ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Övriga - t.ex Adly, Kasea, Skyhawk, Derbi, Malaguti => Ämnet startat av: masken_99 skrivet 24 februari 2007 kl. 16:38:27
-
Vad toppar era CF:ar. Har haft uppe min i runt 70 går dom inte fortare??
-
Nope tar stopp där
-
Nån som har trimmat sin på nåt sätt???
-
70 på lite mer än halvgas 8)
-
Borde väl gå fortare? Står ju 80 i annonserna.
-
Min 500-L går i 88 km/h mätarfart på vinterväg. Har skruvat ut skruven vid gasreglaget en bit men inte avlägsnat någon strypning i förgasaren.
-
Min gör ca 85 mätarfart jag har bara bytt plattan på förgasarens högra sida ska skruva på tumgasen ihelgen :D
-
Sillen> Är det förgasarlocket med någon form av "klack" som du bytt ut? Stor skillnad?
-
Ser CF-500 nämnas varheltst jag söker, varför har den inte ett eget forum?
-
Sillen> Är det förgasarlocket med någon form av "klack" som du bytt ut? Stor skillnad?
Japp den sitter på höger sida av förgasaren det finns en ersättnings platta på www.funride.se :)
Det blev ett annat drag i maskinen helt klart
-
Såga bort min "pigg" i förgasarlocket idag.. Blev skillnad kan jag säga..
Från ca 70 till 85-90 i toppfart
-
Såga bort min "pigg" i förgasarlocket idag.. Blev skillnad kan jag säga..
Från ca 70 till 85-90 i toppfart
Är det 85-90 på mätaren eller med GPS?
Om ej har någon testat sin cf500 med GPS?
Med och utan strypning
-
Jag beställde ett lock utan "klack" idag men döm min förvåning när locket var identiskt med det som redan sitter där. Utan "klack" från början alltså. Den går ju visserligen ca 88 km/h mätarfart men jag hade hoppats på ytterligare lite skjuts.
-
Hur mycket varvar den i 88 km/h?
Kanske det är så att större däck är "enda" lösningen.
-
Har ingen varvmätare men gissar att man inte bör höja varvtalet så mycket mer utan risk för motorskada. En toppfart kring 95, så att man hänger med på landsvägen utan att utgöra hinder för övriga trafikanter, vore nog tillräckligt. Men lite vassare acceleration skulle inte vara helt fel och denna blir nog lidande om jag byter till större däck.
I spjällhuset(?) sitter ett "stopp" för gasen (inte på själva locket) men jag förmodar att detta finns där av en anledning, nämligen att inte övervarva motorn?
-
Om du byter vikter i CTV'n och större däck så är det inte säkert att du sämre acc.
-
Byte från 25 till 27 tums däck ger 95 km/h. Ska kolla vad det sitter för variator i CF'en. Ger viktbyte en märkbar skillnad? Nackdelar med byte till tyngre vikter? Ökat remslitage? Ryckigare gång?
-
Är det 85-90 på mätaren eller med GPS?
Om ej har någon testat sin cf500 med GPS?
Med och utan strypning
Det är mätar fart. Ska låna gps:en på jobbet nån dag och kolla vad den säger..
-
Lättare vikter ger mer varv i maskinen och ett bättre acc.
Tyngre vikter ger ett lägre och lugnare varv men sämre acc.
Går att gämföra med en växlad tramp cyckel. Men lätta vikter så växlar du först när du trampar riktigt fort. Men tunga vikter så växlar du mycket tidigare.
vikterna ger ingen skillnad på toppfart.
Om det ger märkbar skilland. På min maskin gav det STOR skillnad.
-
Ok, så då är det lättare vikter jag bör ha. Hur stor procentuell viktminskning gav stor skillnad för dig?
Blir väl ingen toppfartspåverkan då man inte ändrar den slutliga utväxlingen på något vis, antar jag.
Ska gå ut till garaget och se om CVT'n är märkt på något vis.