Jag kör också en bombardier 400 jag har testat med både 95 96 98 oktan är jag märker ingen skillnad alls så dina ryckningar tror jag inte hänger på bensinen,det kankse är skit i förgasaren?
Jag har börjat köra på 98 och tycker det märks skillnad, har även kunnat justera in lite mer bränsle än när jag körde med 95. Testa, det skiljer ju inte så mycket.Ett annat tips :idea: , lägg med en skvätt K-sprit i packväskan (drick dock inte upp den), i dag fick jag en ispropp i förgasarna och det var inte så roligt att åka hem genom skogen med den. Det gick iaf att köra på lite mer än tomgång...
Blandar du med etanol får du lägre energivärde i soppan.All bensin som säljs skall ha en inblandning av 5% etanol i sig av miljöskäl.Kollar man specar så stämmer det hos alla utom shell, där vpower inte specar etanolinnehåll. Kanske de har undantag eller så hamnade oktantalet utanför regelverket.Ispropp är idag sällan problem i och med att de har etanol i soppan, men har man extremt mycket vatten i tanken så räcker kanske inte den etanolen till för att binda vattnet.men precis som Jocke skrev: har ni inte turbo, extremt högt komp eller knacksensorer så kör på 95 vilken har mest energiinnehåll (Vpower undantagen eftersom den saknar etanolen och därmed har högst energivärde). Allt anna ÄR placebo i rövsensorn..
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️