Tog inga mått men ... Runt 100-120mm? Kändes lite stora men orginal lyktan är ju nästan högre... (På mitten iaf). Borde ge bra ljusbild iaf! Ett stort plus med skilda reflektorer är ju helt klart möjlighet att rikta halvljuset i backen och heljuset på älgarna. (Igentligen största anledningen till bygget!..... Resten e ju bling )
I värsta fall får man ju trolla bort lite i inramningen! (Mindre diameter på utsläppet)Ja dom är delbara. Och dom kommer ju få en placering så den ena blir framför den andra. Liknande quadlights.
Du ska inte göra något sånt här då?(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Måste rätta mig lite, effekt ökningen blir ju 80 watt, 40 watt per sida.
Kanske minns fel men är ganska säker på att det är 30w+30w på varje sida orginal, hel+halv alltså. Dvs en dubbellampa... Totalt 120 (30+30 som blir utbytt till 4 st 50 watt. Totalt 200w!)Annars kanske det va 15w+15w men ... Lite luddigt.
Undrar du över befintligt lr mina nya? Isf nej i båda fallen :pJA JO De ja försökte förklara budgetlights blir 200 w på helljuset!
Raptorn laddar ca 240watt orginal.Jag var inne på att lämna in min och öka den så man fick bättre laddning.Plockade man ur den själv så kostade det runt 1000-1500:- det var runt vintern -07 -08 jag kollade det men det blev alldrig av.
240 watt är väl totalt?
Om man bara monterar ett set (med två lampor alltså) och sätter dem på ena sidan på störtbågen fram så att inte originalljuset skyms, kan Bilprovningen ha nåt att invända om detta tror ni?
På pappret så har din hoj bara en ljuskälla (antar jag), men o andra sidan är denna uppsättningen ifrån biltema e-märkt och _förmodligen_ bättre ljusbild. Men... Det finns ju riktiga plitar på vissa stationer. O andra sidan kan du ju bara "stänga av" dom när du ska besiktiga och temporärt koppla in orginallyktan i värsta fall.
Får väl slänga in en putsbög bild me då hojjen fick den stora vintertvätten!Än är den inte bortom all räddning för ströget
Bara att prova mao. Ska kolla vad för fästen som skulle kunna passa.Du råkar inte ha en bra bild fästet på själva lampan liggande?
Nu fick man lite dåligt samvete Vad använder du för rengöringsprodukter? Blev ju kanon fin och putsbögig
Inte hela sanningen, motorn ser ut som ny men plasterna är fotograferade på en _blöt_ raptor och desutom en bit ifrån :pAvfettning och högtryck (med en omgång skum först i högtrycken), brukar dra en svamp snabbt över kåpor.Provade biltemas "prewash" som kom senaste utgåvan, ska ju vara likvärdig avfettning. Blev förvånad över resultatet om ett dock inte helt imponerad, men den hade egenskapen av att det inte rann av lika lätt som deras avfettning som mer är som vatten. Så klart godkänd produkt. (Billig me så man kunde ju slösa ordentligt)
Vi har tre roliga avfettningsmedel på jobbet, två som äter aluminium, fingrar och lungor osv och ett baserat på apelsinolja.Ska nog prova det idag känner jag
Lite där utmaningen ligger, det finns inga. (Inte som jag hittat iaf.) mina ska passas in på befintliga punkter för orginallyktan så det blir hemmagjort. Har iof stått och hållt i biltemas fästen för "solo" lyktorna. Men inget för dessa dubbellyktor. Dom har infästningen på vardera sida om lyktan så man ska kunna montera dom på "gafflar" för möjlighet att ställa dom upp/ner.Inte omöjligt att det är samma "bredd" på biltemas solo lyktor så man kan ta 2 st separata. Bara åka in o kolla.
Jag besiktiga min Suzuki LTR450 med mina fina Dresel lampor. Jag hade bara ett halvljus igång och två lampor på helljuset. Jag frågade om hur många ljuspunkter man fick ha på halvljuset. Han kollade i deras databas och där stog det inte något om att man bara fick ha en ljuspunkt (vad han kunde hitta iaf. stog en eller två, kanske beror på vad den är reg-besiktigad med).Det hade funnits förut sa han, det var nåt med några mått, var det längre än 200mm i CC mellan lyktorna eller nåt sånt fick man bara ha ett ljus men det hade dom nog tagit bort så jag kunde koppla in bägge ljusen till halvljuset... Men sen sa han att dom kanske ändrat sig nästa gång jag kom till besiktningen och skrattade lite . Fast mina ljus satt bara på till och från besiktningen iaf....//Lizard
Jag besiktiga min Suzuki LTR450 med mina fina Dresel lampor. Jag hade bara ett halvljus igång och två lampor på helljuset. Jag frågade om hur många ljuspunkter man fick ha på halvljuset. Han kollade i deras databas och där stog det inte något om att man bara fick ha en ljuspunkt (vad han kunde hitta iaf. stog en eller två, kanske beror på vad den är reg-besiktigad med).Det hade funnits förut sa han, det var nåt med några mått, var det längre än 200mm i CC mellan lyktorna eller nåt sånt fick man bara ha ett ljus men det hade dom nog tagit bort så jag kunde koppla in bägge ljusen till halvljuset... Men sen sa han att dom kanske ändrat sig nästa gång jag kom till besiktningen och skrattade lite . Fast mina ljus satt bara på till och från besiktningen iaf....
Är det park+hel+halv i varje lykta x4? Eller hur var det nu? Det är ju lite trådlyft här Britsmar, så du får ursäkta dåligt minne!
Bägge trådarna i lampan borde inte lysa sammtidigt på helljuset. Den ska ju skifta glödtråd på hel o halv om det är rätt kopplat.
Det är nog frivilligt. Du anger det i beställningsformuläret på Britsmars(porn&) Custom's hemsida... Nädå. Oklart om glödlampan tar skada av dubbelbränning? Britsmar kopplar inte fel i onödan.
..Som sagt still a prototype
Nice men tror inte man får lägga upp vad som helst, en bild var stötande
Britsmar: Måste du ha xenon? Lyser de inte typ en miljard ggr bättre än original ändå?
35w halogen på halv ljuset och 50w halogen på hel ljuset totalt 170w på full kräm (vid laddning precis på gränsen till spänningsfall med orginal kablage) får nog allt ta o pröva en xenon konvertering på hel ljuset (35w), beställning lagd.
Hur ska detta går när jag är på andra sidan landet :O
Om det gnistrar så är det oftast nåt fel
Det är väl då det lyser
Bländar ju mötande fordon rätt bra iaf med xenonlamporna
Tur att det bara är halogen på halv ljuset
Jaha, men du hade ju 4 ballaster på bilden eller såg jag fel?Är dom e märkta lamporna och går igenom bes? Vad har slutnotan landat på?
Jaha så de är xenon på helljuset och halogen på halv i samma lampa?
Fyllo, lägg maskinen på sidan innan du fotar
Äh lägg huvvet på sne fläsknacke, viktigt o stretcha när man kommer upp i din ålder
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️