Får du inte bort den med rätt hylsa, prova med en huggmejsel, slå inte hårt, bara många gånger. Har den suttit länge, kan den fastna, då oljan blir varm. (om du inte är ängslig, prova köra den varm, då släpper pluggen lättare.)
borra hål i pluggen (när du fått den nya) borra så stort det går utan att förstöra gängorna i maskinen, ta en hugg mejsel och slå försiktigt på sidan av pluggen.Alt. gör ett spår i pluggen så att du kan använda en slagmejsel med vanlig spårskruvsbits, SLÅ FÖRSIKTIGT!
Citat från: atvnerd skrivet 1 september 2008 kl. 22:53:14borra hål i pluggen (när du fått den nya) borra så stort det går utan att förstöra gängorna i maskinen, ta en hugg mejsel och slå försiktigt på sidan av pluggen.Alt. gör ett spår i pluggen så att du kan använda en slagmejsel med vanlig spårskruvsbits, SLÅ FÖRSIKTIGT!Hur tusan slår man försiktigt med en slagskuvmejsel Den funkar ju inte om man inte dammar till den rejält, inte min iallafall.
Det finns en oljeplugg som har bättre sexkant som är 10 mm hög mot orginalen som bara har 4 mm. Den kostar en hundring, kan vara nått för er som inte vill jävlas vid nästa oljebyte.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️