Tror bara du behöver beställa en ny nyckel hos din åf som gör att maskinen får full effekt.
är det kodade nycklar till can-am??
Saken är den att jag bor i Finland men kul att han på Lantmännen gillade din idé jag har dessutom besökt det stället Jag skall prova höra av mig till min återförsäljare, inte kan det ju vara så patenterat att man inte ens får fråga om saken. Det är ju kunden som 'bryter reglerna' och de får sålt mer saker
Köp bara en ny givare till växel låda, och kopla in den, så sitter original givaren i lådan. Då tror den att den står still och fullt effekt. Lite fusk bara, och mindre mil
Du pratar om hastighetsgivaren? Det borde sitta en originalgivare på den. Kan du uttrycka dig lite bättre? EDIT: hörde med Åf idag och han skulle ta reda på saken om det har med nyckeln att göra. iaf på nyaste generationen så borde det vara nyckeln. får vänta med spänning.Blev erbjuden apache 360 bandsats till bra pris med. Får se om man skulle köpa sig ett par
Enligt min återförsäljare så är det bara att koppla ur hastighetsmätaren!
Tjena! Köpte mig en traktorreggad fyrhjuling förra månaden, tänkte att den blir bra i kombination med vårat jordbruk, Traktor= avdrag osv + håller priset bättre. En sak som är störande är fartbegränsaren på 43Km/h. Vet någon här inne hur man kan få bort den? drar man ur trepoliga kontakten från hastighets sensorn så går den fullt ut men visar ingen hastighet + att motorlampan lyser. Det är ju ganska mycket extra el på dessa T3 modeller men allting ifrån sensorn upp till mätaren ser ganska original ut och det är lite svårt att veta var man ska börja söka.En sak till, tänkte skaffa mattor till vintern, Tatou 4S eller Apache 360 (nya) vilka är att föredra? Den kommer ju att börja gå skitsakta med dom på Tacksam för svar om tips!
Köpte mig en Outlander 400 T3 och är själv nyfiken på strypningen. Var sitter hastighetssenorn och den trepoliga kontakten? Och hur går det med nyckelkodningen, hört nåt mer om det?
Spärren sitter EJ i nyckeln utan i styrdonet. Man blir tvungen att byta den dyrt som f_n samt att givetvis koda nyckeln till nya styrdonet om man vill att allt ska fungera som det bör
Som i mitt tidigare inlägg i det här ämnet hastighetsbegränsningen ligger i ECM'en. Terrängreggade= 125 Km/hVägreggade= 125 Km/hTraktorreggade= 43 Km/hÅf kan ändra begränsningen med B.U.D.S diagnosdator.Det bör inte ta mer än 10min.
Tjena. Nu har jag en lösning! "speedohealer" den kopplar man in mellan hastighetssensorn och "kablaget" den lurar mätaren eller det som mäter hastigheten till begränsaren så man får en t3 reggad att gå fullt ut! Dessa används i allmänhet för att eliminera fabriks hastighetsbegränsare på motorcyklar och fyrhjulingar. En bekant hörde om dessa och skaffade till sin outlander 650 max xt, t3. och den går fullt ut nu så en sådan har jag beställt! Visste att det skulle finnas enklare medel än att köpa en ny ecm, strömlås osv.Vi ska se hur det skivar sig när den kommer.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️