ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Lord_Vader skrivet 5 juni 2018 kl. 08:14:06

Titel: Främre bärgningskrok
Skrivet av: Lord_Vader skrivet 5 juni 2018 kl. 08:14:06
ÅF satte dit främre stötfångare vid leverans. Nu har jag sett att alla 650 Max Pro T3A på Blocket har en främre bärgningskrok, men inte min. Kolla bilden från Blocket.
Fattar om den inte får plats med stötfångaren, men då ska jag ändå få med den vid leveransen? Samma sak med plogvajerstyrningen som ingick till plogen, originalet behöll ÅF.  :(veryangry):
Men det här är bara en spillra av alla problem med min ÅF. Igår, 2 månader efter leverans, fick jag i alla fall förvaringsboxen som ska ingå, även om den inte ingår enligt ÅF.
Nån som har en främre bärgningskrok på sin maskin och vet att den ingår?
Titel: SV: Främre bärgningskrok
Skrivet av: skogsbonne skrivet 5 juni 2018 kl. 11:19:53
Den kroken sitter väl på alla traktorer
Titel: SV: Främre bärgningskrok
Skrivet av: Lord_Vader skrivet 5 juni 2018 kl. 18:51:02
Tror inte de sitter på traktor b, men på a.
Ja, då blir det väl en dust med ÅF igen då.  :-\
Titel: SV: Främre bärgningskrok
Skrivet av: Hydro skrivet 5 juni 2018 kl. 20:19:47
Kallas ofta frontdrag och sitter på traktorreggade maskiner, troligen nåt reg-krav.
Tanken är bla att man skall kunna nosa släpar mm.
(var vanligt på lastbilar förr)
Titel: SV: Främre bärgningskrok
Skrivet av: Tripod skrivet 8 juni 2018 kl. 22:46:46
ÅF satte dit främre stötfångare vid leverans. Nu har jag sett att alla 650 Max Pro T3A på Blocket har en främre bärgningskrok, men inte min. Kolla bilden från Blocket.
Fattar om den inte får plats med stötfångaren, men då ska jag ändå få med den vid leveransen? Samma sak med plogvajerstyrningen som ingick till plogen, originalet behöll ÅF.  :(veryangry):
Men det här är bara en spillra av alla problem med min ÅF. Igår, 2 månader efter leverans, fick jag i alla fall förvaringsboxen som ska ingå, även om den inte ingår enligt ÅF.
Nån som har en främre bärgningskrok på sin maskin och vet att den ingår?

Då man monterar främre bumpern måste draget tas bort, så även på min MEN självklart ska du få med draget. Däremot har jag sett en traktorreg Outlander MAX 1000 där drag OCH bumper var monterat, tyvärr fotade jag inte, dock såg inte infästningen ut som på min...
Boxen som går att sätta där passagerarsätet (MAX modellen) ska sitta ingår också.
Titel: SV: Främre bärgningskrok
Skrivet av: Lord_Vader skrivet 9 juni 2018 kl. 07:57:51
 ()pJag måste bara tacka för svaret! äntligen svart på vitt för mig. Det var precis vad jag misstänkte!
Har haft så många problem med min ÅF så du anar inte. Bara lögner och undanflykter. Till slut blir man ju paranoid...
Efter tjat "hittade" ÅF en förvaringsbox på lagret som jag "fick" eftersom det inte ingick just på min maskin...
Återstår kroken nu, plus en lista med åtgärdspunkter om en vecka.
Han ville även göra 25h service, men det har jag förstått är fel. 50h är första service. Bara konstigheter från en av mellansveriges största ÅF av BRP.   :(veryangry):
Jag har skickat ett brev till generalagenten som jag tror blir obesvarat.
Titel: SV: Främre bärgningskrok
Skrivet av: Lord_Vader skrivet 9 juni 2018 kl. 08:01:38
()p Jag måste bara tacka för svaret! äntligen svart på vitt för mig. Det var precis vad jag misstänkte!
Har haft så många problem med min ÅF så du anar inte. Bara lögner och undanflykter. Till slut blir man ju paranoid...
Efter tjat "hittade" ÅF en förvaringsbox på lagret som jag "fick" eftersom det inte ingick just på min maskin...
Återstår kroken nu, plus en lista med åtgärdspunkter om en vecka.
Han ville även göra 25h service, men det har jag förstått är fel. 50h är första service. Bara konstigheter från en av mellansveriges största ÅF av BRP.   :(veryangry):
Jag har skickat ett brev till generalagenten som jag tror blir obesvarat.
Titel: SV: Främre bärgningskrok
Skrivet av: Tripod skrivet 9 juni 2018 kl. 16:05:10
50h eller 50 mil (det som infaller först) är första service. Nästa är 100h eller 100 mil senare. Sen blir det en intervall på 150h (150mil) som jag förstått det.
Alltså 50-150-300-450 timmar/mil (det som inträffar först).