ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: CALLAHAN skrivet 8 september 2015 kl. 17:55:48
-
Har fått tillbaka suget efter nån rolig maskin igen.
Och kikar på två maskiner i ungefär samma prisklass.
Polaris RZR 570 och CF-moto Z-force 800 EX.
Nån som har provkört RZR 570?
Är det slö eller kan det vara nått tro? :hmmm:
CF-moto är ju större och har lite mer pulver men man åker ju mest med andra som kör ATV så då kanske man blir hämmad av storleken.
Och orkar 570 med att åka landsväg och grusvägar utan att krokna?
-
jag hade nog köpt polarisen i det läget, har provkört rhino 700 can am 1000 (arbetsmodellen) polaris 900 (några år sen) och även en z force 800, det jag inte gillar är att dom låter så illa..
men bästa hittills är polarisen, men det bästa är att du provkör båda.. annars är allt bara gissning.
en stor fördel polaris är ju att den har andrahandsvärde
-
Vad är det som låter illa?
Borde väl låta gött för det är väl en V-twin i Z-force? :hmmm:
-
När jag var och Provkörde en yamaha wolverine i helgen så var det två äldre herrar som pratade om just cf moto 800 utv och de klagade på att dom lät illa.. Har aldrig hört en irl så jag kan inte uttala mig, men den ene skulle iaf sälja sin 800. Vet ej om dom lät för mycket eller hur det var..
-
Gå in på Dirt Trax sida, de har testat Zforce 800 med mycket goda betyg.
-
Gå in på Dirt Trax sida, de har testat Zforce 800 med mycket goda betyg.
Alla maskiner som blir testade är bra.
-
Är väl den större motorn som lockar på Z-force.
Och det är frågan om man blir nöjd med en 570 eller om den kommer kännas slö.
-
Alla maskiner som blir testade är bra.
Tycker Dirt Trax var synnerligen objektiva i den test jag såg. CF Moto lämnar i Canada 5 års garanti, det tycker jag säger en del. Är väl inget konstigt om Zforce skulle få bra betyg, det är inte enbart Polaris etc som kan. :)
-
En video där maskinen är med och får bekänna färg.
https://www.youtube.com/watch?v=UkaDtK12h9A
-
det ylar o tjuter från drivlinan, så du hör inte motorn, hörselskydd är ett måste.
men can am tjuter lika mkt iaf den utv jag testade
-
Tror transmissionsljud är svårt att bygga bort i en så pass öppen konstruktion, tycker mig höra transljud på atv med.
-
Får se i morgon när jag åker till Göteborg och provkör! ()p
-
skulle nog valt rzr 570 pga smidigheten med den kan du åka med atvs utan problem :headbang:
-
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12009820_10153600544297400_8963619997279553750_n.jpg?oh=5393ba4424050bd8152087b49e50a384&oe=56A28675)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12006377_10153600854527400_4641685571004733485_n.jpg?oh=13c907b567e96b9fcc0bd27af9da79ca&oe=56A58E4D)
(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/s720x720/12011291_10153600854747400_4586604983056218869_n.jpg?oh=7c744f5425771eabfb23250d3eea3564&oe=566F5FF5)
Provade lite maskiner idag!
Började med en Can Am DS Turbo som gick som ett skållat troll.
Men fy fan vilken seg best det var att köra den.
Den kändes trög och seg överallt utom på full gas.
Sen var det ett jävla oväsen från transmissionen på den och köra den utan hörselskydd är omöjligt i längden.
Sen provade CF-moto Z-force som kändes mycket smidigare och bra mycket tystare men man hörde inte motorn så mycket på den heller.
När vi åkte i den så gick det ju prata med varandra utan att gap skrika.
Men den överraskade med gott om kraft och en trevlig kör upplevelse. :djump:
Det som talar i mot den är andra hands värdet och att jag har 5 mil till närmsta service ställe.
Sist provade vi Arctic Cat Wildcat 700 Trail som kändes som en lite sportbil när man satt sig i den lilla maskinen.
Den skulle vara slö mot CF-moto maskinen sa dom på ATV-huset men tyckte den gick riktigt fint.
Och framför allt så hörde man motorn istället för transmissionen vilket var riktigt trevligt.
Sen var den ju extra utrustad för ganska mycket pengar så det kan vara därför jag gillade den så mycket.
Såg verkligen skitfräck ut! :headbang:
Tack för provkörningen och servicen på både Börjessons och ATV-huset. ()p
-
Fan blir ju sugen på utv igen! Vilken gillade du bäst? Trailen måste ju garanterat vara smidigast? :djump:
-
va kul att du också upplever att can am lever om mest, men arcticen är ju lättare än cf och har väl ca 60hp?
3 hästar mindre, den där arcticen hade jag velat ha om jag skulle handla en utv..
men försök testa en polaris, den upplevde jag grym fast då va de ju den första utv jag testade
-
Provade en Polaris 570 ACE idag för att prova motorn.
Den var riktigt trevlig och vilken servo den hade kunde köra och vända med ett finger typ.
Men favoriten är helt klart Arctic cat maskinen.
Sen Maverick Turbon är ju jävligt grym men då måste jag sälja min Mustang.
Dock kändes den lite klumpig.
Barnen dom tjatar dock om en vanlig ATV istället med ryggstöd och handtag bak.
Vi får se vad det blir fram över.
-
https://www.youtube.com/watch?v=2_7C8luTTok
-
Varit och grejat med mustangen i garaget och fick ett infall att mäta höjden på garage porten.
Och det var 187cm med porten i uppfällt läge.
Där försvann ju Can am maskinen med sina 188.5 cm :banghead:
-
Provade en Polaris 570 ACE idag för att prova motorn.
Den var riktigt trevlig och vilken servo den hade kunde köra och vända med ett finger typ.
Men favoriten är helt klart Arctic cat maskinen.
Sen Maverick Turbon är ju jävligt grym men då måste jag sälja min Mustang.
Dock kändes den lite klumpig.
Barnen dom tjatar dock om en vanlig ATV istället med ryggstöd och handtag bak.
Vi får se vad det blir fram över.
Polaris Ace 900 kommer väl snart? Den måste det vara bra fjutt i när den är så liten och behändig. ()p
Har för mig att den kommer till Sverige iaf..
-
En en Ace är inte aktuell då jag vill ha med mig nån av barnen då och då!
Sen är frågan om det här kunde vara en lösning till RZR 570!
(http://www.pureoffroad.com/assets/images/utvma/rzr-1000-bump-seat-2.jpg)
Då kanske man kan få med båda barnen!
(http://ep.yimg.com/ay/yhst-133833831343752/rzr-xp1000-center-seat-white-lightning-new-5.gif)
-
Ok, men en Outlander max eller sportsman touring då? Dom måste ju bli ganska mycket smidigare än en utv? Fast du kanske inte kör så mycket i skogar och tuffare terräng?
-
Eller ja.. Trixigare terräng kanske. Fast det är nästan lite länsbuss varning på 2 up Atv:erna. Men dom är smalare än en utv i vart fall.
-
Har ju fastnat för dom mindre och smidigare UTV maskinerna.
Effekt är inte allt! ()p
Och hur många sanddyner har vi i Svea rike där man kan köra fullt ut med tex Maverick Turbon.
så det står mellan Wildcat Trail 700 och RZR 570 i nu läget.
CF-moto känns inte alls lika aktuell längre.
Sen är planen att sätta på lite större hjul för att den ska gå lite snabbare på vägen.
-
Här testar dom arctic cat 700 trail mot polaris 800 rzr.
https://www.rockymountainatvmc.com/rm-rider-exchange/polaris-rzr-800-vs-arctic-cat-wildcat-trail-700/
-
då hade jag nog handlat arctic trailen, alltid bra med fler cylindrar
-
då hade jag nog handlat arctic trailen, alltid bra med fler cylindrar
1 cylinder : 1 problem
2 cylindrar : 2 problem
Etc.
Encylindigamotorer är oftast de överlägset mest felfria. :)
-
1 cylinder : 1 problem
2 cylindrar : 2 problem
Etc.
Encylindigamotorer är oftast de överlägset mest felfria. :)
Aa fast hälften så kul oxå.
-
Nja, har du kört en KTM 690 tex? Det handlar snarare om att atv tillverkarna har jävligt slöa stånkor. Det går att ha modernare motorer med mer effekt i men samtidigt är nog vissa tänka som arbetsredskap och prioriterar hållbarhet före effekt.
-
Nja, har du kört en KTM 690 tex? Det handlar snarare om att atv tillverkarna har jävligt slöa stånkor. Det går att ha modernare motorer med mer effekt i men samtidigt är nog vissa tänka som arbetsredskap och prioriterar hållbarhet före effekt.
Ja, jag har kört ktm 690 duke den är snabb för att vara en stånka. Men hade ktm byggt en twin 690 så hade den antagligen varit snabbare. 8)
-
Ja men det beror på hur de konstruerar motorn, en Ductati twin på 600 eller 750cc är betydligt slöare än KTM's 690. Det jag menar är att fler cylindrar innebär inte alltid bättre effekt eller vrid om man jämför motsvarande kubik. Man har provat det inom motocrossen och det har alltid visat sig att 1 cylinder är det ultimata där tex. Aprilia har ju sin 450 twin som inte är annat en ren katastrof i hållbarhet plus att den är slöare. Men det gäller som sagt i upp till max 700cc sen blir svängmassan för stor för en stånka och man måste gå över till fler cylindrar. Det jag vill säga är att man kan mycket väl göra en atv eller utv på låt säga 600cc och en cylinder som ändå har bra effekt.
-
https://youtu.be/Lafvz0wcrJ8
Prillorna är jätteslöa eller hur... ':)
-
Har du kört en på bana? Jag har. Håller de länge? Definitivt inte! ;)
-
Vad hade du förväntat dig av en italienare, dom 2 första åren höll de inget vidare.
Prova den på en motardbana mot valfri 450 så ska du få se på grejer. ()p
-
Vad hade du förväntat dig av en italienare, dom 2 första åren höll de inget vidare.
Prova den på en motardbana mot valfri 450 så ska du få se på grejer. ()p
Ställer upp med en TM 450 alla dar i veckan. ()p
-
Fan... Sluta utmana mig, blir ju tvungen att köpa aprilia twin juh..
-
;D ()p
-
Är ju Kymco som gör Arctic Cat motorn och det borde väl borga för hyfsad kvalitet. ()p
Finns tydligen en sport version på den också!
https://www.youtube.com/watch?v=-7LZltROhgk&list=LLMuK9mn8kv7cf6Ry4FH1njA&index=5
https://www.youtube.com/watch?v=_n9mvlHOFpI&list=LLMuK9mn8kv7cf6Ry4FH1njA&index=3
-
arctic trailen varkar grym,
-
Det lutar helt klart åt en sådan!
Håller på och övertalar sambon att jag behöver en sådan och en Mustang samtidigt. :nono: :D :rtfm: :dntknow:
-
Yamaha YXZ1000R Sport UTV!!!
-
Det lutar helt klart åt en sådan!
Håller på och övertalar sambon att jag behöver en sådan och en Mustang samtidigt. :nono: :D :rtfm: :dntknow:
Tror du att du lyckas då. :)
-
Tror du att du lyckas då. :)
Smörade bra i morse innan jag la mig och sov efter natt passet.
För ösa massa kärlek och värme ett tag så brukar det gå fint. :lol:
Hittat ett forum om enbart Wildcats nu så läser på för fullt. ()p
-
Yamaha YXZ1000R Sport UTV!!!
Lär väl dröja innan den hittar över hit och sen vågar man ju knappt gissa på priset.
Jag tippar på minst 260K
-
(http://forumfoundrycdn.com/nickj/utv/canam/PikesPeak/MaverickHero.jpg)
https://www.youtube.com/watch?v=7kPkuro7Yfw&list=LLMuK9mn8kv7cf6Ry4FH1njA&index=4
Nu blev man ju riktigt sugen på en Maverick löser ju problemen med höjden på mitt garage! :lol:
-
(https://lh4.googleusercontent.com/-szdd27y3V94/VgrwOjR-TuI/AAAAAAAAB80/DZLkGG_MprI/w1113-h835-no/2015-09-29%2B-%2B1)
Blev en maskin till slut men ingen golf bil!
-
Grattis till en fin maskin. Är den helt ny?
-
Ser jäkligt fin ut! Grattis och hoppas du blir nöjd. ()p
-
Tackar grabbar!
Jupp en helt ny blev det.
-
Vad var det som fick dig att överge dom andra planerna?
-
Klart han blir nöjd.
Kanske inte så länge... men det är ju inte maskinens fel. :whip:
Grattis till köpet!
-
Vad var det som fick dig att överge dom andra planerna?
Har ju en del rygg problem om man säger så och märkte av det efter sista provkörningen jag gjorde.
Kör man ATV kan man ju välja att stå i knöliga och bumpiga partier.
Kan nog hända att det blir en RZR 570 till frugan framöver. :lol: