Ska köpa skruvdubb och har tittat på bestgrip 1500. Någon som har erfarenhet av dom.Måste det förborras?Måste dom limmas?Och slutligen sitter dom kvar, har hört endel som kört med skruvdubb och tappat hälften. Men det finns ju så många olika dubb.
Tackar för svaren men en fråga till behövs det så mycket som 100 stycken i varje däck eller räcker det med 40-50 som Pelle skriver? ( dom är ju rätt dyra menar jag)Fördelen med bestgrip tycker jag är att dom är platta i botten vilket gör att risken är mindre att dom ska jobba sej in och punktera däcket.
Har beställt 400st Bestgrip 1500 till orginal däckenBehövs nog om man ska ploga bla
Lite roligt är det att folk som gärna smäller iväg halva årslönen på en frän fyrhjuling och halva månadslönen på en uppsättning hjul inte vill lägga 2.000 på riktiga dubb så den blir lika kul på vintern som på sommaren.
Ska man tänka på det sättet så är det lika snålt att köpa en begagnad flera år gammal hjuling när man ändå köper de värsta skruvdubbarna på marknaden
Men en annan som måste spara för att köpa en maskin för 100000 kanske inte anser det är värt 2000 kr för dubbar när det bara ska skottas på uppfarten.
Men skillnaden är 49.90 till 1500:- ungefär Därav jag menade att det billiga funkar för den som inte har så höga krav.
För långa dubb är livsfarligt på asfalt.Blir snorhalt
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️