En atv som inte är reggad för väg har väl ingen strypning alls?Sen angående ditt val av atv så provkör fler modeller... prova xp 850 dem är fin!
Citat från: Robbo skrivet 17 oktober 2011 kl. 22:16:29En atv som inte är reggad för väg har väl ingen strypning alls?Sen angående ditt val av atv så provkör fler modeller... prova xp 850 dem är fin! Jo traktorregg har en strypning då den bara får ha en max hasighet på 40km/h Vissa stryps effekten så den gör max 40km/h = 5hk typ, annars full effekt och den stryps elektroniskt = original hk upp till 40km/h
Traktorreggning låter ju intressant om det inte är för mkt jobb.. Hur är det med försäkringskostnader på dom maskiner som finns traktorreggade? Nån med erfarenhet??
...som vägreggad Dresel finns ju...
Jag hänger inte riktigt med på vad du vill. Du säger du önskar att strypningen var som på Can-am, elektronisk. Sen skriver du att du ska blocka bort strypningen? Varför vill du då att den ska vara elektronisk?Vad jag hört måste man köpa ny CDI box till Can-am för att bli av med strypningen, och det är dyrt!Om dresel har strypt traktorreggade på samma sätt som gatreggade, med en stoppskruv på spjället och möjligen en bricka i avgassystemet, då är det ju bortplockat på 10 minuter och helt gratis.
Hmm ja det kan du ju ha rätt i, inte bara det som är lite svårtolkat i hans inlägg. Men jag har iallafall sett traktorreggade Grizzly 550 från Dresel så jag antog att det hängde ihop.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en traktorreggad atv för den körning jag pysslar med numera, men det blev en terrängreggad istället...Att välja mellan dessa alternativ pga att försöka spara 1500 per år i försäkring är dock trams....särskilt när man snackar om maskiner som kostar över 100 000.Premien beräknas på flera grunder, jag betalar tex 1200 per år för min, och då är det svårt att spara 1500 år på det. Nä, kolla istället övriga fördelar/nackdelar!Skulle även gärna vilja veta vilka fördelar Can-Ams fram- respektive bakvagn har jämfört med tex Grizzlyn som ju bla har krökta nedre a-armar för bättre frigång.Skall man busa och sladda grusvägar så ligger Can-Am steget före, kanske rent av många steg före, men i skogen tycker i alla fall jag att Grizzlyn känns bättre.(nu gäller ju förvisso inte detta NYA Can-Am (2012) då jag ännu inte haft möjlighet att testa någon av dessa)
Så du tror att en traktorreggad avstrypt atv som passerar polisen i 90 är lagligare än en vägreggad avstrypt atv som också passerar polisen i 90...?När de kollar regskylten så ser de direkt att det ena var en traktor, medan den vägreggade till 90% passerar obemärkt.Sen då detta med fram- och bakvagn.Hela däcket på vägen hela tiden?Inga cambers och skit???Nä, sånt är ett helvete........ fy. Lycka till med ditt atv-val!
hahah kanske inte så bra köra 90 på europavägar direkt.Men du fattar vad jag menar.Skillnad på ha en som är godkänd för väg med blinkis.En köra nått på väg som inte ens får köras på allmänväg.
Jag köper köpa en grizzly.Blir jag helt skogstokig i atv.Då blir det en can-am outlander 1000.Om nu inte gryzzly kommer med 2 cylindigt 850 cc som jag hoppas på. Lite längra axelavstånd och längra sadel och smalare sadel. Skulle gärna se att atv har hydroalpump också. anser rena skämtet ha skogsvagnar med motor på som driver hydroalpumpen. Sedan en sak till som jag totalt inte fattar att can-am som är så bra på väg.Varför har dom inte öppen diff även bak?Köra med diffadbakaxel är ju ingen fördel på väg.Kör man i teräng vore inte bara trycka på knapp och få diff båda fram och bak. Vet finns en atv med öppen både fam och bak.Men den har inte servo.Hade nog köpt den istället för gryzzly annars faktiskt.