1
Säljes / SV: Säljes: Dinli nitro edition, 33000kr (ev byte)
« skrivet: 6 oktober 2008 kl. 15:10:36 »
Ett nytt pris...
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Säljes / SV: Säljes: Dinli nitro edition, 33000kr (ev byte)« skrivet: 6 oktober 2008 kl. 15:10:36 »
Ett nytt pris...
2
Säljes / SV: Säljes: DInli Nitro edition, PRISSÄNKT! års 07« skrivet: 3 oktober 2008 kl. 15:01:48 »Jaha ok Nu får du se till o skaka fram en köpare 3
Säljes / SV: Säljes: DInli Nitro edition, PRISSÄNKT! års 07« skrivet: 3 oktober 2008 kl. 13:29:34 »
Asså jag vet bara att förra ägaren har bytt bakdäcken 1 gång så det är väl fram som kommer att behöva bytas nu...
Jag har haft dinlin sen i juli då hade den gått 170mil, har stått mest stilla pga struliga ÅF 4
Säljes / SV: Säljes: DInli Nitro edition, PRISSÄNKT! års 07« skrivet: 3 oktober 2008 kl. 13:21:37 »
Jag har åkt med dom...
5
Säljes / Säljes: Dinli nitro edition SÅLD!!!!« skrivet: 3 oktober 2008 kl. 11:57:30 »
Nu gör jag ännu ett nytt och sista försök.
http://www.blocket.se/vi/18405424.htm Vid frågor skicka ett medd lr kontaka mig via blocket. 6
Dinli / SV: Japp då var det min tur...« skrivet: 30 september 2008 kl. 21:29:45 »
daltons:
Det skulle inte vara helt fel. 7
Dinli / SV: Japp då var det min tur...« skrivet: 30 september 2008 kl. 21:28:03 »
Njaaa...Ett lyckat köp är en SMC WILDCAT 500 genom denada
Men det får bli längre fram i framtiden. 8
Dinli / SV: Japp då var det min tur...« skrivet: 30 september 2008 kl. 21:02:09 »
Onlyhenke:
Kul att se att någon har hopp kvar Skämt o sido...Tycker du inte 3-4 åter.försäljare är tillräckligt att ta kontakt med ang en plast skärm? En av åter.försäljarna jag har vart i kontakt som dom flesta känner till här på atvforumet tänker inte nämna namn. Enligt många här är dom väldigt bra...tills det kommer till kritan. Det är väl bra om man fått en vara levererad inom 3-7 dagar men har det gått långt över leverans tiden och man inte hör något från dom...inte ett mejl lr telefon samtal vad mer kan man göra som kund? Man kollar med dom upprepade ggr men inget händer förutom att dom säger att dom ska ringa upp en. Du kanske tänker dom har mycket att göra och glömt bort mig?? det tror jag knappast då jag har laggt en beställning på dom reservdelarna. Denada är dom enda som har visat sig vara väldigt service inriktade. Dom har inget att förlora genom att vara mån om kunden, dom får en glad och nöjd kund som garanterat kommer att komma tillbaka. Det andra företaget däremot har förlorat mig som kund och kommer garanterat höra vad jag har att tycka om dom genom att inte rekommendera dom för andra. Varför jag hakat upp mig på det här med återförsäljare/försälning och service inrikting är för att jag själv vet hur viktigt det är med nöjda kunder då jag har vart egenföretagare under ett antal år. 9
Dinli / SV: Japp då var det min tur...« skrivet: 30 september 2008 kl. 19:33:54 »
MAS:
Dom kommer finnas kvar så länge folk köper Dinlis, finns ingen efterfrågan så kommer dom att gå under...allt har sin tid. 10
Dinli / SV: Japp då var det min tur...« skrivet: 30 september 2008 kl. 19:26:45 »Tråkigt det som hänt, men det jag tycker är så konstigt, är att Dealy upplevs så olika. En del har så otroligt jobbigt med dem och andra inga problem alls. Återigen tror jag att det är åf som är orsaken i slutändan. Varför annars denna skillnad på deras uppträdande? Konstigt Njaa det hela handlar lite om lite olika faktorer...Företag som inte är mån om sina kunder, i slutändan är det vi som gör att dom överlever och inte konkar. Det andra är att dealy inte verkar kolla upp återförsäljare om dom är tillräckligt kompetenta när det gäller deras produkt i det här fallet dinli. Mekaniker som t. ex inte har en aning om hur man ska mecka med en dinli, har inte alla 4 takts motorer i stort sätt samma funktion motormässigt lr är jag helt ute och cyklar?! Allt pekar mot DEALY...Dom verkar bara bry sig om att sälja sina produkter så länge dom gjort det är dom nöjda. När det gäller en garanti fråga då är dom snabba på hugga (Vilket jag har läst om) Det klart dom gör det då det handlar o pengar i deras ögon...något dom helst vill undvika för att det är något som dom får stå för. Restade reservdelar som tar en evighet att ta hem så länge det inte gäller ett munstycke som kanske deras åter.försäljare har på lager. Det är något INTE åter.försäljaren kan råför men så länge man får ha med DEALY att göra äre inte längre kul när något kommer att pajja på dinlin. 11
Dinli / SV: Japp då var det min tur...« skrivet: 30 september 2008 kl. 17:05:10 »
Jag kan bara nämna en riktigt bra återförsäljare och det är DENADA där är några som bryr sina kunder.
Dom har erbjudit mig kompensation pga att DEALY gjort bort sig... Jag kan säga så här att skaffar jag mig en 4-fjuling längre fram i framtiden så åker jag till denada och köper mig en 4-hjuling som inte har någon som helst anknytning till DEALY. 12
Dinli / Japp då var det min tur...« skrivet: 30 september 2008 kl. 16:06:02 »
Det börjar med att i mitten av juli jag skaffar mig en sån där omtalad bentley...oj ursäkta jag menar en dinli, jag hinner ha den ett par veckor och tadaaaa...den slutar funka förvånade? nej trodde väl inte det. Jag går igenom allt kollar t om trådar här på atvcenter men inge resultat. Jag ger upp efter den ha stått stilla i flera veckor, får i slutändan skicka den på reparation. Dom som ska reparera den misstänker förgasaren...men det såg bra ut veckorna går hörde inget från dom. För att göra en lång och utragen jobbig jävla historia kort så får jag min dinli tillbaka efter exakt EN HEL MÅNAD för att dom skulle byta ut shimsen som det var fel på. Lämnade in den 19 augusti fick tillbaka dinlin den 19 september innan det så stod den hemma och vänta på att få tid för reparation vilket inte var lätt. Där tar inte min lilla dinli historia slut...Jag vänder mig till ett omtalat företag som säljer dinli delar som många pratar gott om...av någon konstig annledning vilket jag inte kan förstå för att kallar man det att vara service minded på det företaget så är alla internet bedragare mer service minded då dom åtminstonde tar sig tid att ge dig fejkade uppgifter och tar sig tid att svara på alla mejl tills du inte hör något från dom för att dom fått sina cash. Jag ringer iaf dom på det här företaget i slutet av juli och vill beställa en svart stänkskärm fram + en backwire. Får svaret att det är inga problem...men stänkskärmen fick man beställa av våra kära DEALY ( vi kommer till det sen) En så länge äre lungt för att jag säger att jag väntar...tiden går dagarna går månader går...har än idag inte hör något från dom, sist jag hörde från dom var när JAG ringde dom för att kolla hur det låg till med beställningen. Dom gav mig det mest service inriktade svaret " ööh vet inte vad som har hänt, ööh får ta och kolla upp det och ringer dig" Vad gör man då?? Jo man tröttnar efter ha jagat och ringt dom och skickat mejl som dom fortfarande inte svarat på och vänder sig till ett annat företag. Det visar sig att när jag har ringt runt till en massa andra dinli återförsäljare så får jag veta att att just svartstänkskärm fram är restad hos DEALY...det fick jag veta av andra och inte av det här service inriktade företaget. Jag vänder mig till ett annat företag som många känner till och där så är dom iaf hjälpsamma. Jag bestämmer för att beställa skärmen där och får svaret att det kommer att ta ca 3-4 veckor att DEALY ska få hem den. Beställningen gjorde den 25-26 augusti...precis...det har gått mer än EN MÅNAD. Fick svar idag att DEALY får hem delarn i slutet av OKTOBER fast man beställt dom för en månad sen. Inget man precis vill höra efter ha laggt ner flera tusen på en dinli + reparation som jag är villig att gå back på bara för att bli av med den här mardrömmen.
Jag skriver INTE det här för att få er att tänka annorlunda lr smutskasta ett märke det är upp till var och en hur man vill se på saker o ting. Jag berättar bara min erfarenhet av det jag gått igenom. Ps. Håll utkik efter den billigaste 07:an på blocket inom kort som dessutom funkar bra. 654 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Tomterna Flest online idag: 759. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|