1
Säljes / SÅLD!! Dinli 270 -07
« skrivet: 16 oktober 2009 kl. 23:32:37 »
SÅLD!!!
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 3
Övrigt / SV: var får man tag i motorer?« skrivet: 28 juni 2009 kl. 23:34:39 »
Kolla in den här sidan..
http://www.24moto.se/fiddy/Motorer/kat-20061114110227/ 4
Dinli / SV: Dinli 270 problem med cvt« skrivet: 14 juni 2009 kl. 18:16:30 »
Gött att du fick ordning på grejorna!!
5
Dinli / SV: Dinli 270 problem med cvt« skrivet: 9 juni 2009 kl. 13:10:30 »
Tjena! Det där felet känner jag igen..
Självklart så ska det inte vara några problem med att lägga i eller ur fram eller back på maskinen.. Själv höll jag på att bli tokig innan jag hittade felet, justerade tomgång utan större framgång.. Det kan det vara en fjäder till kopplingsbackarna har gått av... Eller också kan det vara samma problem som jag har haft på min maskin.. Om du lossar kåpan på vänster sida på motorn/variatorn (+ snorkeln i fram och den i bak), så ser du kopplingsklockan utanför bakre remskivan.. Innanför klockan vid kopplingsbackarna så hade det på min lossat den muttern som håller fast backarnas centrum, vilket gjorde att den låg emot kopplingsklockan litegrann, med drivning som följd även på tomgång.. "Knackar" man den på plats igen, så ska det funka utan problem.. MEN passa dig när du lossar kopplingsklockan, för min mutter hade lossnat helt, vilket innebar att fjädern till remskivan kom farande med alla brickor osv.. Pm:a mig om du vill fråga mer.. 6
Dinli / SV: Framdrev 350« skrivet: 12 mars 2009 kl. 09:39:54 »Kör med ett drev från en Honda CB400 på min dinli 270, va bara o plocka fram dremeln o slipa upp centrumet lite så satt det som en smäck. Har också kollat upp det, och tar man ett drev från en Honda CB250/350/400N 78-80 års modell (sen bytte man till 520 drev) så ska det passa efter en slipning i centrumet.. /Meko 7
Övrigt / SV: Ej stillastående tomgång« skrivet: 10 mars 2009 kl. 17:08:23 »
Tjena!
Hade ungefär samma problem med min Dinli 270 för ett tag sen.. Min har ju variator och det har väl även din?! Muttern som håller kopplingsbackarnas centrum hade lossnat (fråga mig inte hur), och gjorde att kopplingsklockan drevs med, även på tomgång.. Vad jag höll på med tomgången innan jag hittade det felet!! Hoppas du hittar felet!! /Meko1 8
Dinli / SV: Bultmönster Dinli 270 vs 350, 450??« skrivet: 13 december 2008 kl. 18:21:58 »
Kul att man kan hjälpa till!!
Mvh. En annan Micke 9
Dinli / SV: Bultmönster Dinli 270 vs 350, 450??« skrivet: 12 december 2008 kl. 20:40:42 »
Det är samma bultcirkel!!
Har själv en 270, och köpte fälgar som passar 270, 350 och 450.. Sitter likadana nav på alla dom modellerna.. 10
Dinli / SV: Seg koppling till Dinli 450« skrivet: 22 november 2008 kl. 08:59:16 »
Den här brukar jag använda till vajrar, låscylindrar osv.. Funkar kanon tycker jag!!
http://www.micro.se/bilvard/varda_bilen/smorjmedel_med_ptfe_400_ml_crc-3278# 11
Övrigt / SV: Rösta mot förslaget om förbud för ATV på allmän väg!!!« skrivet: 20 november 2008 kl. 15:28:29 »
Nä, vad kan dom kontra med??
Det finns ju statistik framtaget, så då får dom väl "skaffa fram" ny motbevisande då! Tystnad brukar ju betyda överbevisad, eller är det fel tänkt?.. 12
Övrigt / SV: kymco 300« skrivet: 19 november 2008 kl. 16:14:36 »
Nu ska vi se! Kan det vara denna garantin du menar eller??..
http://www.fyrhjuling.se/webshop/info_pages.php?pages_id=19 325 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 377. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|