Fick svaret att man måste byta cdi-boxen, eller vad den heter. Sitter iaf lätt tillgänglig under sadeln. Kanske finns nått annat sätt också vad vet jag
Ljusrampen ser ju ut att rymmas under racket, var den skulle vara mera skyddad och inte ta upp plats.
Hej johanFick du din brytare att fungera som du tänkt.Eller vad menar du med att koppla "spärringen till nödsignalen" ?
traktor B har väl ingen elektronisk fartspärr ens...
Finns fartbegränsare, även fast det inte behövs fartbegränsare enligt regelverket. Är ju snurrigt för alla det här med traktor reg, ser fortfarande leverantörer som monterar på traktor sits för att de tror att det krävs, så är alltså inte fallet!
Varför skulle inte det krävas?
Eller om någon annan har provat att dra ut kabeln.
Funkade på min iaf som är tillverkad 201705 och som jag köpt rabatterad som fjolårsmodell så antar att den ska räknas som en 17. Såg dock i nån annan tråd att det kan finnas flera kablar med samma färg och att man tar fel.
Härligt 😃 Och tack för du tog en bild på det. Går själv och funderar på att köpa en 450L som traktorreggad så har börjat läsa på 😉Hur är det med effekten då? Är den strypt som traktorreggad eller är det bara hastighetsspärr på dom?
Gammal tråd men eftersom den varit värdefull så tänkte jag bara bekräfta att det funkade bra att bara koppla ur omtalad kabel på min 2017 cf520 traktor B. Ingen fartspärr kvar och allt annat funkar som det ska. Eftersom jag kör in den så har jag inte rört skruven på gasen eller något annat och ett snabbtest utan att plåga den visade 88 km/h på mätaren.
Tja! Har en 520s ifrån 2018 ! Är det nån här som har provat detta på en sån maskin som min ? Funkar det ? Har ni bilder ni skulle kunna skicka tacksam för svar
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️