ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: gutte84 skrivet 14 februari 2013 kl. 19:17:43
-
säljs den inte i norden nån som vet ?
-
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46126.0 (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46126.0)
Det verkar den ju göra....
-
för jag hita ingen oss återförsäljare
-
Verkar ju rätt färsk, men börjessons har då.
http://www.blocket.se/alvsborg/Can_Am_Outlander_650_X_mr___Nyhet_45362157.htm?ca=6&w=1 (http://www.blocket.se/alvsborg/Can_Am_Outlander_650_X_mr___Nyhet_45362157.htm?ca=6&w=1)
-
tack för den ()p
-
Det har ju knappt hunnit sälja några Xmr 1000 ännu, vänta lite du.
Men det kan inte vara ett smart köp :hmmm: Lerkörning kräver ju kraft = 1000cc :rtfm:
Eller du kanske inte ska simma med ditt lermonster!??
-
men du kör ju bara på 850 ju ()p
-
jag har en xmr 650 -13 köpte den i bollnäs på Tuppz..
Kanon nöjd med den fast den har ju bara rullat 3h än så länge
-
men du kör ju bara på 850 ju ()p
Jag föredrar soffa i leran/skogen :sunny:
-
:nopics :nopics
-
:nopics :nopics
()p
-
Sitter det på något variatorkit på från fabrik på den?
-
Är samma variator på alla 500-650-800, men det är inte samma växel låda på xmr, den är ned drevat.
-
Är samma variator på alla 500-650-800, men det är inte samma växel låda på xmr, den är ned drevat.
Jaha okej, så det slirar då mindre på remmen för den jämfört med 650 original om det skulle gå riktigt tungt?
-
Du behöver nog inte vara så orolig för det där med remslir Emil, du har nog bara haft otur med din maskin.. Och skulle det vara så är ju 3? tusen inte sååå mycket pengar för ett variator kit heller på en maskin för en bit över 100 tusen ()p
-
Har jämfört art nr och det är samma nr på både låda och variatordelar,så ingen skillnad mot en vanlig outlander.
Hur xmr:en ska orka dra runt dom där däcken i leran från stillastående kan då inte jag förstå.
Tycker min muar lite från start,trots v-kitt.
Jag har original däck och innan jag monterade variatorkittet kändes den slö från start.
men med lite fart är det inga problem.
Hade en 650-08 före och den var mycket rappare.pratade med min åf och fick till svar att dom nya är mjukare i gången än dom gamla. Synn de!!!
-
Låter ju lite sjukt mtp att det är bra många hk extra i R-motorn. Men har väl med registret att göra...
-
XMR 650 är väl kort, Garanti endast med 28", ingen nivåreglering (vanliga dämpare) finns endast i gult mm. en 650 med kylaruppflytt kan man säga :-\ Medans 1000cc endast finns i kamouflage (årets modell iaf.)
(http://www.can-amforum.com/gallery/data/565/medium/Outlander_650_X_mr_1000_X_mr_static_13s.jpg)
(http://www.canamoffroad.com/files/neutral/models/2013/outlanderxmr/outlanderxmr/Gallery/51_medium_outlander_xmr_1000.jpg)
-
650:in såg ju riktigt grym ut va o kollade på en sån idag..
-
Jag skulle vilja ha en iaf 8) ()p
-
Inte nöjd med 800?
-
Inte nöjd med 800?
Jo det var jag men jag har ingen hjuling nu. Väntar på 1200án :D
-
om man ska köpa variator kit? vart hittar man de? vad ska man ha? svårt att montera själv? har en xmr 650
-
Hör med Frövi, de kanske inte är snabbast men de brukar veta lösningarna ;)
www.hanseriksson.se (http://www.hanseriksson.se)
-
Vet någon toppfarten på 650 xmr en?
-
om man ska köpa variator kit? vart hittar man de? vad ska man ha? svårt att montera själv? har en xmr 650
säg till om du finner en bra lösning!!
-
Nån som har kommit fram till nån bra lösning på variatorerna?
Går tungt med griplastarvagnen =(
Vet nån vart man köper v-kitt?
-
Ja dåt det är likadana variatorer som på vanliga 650 så torde ju variatorkit passa från den modellen.
Köps på LiTo offroad, eller Trech, Jag skulle rekommendera EPI variatorkit till dig.
-
Epi ändrar bara drag läget, org är det 1500-1700 varv, sen blir det 2100 varv på motoren. Så mera varv på motoren före den drar remmen rundt.
-
Beställt en QSC variator nu så ()p
-
Epi ändrar bara drag läget, org är det 1500-1700 varv, sen blir det 2100 varv på motoren. Så mera varv på motoren före den drar remmen rundt.
På kompisens 650 så upplevdes maskinen rappare över hela registret med EPI kittet.
Då det var med fjäder både till primären och sekundären, samt vikter så torde ju slutresultatet bli mera än bara ändrat inslagsvarv?
-
På kompisens 650 så upplevdes maskinen rappare över hela registret med EPI kittet.
Då det var med fjäder både till primären och sekundären, samt vikter så torde ju slutresultatet bli mera än bara ändrat inslagsvarv?
precis. bytte min primärfjäder till en hårdare och nu "arbetar den på högre varv" hela registret känns det som... dock en polaras.
-
Nice, vat ifrån. Lito?
-
länk till LiTo offroad http://www.litooffroad.se/ (http://www.litooffroad.se/)
Dom har ju olika kit beroende på dina önskemål. bla. mudding, utility, trail
kör hårt
-
Någon som fått till en bra variator setup?
Hur funkar XMRen med epi's kit? tänkte köpa ett sånt först men fanns inte just till den så har beställt ett QSC kit som jag ska prova nästa vecka.
-
Någon som fått till en bra variator setup?
Hur funkar XMRen med epi's kit? tänkte köpa ett sånt först men fanns inte just till den så har beställt ett QSC kit som jag ska prova nästa vecka.
Vad skiljer xmrs variator från övriga 650/800?
-
Att outlander 650 xmr kommer att bli försäljning succé.
-
Det ska inte skilja någonting vad jag förstått, men fanns ej till rätt årsmodell när jag frågade på litooffroad, hade säkert fungerat men tordes inte chansa. Tycker det är väldigt konstigt att det är samma variator setup på xmr som på xt, kan omöjligt vara optimalt?
-
Växellådan är nedväxlad på xmr :rtfm: annars lika :sunny:
-
tror det bara är 1000xmr som har anan utväxling i lådan
-
Ja jag hittar då inga skillnader på 650 växellådorna på http://epc.brp.com/SiteMods/BRP_Public/BRP_Public_Login.aspx?ReturnUrl=%2fIndex.aspx (http://epc.brp.com/SiteMods/BRP_Public/BRP_Public_Login.aspx?ReturnUrl=%2fIndex.aspx)
-
Återupplivar denna. Någon som provat epi kit på xmr 650? Enligt deras hemsida så passar det inte på xmr så får mig att tro att även dessa är annorlunda utöver 1000cc.