1
Kazuma/Viarelli/Titan / Testa Kazuma Jaguar 500 CDI box.
« skrivet: 4 januari 2021 kl. 19:51:43 »
Hej. Hjälper min bror med hans Kazuma Jaguar 500.
Problemet startade med att säkringen började gå sönder, visade sig att det bubblade i plasten till CDI boxen.
Efter inköp av ny CDI box så har vi fortfarande problem.
Ibland finns det gnista men inte alltid, om det finns gnista brukar den starta och gå i 30 sekunder, sedan dör den. Kollar man sedan gnista igen så finns det ingen. Då får man vänta ett tag och sedan se igen.
Kass CDI tänkte jag och beställde en till, men med denna får jag inte ens gnista ibland, totalt död.
Mäter jag pickupen får jag ca 116 ohm över den och även frekvens när jag drar på starten. Samma värde precis efter den dör.
Även prövat med annan tändspole och tändstift, samma resultat.
Så det börjar luta åt att jag har 2st trasiga CDI, dock är jag inte så sugen att köpa in en 3e CDI utan att faktisk veta om det är den det är fel på.
Hade hoppats att någon här på forumet har en likadan maskin och kan testa mina 2st misstänkta CDI-boxar.
Mvh
Problemet startade med att säkringen började gå sönder, visade sig att det bubblade i plasten till CDI boxen.
Efter inköp av ny CDI box så har vi fortfarande problem.
Ibland finns det gnista men inte alltid, om det finns gnista brukar den starta och gå i 30 sekunder, sedan dör den. Kollar man sedan gnista igen så finns det ingen. Då får man vänta ett tag och sedan se igen.
Kass CDI tänkte jag och beställde en till, men med denna får jag inte ens gnista ibland, totalt död.
Mäter jag pickupen får jag ca 116 ohm över den och även frekvens när jag drar på starten. Samma värde precis efter den dör.
Även prövat med annan tändspole och tändstift, samma resultat.
Så det börjar luta åt att jag har 2st trasiga CDI, dock är jag inte så sugen att köpa in en 3e CDI utan att faktisk veta om det är den det är fel på.
Hade hoppats att någon här på forumet har en likadan maskin och kan testa mina 2st misstänkta CDI-boxar.
Mvh