ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Skötsel => Ämnet startat av: Greven skrivet 22 juni 2009 kl. 10:51:53
-
Tjena !
Nu har det hänt...
En fyrhjuling har flygit ner i en damm.. Den välte upp och ner å sjönk ca 2 meter, vi fick upp den efter ca 10 minuter..
Nu till min fråga: Vad behöver jag tänka på mer än byta olja, kolla luftfiltret, torka ur den, osv...
Flera som har erfarenhet av detta??
Maskinen är en outlander 800...
/ Greven
-
Tjena !
Nu har det hänt...
En fyrhjuling har flygit ner i en damm.. Den välte upp och ner å sjönk ca 2 meter, vi fick upp den efter ca 10 minuter..
Nu till min fråga: Vad behöver jag tänka på mer än byta olja, kolla luftfiltret, torka ur den, osv...
Flera som har erfarenhet av detta??
Maskinen är en outlander 800...
/ Greven
ur med stift, töm luftburken, töm på olja och blås försiktigt ner i vevhusventilationen, i med stift och i med ny olja, varmkör om de går ;) på min så vart de vetten i tanken med så jag fick byta bränsle innan den gick som den ska... var beredd på ett antal oljebyten innan oljan ser ut som den ska... byt filtret på sista oljebytet. lycka till! verkar som canam inte är lika känsliga som vissa andra på att kröka vevstakar å sånt fast man kör tills dom stannar i vatten... ()p
-
Det är nog ingen risk för skada vid hydrallåsning i cyllarna, så länge motorn
går på tomgång.
Bensinen fick jag också byta när jag doppade min förresten. :(