ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Guidetavlan - så gör man! => Ämnet startat av: rimfaxe skrivet 28 mars 2012 kl. 07:52:26
-
Nu vet jag inte om detta är tillrådigt, men jag har lagt upp lite bilder på min sida www.underlineleven.com (http://www.underlineleven.com) som jag tar när jag gör något md min grizzly 700 -08. Ventiljustering, variatorbrickar, tätar snorklar och vad det nu är. Min uppkoppling ligger på 0.2 kbs, så det tar rätt länge att ladda upp bilderna igen. Det kan gå på något sätt att länka dom från sidan, ska kika mer på det när jag får tid. Till dess får ni som vill hålla till godo med min egen sida, kommentarer och eventuella frågor kan ni ta här.
-
Lägger upp här i fortsättningen. Orkar jag lägger jag upp de som finns på hemsidan sen. Variator, oljebyte, ventiljustering osv.
Delar till snorklbygget:
Biltema
Kylarslang 50*500 art nr:61391 84,90:-
Avloppsrör 50mm 1 meter art nr:87252 44,90:-
Avloppsböj 87 grader 50mm art nr:87260 24,90:-
Slangklammer 44-60mm art nr:61858 9,90:-
Coop Forum
PP förminskning 75/50mm 45:-
(http://i40.tinypic.com/o0ugz6.jpg)
I lustburken har jag borrat hål, så att kylarslangar från biltema går in,
sedan sätter jag en bit avloppsrör med klammer så det hålls kvar. http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/Y-3B4-14402-01-00.html (http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/Y-3B4-14402-01-00.html) Lite knivigt att få in, jag använde vaselin på spray. Det ska vara ett helvete att få in så det blir tätt.
(http://i43.tinypic.com/2vvrfux.jpg)
Innan jag monterade slngarna, har jag klippt en plåt och lagt över hålet som blir när man tar bort orginal insugsväg.
(http://i41.tinypic.com/18zrxl.jpg)
Muffarna trycker man på plats direkt i orginal gummit på variatorn. Dessa muffar måste komma från Coop, de från biltema har en anna yttre omkrets. Sedan drog jag bara upp slangarna. Bilder glömde jag ta på det, men det var inte så svårt. Ryms det inte kan man värma en rör och forma så det går i mellanrummet mellan displayen och ramen. Jag borrade hål i en tunn gummiduk och drog ner över rören, så det skyddar elektroniken och ser lite bättre ut. Samtliga rör drog jag genom kåpan på instrumenteringen. Den finns att köpa på http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/Y-3B4-28313-00-00.html (http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/Y-3B4-28313-00-00.html) om man inte vill kunna återställa.
-
Pod mod. Fungerar inte på import maskiner, endast europeiska. Man kan koppla om någon kabel så funkar det på import, men vet inte vilken eller hur.
(http://i42.tinypic.com/18gg0h.jpg)
Tändningen av. Tryck in de två övre knapparna på instrumenteringen. Slå på Tändningen, håll dem intryckta tills displayen visar DIAC
(http://i44.tinypic.com/2po2hxc.jpg)
Tryck övre knappen: Co
(http://i43.tinypic.com/2py94jo.jpg)
Håll in över och undre: C1
(http://i43.tinypic.com/2py94jo.jpg)
Håll in övre och undre igen: C1 0
Noll behöver det inte stå, det är numret på bränslet.
När man har igong maskinen, pendlar den mellan 150 ca och 199, den som vet vad det är får gärna dela med sig.
(http://i43.tinypic.com/4sbe4z.jpg)
Nu kan man ändra bränslekurvan i 126 steg. Jag har inte hunnit prova så mycket ännu, men kör nu på 55 med snorklar (öppnare luftlöde än orginal) och modifierad orginal slutburk.
-
snorklarna såg klart bra ut.. har du även fixat slangavluftningarna?
pod modden funkar inte på min, måste kolla de igen men undra va de är för kabel :hmmm:
-
de finns en tråd om denna kabel på nyrockatv.com som jag har gjort på min funka kanon
-
"slangavluftningarna"?
-
Avluftningsslangarna från fram bak axel, växellåda och tank..
-
ja, ok. Nix, inte det. Inte helt klar med snorklarna heller, lite småpill innan det är färdigt.
-
Kopplade ihop fram/bakdiff med en T koppling till en slang, servon och fläckten till en, bränslet och från sprutet separat och drog upp till handtagen och satte fast med kattstypare. Expansionen till kylaren satte jag ett bränslefilter och lät den vara där den var, tänkte det gör inte så mycket om det kommer någon droppe dit. Inte för att jag tror att det gör det, men om jag parkerar med vatten över lysena och låter den svalna där så kylaren suger genom filtret några gånger får jag väl byta kylarvätska.