligt
Låter bra det , vart fanns den?
Den du var sugen på Jag knep den innan
Haha jo måste ju försöka få min såld först, måste anstränga mig lite
Rappa på lite
Ska försöka
men är det någon som vet hur ofta man ska serva en sånhär maskin om man bara kör på väg??? (vägregg)
Var precis iväg och köpte mig min första quad. Blev en Can Am 450 X -09 Som nybliven åkare är det nått speciellt jag behöver tänka på? =)
Kör med skallen och ha roligt
Hehe ja, man får ju helt klart försöka behärska sig har jag märkt här ikväll. Men är en trevlig maskin annars får jag säga. Blir väl till att bekanta sig mer med den i helgen så man kan hänga på kompisarnas Goes och Dinli maskiner om det är väder
Hänga av menar du väl
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Fotstöd inkl plastskydd säljes 1200kr + frakt.Skydden är i bra skick och har varit på maskinen i 10h.
Lyckades kröka nedre högra (om man sitter på hjulingen) länkarmen. Fästena fick sig en smäll de med. Är detta enkelt att räta eller är det bara att ge upp och köpa nytt? O vad kostar det? Letat som en galning men hittar inget svar.
Har ej kollat än tänkte se om någon här hade koll var det var billigast. Har känningar att detta inte ko mer vara sista gången det händer för mig liksom kul att köra på gränsen
kolla så att inte givaren har hoppat löst eller nå, den sitter på växellådans ovansida strax innanför framdrevet
om man kollar på brp parts så är det samma artikelnummer på dom iaf så då SKA det passahttp://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=edc41a32-a693-45a4-817b-5930ab692c40
Hade fått ett litet kabelbrott. Men det gick att fixa tillfälligt med en skarvning.
Va fan! Krökt en a-arm för ett tag sedan. Köpa ny var töntigt dyrt (över 2000:-) så den rätar jag till. Men! Att köpa a-armsfästen är tydligen omöjligt för de finns inte med på sprängskissarna? Öööh de sitter två per fästen med två genomgående bultar... Sanslöst! Någon som har koll på vad de heter så man kan. Lägga det på minnet? De är nedre A-armen och fästena som sitter skruvade i ramen jag menar
Går det att skruva bort pakeringsbromsdelen från bromsoket bara ändå eller är det öppet in mot kolven under?
På tal om bromsok DS Kan du rackla på hela skiten upp och ner?
lite grann, och så vibrerar beläggena mot skivan så de skramlar sam fan ibland
När jag känner på hjulen har jag fått nån millimeter glapp innan styret börjar röra sig.Vad beställer jag för reservdelar för att bli av med det här?
Är glappet i styrleden eller i styrstaget?
Kollade på det i helgen och det verkar vara styrstagen som börjar bli lite glapp i. Är det nått mer man ska byta samtidigt eller är det bara ta allt efterhand ?
Hur är storleken på denna maskin? Ser man ut som en jätte på den om man är 186cm lång?
Tagen av polisen? Var det körförbud på den och han körde ändå eller varför tog polisen honom?
Hur sitter hastighetsgivaren till på denna? Påverkas den av om man byter bakdrev och kan man justera den så att den ändå visar korrekt?
Stämmer det att Can-am lägger ner Ds450 2014?Skummade ett amerikanskt forum på info då jag är sugen på en.
Skulle inte du ha en Yamaha 450?
Fast en Ds får man ju för växelpengar... då kan man både ha kakan (Raptor,Cf) och äta den (Ds450)
Finns inga nivåvakter.Och ska inte bli svårtstartad utan olja.Och körde du 2km hade den troligen skurit om det inte blivit oljetryck.Är ju bara ringa service firman på torsdag.
Kan köpa den av dig Har du inte tankat på 2 år kan det vara taskig soppa eller fukt typ.
Vill inte starta efter jobbet, kollade oljestickan när jag kom hem och den var helt torr.Inga tecken på läckage, rent och fint och börjar misstänka att de glömt fyllt olja...Sitter det nivåvakt på dessa maskiner som gör att den inte startar?
Hade du haft den igång precis innan du kollade oljan? Hade du inte det får du ingen indikation på om det är för lite.
Det var en vecka sedan den togs till jobbet men fick köras på släp hem, har stått still sedan dess.Totalt torr på stickan. Före servicen så låg nivån av gamla oljan mellan strecken.Det är med andra ord 500 meter jag körde direkt efter servicen och de 2km till jobbet som den körts efter service/oljebytet + 5 min tomgång för en månad sedan.Alltid varit lite krånglig vid kallstart men det är ju också långt mellan gångerna.Har inte helt klart för mig vad exakt som är gjort med den.Förra ägaren hade bytt en del grejor, drevat och nytt avgas mm och vet inte om något med motor/bränsle har rörts.Vet bara att den går riktigt bra när den funkar, om än lite högt drevad när den gör lätt 130kmh uppmätt med GPS inkl 100kg förare.Vad toppar en originaldrevad och oskruvad maskin?
Du bör helst köra motorn i en minut innan koll och så skall motorn ha normal arbetstemp, om jag inte minns fel ser du inget på stickan om du bara kollar en kall maskin. en 15/42 kombo gör 122 gps hastighet med pinkwiremod och öppet filter. om du har vägdrevningen som satt original på den så bör den gå fortare än så.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️