ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: Sheriffen skrivet 4 oktober 2011 kl. 18:05:40

Titel: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Sheriffen skrivet 4 oktober 2011 kl. 18:05:40
hallå alla!
nu när jag väl fått tag i en 4 hjulig räser o den snart ska bes så har jag massa funderingar!

vad krävs för att komma igenom bes?

självklart bromsar men min fotbroms är kopplad så den tar på framhjulen samtidigt, måste det vara så? eller kan jag bara plocka bort den?

ljuse, blinkers, bromsljus mm.
måste man ha varningsblinkers?

och detta med strypnig? min har enligt ägaren innan bara strypning i avgas! men kan man köra in den utan den monterad?

Lite tips och råd ang bes vore tacksamt!
och ett elschema från dresel vore fint då det krånglar lagom!

/niclas

Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Jpson67 skrivet 4 oktober 2011 kl. 18:23:04
Varningstriangel måste va med.
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: gargamel skrivet 4 oktober 2011 kl. 18:43:35
kan ju börja med att säga att d beror nog mycke på vilken person som besiktar den

i somras besikta ja min me blankt papper

dom kolla inte varningsblinkers
saken som gör att alla hjulen bromsas med fotbromsen har ja tatt bort
hmf helsystem satt på
öppet k/n filter satt på
original-lyse hade jag, de fula dresel-lamporna va d första jag slängde...
biltemas bromslyse, blinkersar och speglar funka bra

blinkers å lyse kolla dom
kedjan kolla dom, den få int va "för" slapp
glapp i framvagnen, a-armarna och hjullager kolla dom noga

kom ihåg Varningstriangel bara så gå d nog bra
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Sheriffen skrivet 5 oktober 2011 kl. 05:07:14
Tack för tipsen,  låter som det bara är att fixa till elsystemt sen
Åka raka vägen till bes o se hur det går!

Kommer säkert på mer frågor när jag börjar riva i den.
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Strawie skrivet 5 oktober 2011 kl. 13:34:23
Vajern mellan fot och handbroms kan du ta bort, dom kollade inte om den bromsade fram & bak hjul samtidigt på min iaf.
Men ta även bort fästena till vajern, annars så kanske dom undrar vad som ska sitta där.  :nono:
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Sheriffen skrivet 5 oktober 2011 kl. 21:55:50
antar att man måste ha bromsljus på frambromsen med?
min saknar helt kabel och kontakt vad jag kan se!

Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Strawie skrivet 6 oktober 2011 kl. 14:49:53
Det hör du om du använder handbromsen när motorn inte är igång, klickar det till vid handtaget så finns det en bromskontakt där, så är det på min iaf.
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Sheriffen skrivet 7 oktober 2011 kl. 22:26:34
Ok lite fler frågor!
Behöver man ha något som indikerar när man blinkar höger eller vänster? Eller kan man koppla förbi den svarta lådan på styret? Sitter på tok för mycket grejer på styret!
Måste man ha en tripp mätare?
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Sheriffen skrivet 15 oktober 2011 kl. 20:22:56
Så då var elhärvan rensad på massa onödiga meter kabel, och blinkers, parkering, bromsljus, hel och halvljus fungerar! Men igen, måste det indikeras nått när man blinkar eller har på heljus?
Ska båda ljusen lysa fram samtidigt orginal?

Nu är det bara kontakt till frambroms handtaget som ska fixas så bromsljusrt funkar där med. Hur ska det se ut där?


Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: vespa skrivet 15 oktober 2011 kl. 20:57:36
Blinkers vet jag inte men indikator för helljus är de känsliga med.
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Micke Ax skrivet 17 oktober 2011 kl. 16:14:33
Ok lite fler frågor!
Behöver man ha något som indikerar när man blinkar höger eller vänster? Eller kan man koppla förbi den svarta lådan på styret? Sitter på tok för mycket grejer på styret!
Måste man ha en tripp mätare?

Kolla min avatarbild(sidospegel har jag bara i trafiken).
Chocke/vajer är också borta.
Kan ta flera kort om du är intresserad?
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Sheriffen skrivet 18 oktober 2011 kl. 21:19:38
Ja det såg ju vettigt ut. Choke knopp har jag nu hemma så den vajern försvinner snart, den orginal klumpen till hastighetsmätare är bort plockad och ska ersättas med cykeldator.
Sen ska styret vara ganska "rent" i väntan på nya styret ska på.
 ja knäpp gärna en bild på hur du monterad saker o ting?

 
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: Sheriffen skrivet 2 november 2011 kl. 18:17:22
Lite nya frågor, hur lyser dresel lamporna orginal? Parkering, halv och hel i båda? Eller ena halv andra hel?

Tänkte boka en bes tid så snart som möjligt nu. Bara klistra några röda reflexer bak och chansa på dom dåliga däcken.
Titel: SV: ltz 400, dresel, besiktning!
Skrivet av: devils_own skrivet 2 november 2011 kl. 23:46:36
På min gamla dresel- raptor så var det ena halv och andra hel .
Plockade bort allt, såg inte klok ut :banghead:.
Städade upp bak oxå 
(http://i274.photobucket.com/albums/jj272/devils_own/20080323/Bild052.jpg)