1
Can-Am/Bombardier / Motorras 650 xmr -13
« skrivet: 13 februari 2016 kl. 13:07:59 »
Ja som sagt, var ute på plogsvängen så sucka maskinen ihop och det blev discobelysning i instrumenteringen. Lowbatt, limp mode, high temp och check engine dök upp samtidigt som maskinen tvärdog.
Provade man dra så drog startmotorn runt motorn men det hackade till rejält. Efter ett litet tag när den blev lite svalare så drog den ett halvt varv sen nöp det fast.
Nu efter att den stått 12 timmar provade jag igen och då startade faktiskt maskinen, prova gasa lite och den svarade på gasen.
Kollade omkring kylaren och såg att det sprutat ut glykol blandat med olja. I kylaren och expansionskärlet var det oljeblandad vätska.
Det jag gjort nu är att plocka bort lite plastkåpor för att kunna se lite bättre vad som hänt.
Håller även på söka igenom efter försäkringspapper, för att kolla om den var helförsäkrad. Antar att försäkringen borde täcka detta isåfall? Folksam är den registrerad på.
Garantin gick ut förra året antar jag iom att det bara är 2 års garantiperiod va?
Provade man dra så drog startmotorn runt motorn men det hackade till rejält. Efter ett litet tag när den blev lite svalare så drog den ett halvt varv sen nöp det fast.
Nu efter att den stått 12 timmar provade jag igen och då startade faktiskt maskinen, prova gasa lite och den svarade på gasen.
Kollade omkring kylaren och såg att det sprutat ut glykol blandat med olja. I kylaren och expansionskärlet var det oljeblandad vätska.
Det jag gjort nu är att plocka bort lite plastkåpor för att kunna se lite bättre vad som hänt.
Håller även på söka igenom efter försäkringspapper, för att kolla om den var helförsäkrad. Antar att försäkringen borde täcka detta isåfall? Folksam är den registrerad på.
Garantin gick ut förra året antar jag iom att det bara är 2 års garantiperiod va?