1
Dinli / SKF bakaxellager till Dinli 450?
« skrivet: 22 juli 2008 kl. 08:50:16 »
Men Kent´h, vad har du gjort med håret?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Dinli / SKF bakaxellager till Dinli 450?« skrivet: 22 juli 2008 kl. 08:50:16 »
Men Kent´h, vad har du gjort med håret?
2
Dinli / Akut Bakaxelproblem« skrivet: 16 juli 2008 kl. 10:50:16 »
Joda, du har ett pm eller nått sånt
M.v.h. Hank Von Helvete 3
Dinli / Hjälp: Förgasare pissar benisn« skrivet: 15 juli 2008 kl. 09:14:42 »
Kul att höra att spisen fått ett gott betyg av någon som verkligen har kunskapen.
Jag har "plågat" min maskin med lustgas sedan den var ny mer eller mindre. Har endast lyckas bränna 2 avgasvetiler vilket jag ganska enkelt spårade till spänningsfall vilket gjorde att elpumpen inte förmådde att få fram tillräckligt med soppa. Har inte ens behövt byta kolv under dessa plågsamma försök. Ringarna byter jag varje år bara för att. Fuskade lite och matchportade insugskanalen samt avgaskanalen med tillhörande finputsning vilket gjorde spisen lite roligare. För att göra bestyckningen lite simplare monterades en Dial-A- Jet. Kör med UNI filter och hempulat avgassystem som avslutas med en Supertrapp dämpare avsedd för HD. Inhandlade även en Mikuni HSR 42 som jag inte hunnit montera än. Är mycket nyfiken på vad den kan ge. Den ska testas nu när semestern äntligen kommer. Quattrojonas, har du kollat så ingen kompression smiter ut genom fuggen? Nu startar tydligen din maskin som den ska vilket borde utesluta ventilbekymmer, men kolla iallafall. Sedan finns även risken med en överkuggad kamkedja. Kolla även inställningarna där. Vill inte tro (nu har jag ytterst sällan rätt ) att din förgasare är problemet. Iochförsig så kanske flottören inte "orkar upp" så att nålen tätar. Jag ska ändå byta fugge så du kunde få testa min och prova innan du köper en ny. Här kommer en pervers länk. Fasen, skulle inte det här vara något? Kolla även in alla galna videos! http://www.hiperturbo.com/ May the force be with you M.v.h. Hank Von Helvete 4
Dinli / Hjälp: Förgasare pissar benisn« skrivet: 14 juli 2008 kl. 14:28:11 »
Jag är helt övertygad om att du har rätt Jimbo. Jag var hem och mätte kedjan på lunchen och ta mig fasen, den är nästan en hel länk för lång. Lite lustigt är att min maskin har gått nästan dubbelt så långt utan detta bekymmer. Ok, givetvis med en massa andra eländen. Men ska jag vara helt rättvis så är 99 % av mina ras spårbara i min omedvetna okunskap och hysteriska nyfikenhet. Tycker maskinerna i dessa lersprättare håller en mycket hög standard i motsats till många här. Nu får jag väl en jäkla massa "spö" för det här påståendet Det finns ju vissa som helt sjukligt klankar ner på dessa pjäser utan att ens se sin egen roll och sitt eget ansvar i dom ras man får på halsen. Jaha, då blir det pepparspray för min del då da! HAHAHA!!!...Ännu fler blåa tår!.. Det bjuder jag på!
May The Force Be With You All Hank Von Helvete 5
Dinli / Hjälp: Förgasare pissar benisn« skrivet: 14 juli 2008 kl. 11:54:33 »
Jag ska åka och hämta en Predatormotor denna vecka om allt håller. Då ska här jämföras jäklar inamma!
M.v.h. Hank Von Helvete 6
Dinli / Hjälp: Förgasare pissar benisn« skrivet: 14 juli 2008 kl. 11:52:57 »
Nej, jag kan inte med säkerhet skylla allt på sträckaren. Kedjan lämnar åxå en hel del frågeteckan. Men precis som du säger, den borde fasen hålla många mil. Den vi pulade med igår har flera länkar som är "tröga" vilket visade sig bero på att den slagit emot blocket p.g.a allt fladder. Så jäkla svårt att hitta vart problemet uppstår men helt klart så är kedjan rejält misstänkt den åxå. Ska kontrollmäta den ikväll. Har för mig att det finns angivna toleranser i servicemanualen.
M.v.h. Hank Von Helvete 7
Dinli / Hjälp: Förgasare pissar benisn« skrivet: 14 juli 2008 kl. 08:12:55 »
Hoppas jag inte skrämmer livet ur dig men vi gjorde en lite tråkig upptäckt på en maskin i helgen. Denna maskin har under en tid haft en lite för slapp kamkedjespännare vilket nu resulterat i att kamkedjan kuggat över. Maskinen går med möda att starta när detta uppstår men går lite slappt med en helt annat motorljud samt givetvis en helt annan karaktär Iochmed att lite kompression gick förgasarvägen så pissade överflödesslangen i fuggen åxå lite soppa vid gaspådrag och den dör. Hoppas jag har fel men kolla in hur kammarna står och att inte din spännare slappat till sig. Men är din maskin lättstartad och går normalt så borde du inte torskat på det här. Fasen, dessa maskiner skulle inte utrustats med milmätare utan timräknare så serviceintervallerna kunde bli lite rättvisare.
M.v.h. Hank Von Helvete 8
Dinli / Hjälp: Förgasare pissar benisn« skrivet: 10 juli 2008 kl. 11:00:35 »
Har du checkat så att det inte är någon dynga (plastflisor från tank, eller så) som håller nålventilen i flottörhuset öppen. Vet inte hur många dinliförgasare som råkat ut för detta. Tankarna har som regel en hel del flisor kvar som gärna tar sig igenom och ställer till. Skruva bort kopp och flottör och plocka ut nålventilen. Blås rent i hålet där flottörnålen sitter. Lite pllrigt men det går. Ihop med den och ut och åk! Tror inte det kan vara mer avancerat än så! Lycka till!
M.v.h Hank Von Helvete 10
Dinli / Skuren kolvbult???« skrivet: 8 juli 2008 kl. 13:56:43 »
Predatormotor!!!!!!!!....Vill ha!!!....
Vad saknas och vad handlar det om för pengar? M.v.h. Hank Totalt Åt Helvete 11
Dinli / sänkningssats« skrivet: 8 juli 2008 kl. 08:07:34 »
It´s in the mail då da!
M.v.h. Hank Makabert Åt Helvete 12
Dinli / skf lager?« skrivet: 8 juli 2008 kl. 08:05:53 »
Kent, vad i hela friden har du gjort med håret??
423 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 440. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|