ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: muran skrivet 1 november 2008 kl. 14:41:23

Titel: förgasarmunstycke
Skrivet av: muran skrivet 1 november 2008 kl. 14:41:23
Jag har en orginal 260 4x4-07 och funderar på och byta munstycke i förgasaren. Vad ska jag ha för munstycke och märker man nån skillnad när den är förövrigt orginal. Finns det andra tips och få lite extra tryck i maskinen utan att det ska kosta massa tusenlappar?
Titel: SV: förgasarmunstycke
Skrivet av: Blizzter skrivet 2 november 2008 kl. 18:36:37
Jag har en orginal 260 4x4-07 och funderar på och byta munstycke i förgasaren. Vad ska jag ha för munstycke och märker man nån skillnad när den är förövrigt orginal. Finns det andra tips och få lite extra tryck i maskinen utan att det ska kosta massa tusenlappar?

Du kan få bra mycket mera svar i maskinen om du byter till effektsystem, har själv ett Wileyco system och maskinen blev mycket starkare och man toppfarten når man rätt omgående till skillnad mot skräpet som sitter original. Wileyco systemet låter mera hoj trots att ljudnivån är ungefär densamma som med original systemet, dessutom slipper man skrammel.

Bytte även till 150 munstycke och sportluftfilter men det gjorde ingen större skillnad, kanske måste skruva på förgasaren i övrigt för att det ska hända något jag vet inte.. Rekommenderat här på forumet är att man även tar av locket till luftburken så att den kan andas bättre, provade det och det gjorde ingen skillnad för mig mer än att maskinen lät som en brunstig kossa på fullgas. Tror inte att du har någon större nytta utav större munstycke så länge du har original avgassystemet kvar.

/Blizzter
Titel: SV: förgasarmunstycke
Skrivet av: STENE skrivet 4 november 2008 kl. 00:22:32
Kolla med benring på trech.se han hade en av de Linhai maskinerna som gick bäst i sverige. Han kan säkert ge lite tipps på bra effekt/krona trim.
Titel: SV: förgasarmunstycke
Skrivet av: Micky skrivet 9 november 2008 kl. 16:31:51
 Bytte endast ljuddämparen på min och öppnade blanskruven 1/4 varv,har inte bytt
 luftfilter, (tänk på att ett sportfilter renar sämre!) den går hur bra som helst.
 Micke.
Titel: SV: förgasarmunstycke
Skrivet av: Blizzter skrivet 10 november 2008 kl. 15:41:47
Bytte endast ljuddämparen på min och öppnade blanskruven 1/4 varv,har inte bytt
 luftfilter, (tänk på att ett sportfilter renar sämre!) den går hur bra som helst.
 Micke.

Sport luftfilter modell tvättsvamp renar inte sämre om man smörjer in det i luftfilter olja. Gjorde det någon skillnad när du öppnade blandskruven?

/Blizzter
Titel: SV: förgasarmunstycke
Skrivet av: palle 1 skrivet 4 januari 2009 kl. 23:09:16
Det som gäller är att sätta ett 140 munstycke ta av luftburkens lock borra upp hålet till full gas spjället för det är pluggat sen borrar du upp ett 16mm hål rakt igenom ljuddämparen om du har orginal
Titel: SV: förgasarmunstycke
Skrivet av: buffelhorn skrivet 13 januari 2009 kl. 21:19:22
Det som gäller är att sätta ett 140 munstycke ta av luftburkens lock borra upp hålet till full gas spjället för det är pluggat sen borrar du upp ett 16mm hål rakt igenom ljuddämparen om du har orginal
Vad menar du med fullgasspjället Vilket hål? Var borrade du i ljuddämparen någonstans? ???
Titel: SV: förgasarmunstycke
Skrivet av: palle 1 skrivet 25 januari 2009 kl. 21:23:22
om du tar bort luftburken och tittar in i förgasaren så sticker där upp ett mäsingsrör det är pluggat borra upp det och du får bättre ax och toppfart det är fullgasspjället för när du ger fullgas så pumpar du in mera bränsle tar du sedan av luftburkens lock så andas han bättre och borra ljuddämparen bakifrån rakt igenom katen för dom kollar inte den på besiktningen
Titel: SV: förgasarmunstycke
Skrivet av: buffelhorn skrivet 26 januari 2009 kl. 16:47:13
Tack för tippset palle 1. Ska kolla och ev. borra upp fullgasspjället större munstycke och bättre luftfilter och borra ljuddämparen. Hoppas att det funkar. :hmmm: ()p