Fatta man väl att du skulle stånga dej blodig så fort någon såg ner på jänkebilar.Men jag har ingen lust att tjafsa så jag slutar här.Jag har min syn på det hela och du har din.Har förresten inte bytt en enda glödlampa på min Passat under dom 2.5 år jag ägt den
Har förresten inte bytt en enda glödlampa på min Passat under dom 2.5 år jag ägt den
Då kan jag meddela att jag åkt på att byta bägge xenonljusen på min Passat, en operation som VAG-verkstaden ville ha 6.000 kronor för eftersom hela fronten måste rivas.På S-10:an byter man hela lyset på en minut. Man drar upp två låsningar och tar ur hela strålkastaren framåt.Det är väl klart att det är fel på amerikanska bilar, det är ju lågbudgetgrejer. Men då är de i alla fall billiga och enkla att laga.
Menar du då hela strålkastaren eller bara lamporna som kostar 6k? Det blir fel på alla bilar förr eller senare, tror man något annat så bör man köpa en cyckel istället
Xenonlamporna (inte hela strålkastaren) och arbetet kostade 6.000 hos Bilmetro. Meca-verkstaden tog hälften, men det är fortfarande mycket pengar för något som borde vara enkelt. Jag har aldrig trott att någon bil skulle vara felfri. Det var du som började gnälla om fel på amerikanska bilar, jag kontrade med att tyskar också drabbas.
Sjuka pengar! Men så är dom duktiga på att ta betalt på Bilmetro också.
Brukar dyka upp lite varstans på nätet om klena elsystem och jänkare.En jobbkollega berättade om en Suburban 199x han ägt och beskrev den som den sämsta bilen han någonsin haft.Mest pga bränsleförbrukning och elfel som avlöste varandra.Men han kanske bara hade otur.Jag har faktiskt ägt en Ford F150 utan elfel. Dock så var motorn utbytt mot en asiatisk så det eliminerade säkert elfelen med ca 90% med tanke på att det inte fanns så mycket kvar som kan krångla.
elfel på amerikanare brukar oftast bero på att tidigare ägare varit där och klippt i kablarna för att förstöra (försvenska) blinkers och annan belysning
Det är alla märkesverkstäder duktiga på. Det jag opponerar mig mot är att man måste riva hela fronten för att byta en lampjävel. Där är ju faktiskt jänkarna bättre med sin stenåldersteknik. Man kan ofta laga skiten i dikeskanten, med vanliga handverktyg.
Vad min kollega hade för förväntningar vet jag inte. Men vågar man påstå att det är ett allmänt känt faktum att jänkare tycker om bränsle då? Jag får väl skaffa mej en och bilda mej en egen uppfattning helt enkelt
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️