Håller med Jupiter, stå på dig och ge inte upp! Dom måste fixa detta
Ser att du har en 520.Det är ju samma chassie som min 450 fast med större motor.Har du provat krypköra i skogen längre sträckor?Undrar om det här gäller alla byggda på det chassit, väldigt inkapslad motor och blir väldigt varmt.
Jag fick höra om en som har en likadan 450 som min.Han klipper ängar med slaghack bakom hjulingen, man kör då sakta på lågväxeln.Han får samma problem som mig efter ett tag men han har plockat bort sidokåporna och då går det bra.Jag tänker prova samma sak för att sedan såga upp stora ventilationshål och försöka få det snyggt med galler på insidan.Känns surt att sätta sågen i ny maskin dock.Kommer passa vidare detta till supporten och kanske det blir standard om det är lösningen på problemet.
A-C är en trevlig maskin men då mud-pro är såpass höga är drivknutarna lite känsligare så om du köper en sådan snåla inte och sätt på heavy duty axlar
Om de gör återköp på maskinen är jag sugen på Mudpron.Bra tips om kraftigare axlar!
Inte funderat på en UTV?
sexhjuling kanske skulle passa bättre för dig då
Kikat på UTV, Polaris har ju en 6 hjulig.De ser lite otympliga ut men ska kika mer på specarna.Edit: hoppsan, UTV kan man glömma tror jag.Enklaste UTV´n med 4x4 kostar lika mycket som Polaris Big Boss 6x6.
https://www.atvhuset.se/atv/hisun/hisun-500-utv-4x4-efi-servo.htmlhttps://www.blocket.se/dalarna/Viarelli_ADVENTURE_650_4X4_EFI_UTV_NU_84900K_69757091.htm?ca=23_9&w=3
Viscon funkar riktigt bra, skulle inte vilja byta bort den
Köper du can-amen så köp till 3 års garanti så du får 5 år
Har du något att säga om Outlander 450 Pro T3?Har inte pluggat på mig om dom.
Jag tänker mig att det inte är något större projekt att bygga ett flak till en vanlig fyrhjuling.
Går igenom maskinen.Härlig gång i motorn, växlar fint och otroligt bra körställning jämfört med CF´n.Slitna plastdetaljer men det går att fixa senare.Maskinen har gått 450 mil och 308 timmar.Otroligt taskig placering av batteriet, ska dra kablage för laddning och jumpstarter så man slipper demontera främre lasträcket och kåporna om det behövs laddning eller jumpstart.
Du behöver inte bort med lasträcket, bara att ta bort den lilla kåpan över batteriet
308 timmar? Är det mycket eller lite på en grizzly?
köp ny plast på yamaha, den är riktigt billig och lätt att byta, då blir maskinen som helt ny. grattis till en riktigt bra hjuling
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️