ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti => Ämnet startat av: masken_99 skrivet 12 mars 2007 kl. 20:58:07

Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: masken_99 skrivet 12 mars 2007 kl. 20:58:07
Tänkte bara kolla om det är nån här på forumet som har trimmat sin CF MOTO 500 och isåfall hur?????
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: nordman skrivet 12 mars 2007 kl. 21:08:01
Är också i idel öra... :)

Kom igen med alla idéer, projekt och förslag!
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: Turbo skrivet 12 mars 2007 kl. 21:48:56
Vad har ni för hastighet på era maskiner nu?..

Definiera vad ni menar med "trim".... :roll: ..  är det avstrypningar, eller "motortrimning", dvs,  byte av kamaxel, förgasare, högkompkolv, eller "turbokonvertering",  (funderar själv på det sistnämnda) :twisted:
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: masken_99 skrivet 12 mars 2007 kl. 22:06:07
När jag va ute idag så gick det i runt 70-75. hade inte skadat om det kunde gå i 85-90 iallafall.
Vad menar jag med trim?! Relativt enkla sätt att få upp accet lite och toppfarten.
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: Blade550 skrivet 12 mars 2007 kl. 22:46:57
Ta reda på var eller vilka delar som är strypta på din maskin...Vägreggad = strypt till 15 kw el. 20hk!! Kan vara allt ifrån CDI box, avgassystem, förgasare......m.m..m.m
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: Turbo skrivet 12 mars 2007 kl. 23:02:38
Citat från: "masken_99"
När jag va ute idag så gick det i runt 70-75. hade inte skadat om det kunde gå i 85-90 iallafall.
Vad menar jag med trim?! Relativt enkla sätt att få upp accet lite och toppfarten.




Jag tog en lite sväng igår,  95 blås, inga problem alls, mer att ge på gasen 8)  8) .
 Bort med strypningarna, och på med en annan ljuddämpare, så går den lika bra som min sen. Sitter bricka på hö. sida på förgasaren, skruv vid tumgasen,(skruva ut),  "nätfilter" i originaldämparen,(plocka bort), (sitter fast med 3 skruvar bak), eller byt hela ljuddämparen.  Sen kan man ju förståss göra annat också.... :roll:
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: masken_99 skrivet 12 mars 2007 kl. 23:06:43
Det blir till att kolla upp detta imorron tror jag allt.. e inte så kul att åka landsväg i 70.
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: masken_99 skrivet 12 mars 2007 kl. 23:09:45
Citera



Jag tog en lite sväng igår,  95 blås, inga problem alls, mer att ge på gasen 8)  8) .
 Bort med strypningarna, och på med en annan ljuddämpare, så går den lika bra som min sen. Sitter bricka på hö. sida på förgasaren, skruv vid tumgasen,(skruva ut),  "nätfilter" i originaldämparen,(plocka bort), (sitter fast med 3 skruvar bak), eller byt hela ljuddämparen.  Sen kan man ju förståss göra annat också.... :roll:


Ska brickan bort??? Eller vad gör man med den???
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: Turbo skrivet 12 mars 2007 kl. 23:12:03
mycket "kuligare" när det går undan lite. 8)
du får PMá mig om du vill
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: Turbo skrivet 12 mars 2007 kl. 23:48:27
Citat från: "nordman"
Är också i idel öra... :)

Kom igen med alla idéer, projekt och förslag!



Förresten,  har du "fixat" nån hoj än?? :roll: .  Snackade med min ÅF, han skulle själv köpa sig en egen CF Moto sa han,  han sa även att de nya som kommer in, ska ha winch och aluminiumfälgar original-monterat, de du 8O  8O .
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: snapper_one skrivet 13 mars 2007 kl. 12:16:31
Turbo.. vilken åf är det du talar om..
Är väldigt intresserad av en cf moto 500.
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: Turbo skrivet 13 mars 2007 kl. 12:18:03
www.forzaracing.se
Titel: Bricka på förgasaren
Skrivet av: Sillen skrivet 13 mars 2007 kl. 18:50:42
Jag fick tag på en ny bricka  till förgasaren hos www.funride.se den gjorde att det blev en märkbar skillnad på axet samt lite på toppfarten tror jag min går enligt mätare i 85 men ska kolla med gps ihelgen hadde jag tänkt mig.
Titel: Trimmat sin CF
Skrivet av: larsostman skrivet 13 mars 2007 kl. 21:14:16
Visst skulle man kunna få på ytterligare en rem på variatorns utgående axel, den snurrar väl hela tiden?
Sätter man en egen remskiva där så kan man ju driva t ex en kompressor från Golf G60, den var väl just bra på att vara liten, skulle nog fungera bättre än en turbo, inte fullt lika varmt.
Skulle inte det va kul :twisted: