1
ta bort
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 2
Can-Am/Bombardier / Styrlager's fäste glapp renegade, var köpa?« skrivet: 4 september 2011 kl. 22:44:28 »
hej, renegaden -07 glappar lite i styret, såg att sjävla lagerbanan där styrlagret ligger(vid styrstången, innan styrlederna) har blivit lite för stort för lagret, så det glappar, vikter resulterar i att den blir lite vinglig på väg. var får jag tag på en ny sådan? sitter den fast i styrstången? har inte kollat så noga hur det ser ut, bara att själv lagerbanan har blivit större än lagret som sitter i där. vore schyst om någon hade koll,
Mvh motoya 3
Övrigt / Övningsköra fyrhjuling?« skrivet: 17 juli 2011 kl. 12:47:41 »
Tjaho
Tänkte fråga, får man övningsköra fyrhjuling? Tänkte ta behörighet B, tanken var att övningsköra med bil först, sen slog denna tanke mig. Har läst runt lite, och för att köra med B-kort måste handledaren hjälpa till och bromsa om det behövs...alltså måste man sitta två på hjulingen? Och om jag inte misstar mig så är en renegade bara reggad för 1 person? Och handledaren får inte sitta i en bil bakom. Men om man skaffar A-kort, då får handledaren sitta och köra bakom i bil eller MC? Eftersom det är MC-kort. Då kan inte farbror blå säga något? Jag måste inte ansöka om något extra eftersom det är Automat? (Ända "MC" som har automat är väl Scooter "MC"?) Även måste maskinen vara strypt? Man får väl inte köra en fullhästars t.ex. Renegade eller R1-2hjuling som 16åring? Vad är max KW på övningskörning MC? Hittade en gammal tråd, men den gav inte svar på alla min frågor: http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=9621.0 Hjulingen i sig är en vägreggad renegade, reggad för både a och b kort. Fyrhjulingar är väl reggade som MC, DVS A-kort? Men får KÖRAS på A OCH B-kort, hur är det att ÖVNINGSKÖRA på B-kort? Någon som har övningskört med fyrhjuling någon gång? Har säkert missat några faktorer, hoppas någon kan hjälpa mig i denna djungel! MvH Motoya 5
Can-Am/Bombardier / Gamla(06-08) vs nya (09-11) 800 motorn?« skrivet: 15 mars 2011 kl. 17:00:03 »
Hej.
Undrar vad som är skillnaden på 06-07-08 VS 09-10-11ans motor. Vad är det som är uppgraderat så man får dom där 10extra hästarna? Någon som vet fakta? Vore ganska kul o veta. mvh 7
ATV-Projekt / Projekt Minimoto isräser« skrivet: 17 november 2010 kl. 21:31:06 »
Hoj.
Tänkte göra en tråd om mitt lilla vinter pill, atv vet jag inte om de är men ett projekt är det iallafall. till en början så tänkte jag utgå ifrån en Blata B1 replika, dvs kina gjord. men originalet (har också en original hoj stå under arbetsbänken) kosta runt en 24lax 2005 och har ca 12ponnys på bakhjulet 39cc vattenkyld. denna replika skulle jag tippa på en 8-10häst. Kan jämnföras med polini, bzm maskiner t.ex. obs trassla inte ihop denna maskin med luftkylda riskokare alá spaghetti ram denna kommer dubbas för lite fritids isracing, ev någon skoj tävling eller uppvisning. har inte bestämt mig exakt hur jag kommer dubba än, men kommer sätta någon typ av skruv eller dylikt inifrån sen smeta på silikon o i med en skotkärreslang. kom med tips! =) sist jag körde med denna, några år tillbaka, så gjorde jag en större vurpa och (troligtvis) slog jag motorhalvorna snea, då den tar en tjuvluft och rusar som en tjur ibland. samt ingen tomgång, kommer nog inte bli så mycket bilder medans denna håller på o renoveras, utan troligtvis kommer de flera bilder när den är färdig, ev. någon filmsnutt kommer bli roligt att knöka sig ner på denna i 70knyck med armbågskrap( ) över en sjö. ända jag är orolig över att dubben kommer att picka hål på kylaren, sen sitter man i stortsätt ovanpå avgasröret så de bränner i baken på slutet av raksträckorna , no pain no gain såhär ser den originalet ut ifrån fabrik, är i storlek "midsize" pga sin höga bakram, jämfört med småkanintekommanerpå minimotos. påbörja renoveringen, tog under 2 timmar från att plocka av plasten till att dela på motorn, snacka lättmeckat får duga med några kassa sony x8 bilder tills vidare plast, tanken och bakramen borttagen ny topp skall inhandlas, då förbränningsrummet sitter löst i toppet. kan även se ut så här efter ett nållager ras 8
Suzuki / LTZ startar inte med FCR39mm« skrivet: 29 november 2009 kl. 10:35:45 »
Hallå.
Häromdagen pula jag dit min begagnade FCR39mm ifrån staterna, gick dit utan några större modifeiringar. Jag kolla allt, gaswire, tändkabeln, så den fick soppa osv. Sen nu vägrar den hoppa igång. Står och tuggar och tuggar precis som om han vill, sen när man tar bort stiftet är de alldeles dyblött, men lägger man de mot ramen är de hur fina gnistor som helst. Ibland kan de komma som en blå blås-lampa flamma ur avgasröret. Sitter en egen svarvad JE:12 kolv och DRZa topp som är portad med kibbelwhite-onepiece ventiler och WRP slip-on. Ventilerna är ställda precis som de ska vara för 2veckor sedan. alla tips mottages mer än gärna! MVH Motoya 9
Stulna maskiner / Upphittad: Yamaha Grizzly grön« skrivet: 13 september 2009 kl. 15:14:07 »
upphittad i skogen av svampplockare, den hade mer eller mindre växt igen. Står just nu hos polisen i Hedemora
10
Bara jag som har ett _måste_ha_begär_ ?
http://dinehandel.se/suzuki-ltz-400-gul-2009_pID305.html http://dinehandel.se/suzuki-ltz-400-limited-edition-2009_pID300.html 11
Övrigt / Bult gått av, hur få ur?« skrivet: 8 augusti 2009 kl. 15:07:48 »
Hejsan.
Skulle tvätta hojen för en stund sedan, ställde upp den på bakhjulen för att blåsa av han under också. Sen när jag släpper ner han på marken igen märker jag att kedjan är hel slak. Då såg jag att "klumpen" (den som bakaxeln sitter i) hade flyttat sig. HUR? tänkte jag. Då jag har alltid dragit åt den lite extra för att just slippa detta. Då såg jag att Kedja sträckaren har gängat ur sig, fast den hade inte gängat ur sig alls. Utan den var av! Alltså den sitter ca 4mm in, går inte att nypa tag med en tång eller liknande. Så hur ska jag göra nu? Måste få ur skiten o byta innan nästa helg, då det är race i Kristinehamn. Har ni något förslag? Jag funderar på om man kan borra hål i bulten och gänga hålet, sen i med en bult/skruv för att få ut den? Men bultar är väl sten hårda? Då ryker väl bara borrar/gäng borrarna. Alla förslag mottages mer än gärna, mvh M 12
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / Letar sadelöverdrag? Titta hit!« skrivet: 28 juli 2009 kl. 02:02:51 »
Trasig sadel? Annan färg? Grip seat?
Hitta ett företag på andra sidan pölen (USA) som gör sadelöverdrag till de flesta märken/modeller. Du kan välja mellan flera olika färgsättningar OSV. Inte så värst dyra priser, de har ett stort utbud! Då de special tillverkar dessa efter dina önskemål. http://stores.shop.ebay.com/Hidden-Comfort-Camo-and-Seating 602 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 629. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|