ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: stuken skrivet 1 januari 2008 kl. 20:34:46

Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: stuken skrivet 1 januari 2008 kl. 20:34:46
Hei jeg har kjøpt meg en brukt dinli 450 06, når jeg kjører med den blir eksosmanifoilene knall røde. De er røde fra sylynderen og ca 15cm bakover. Er dette normalt ?. Hvist ikke ,er det noen tips hva som er feil.

Hilsen Trond :oops:
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: klotsvenne skrivet 1 januari 2008 kl. 20:45:05
Troligtvis går den magert...bestycka om förgasaren.....fetare blandning...du kan testa att ge den mindre luft.....då får den automatiskt för mycket bensin o du ser resultatet direkt....god fortsättning .... 8O  8O  8O (eksosmanifoilene betyder krök hoppas vi... 8O .... :lol: )
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: Mario skrivet 2 januari 2008 kl. 01:54:54
Min blir oxå grymt med röd när man är o kör i 120, känns nästan som om avgasröret ska smälta och landa i backen! Det är alltså inget normalt?
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: klotsvenne skrivet 2 januari 2008 kl. 04:17:18
nix.... 8O ..bestycka upp den på main... 8O ..... :lol:
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: Mario skrivet 2 januari 2008 kl. 13:29:16
Förlåt mig, men betyder bestycka att man byter munstycket eller att man pillar på det? Har hört det en del men inte riktigt förstått begreppet till fullo.  :oops:
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: klotsvenne skrivet 2 januari 2008 kl. 13:59:16
du byter ut det du har mot ett större... :lol: det bästa är att byta ut hela förgasaren så du år lite o hålla i dig i.... 8)
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: Lunatics skrivet 2 januari 2008 kl. 23:30:05
Min har aldrig haft tendens ens att bli nå röd. Kröken ser ut som den gör när den är kall när man kört mycke.
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: ICE_Junior skrivet 3 januari 2008 kl. 00:17:40
Min blev knallröd tillochmed i marschfart på bara ett par kilometer landsväg efter att ha satt på revbox..
Sen bestyckade jag om den och satte på DAJ och UNI samt drevade om den nu blir den aldrig röd inte ens under hård körning.. Har 150 och DAJ på +2 men skulle nog haft ännu lite större munstycke känns det som..
Så era som blir röda ska nog oxå ha fetare blandning..
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: Mario skrivet 3 januari 2008 kl. 03:00:07
Finns det nån storlek o föredra som man vet funkar som det ska eller ska man testa sig fram. Har sett att en del använder ett 160 mm munstycke, är det nåt o satsa på?
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: Lunatics skrivet 3 januari 2008 kl. 15:33:40
Jag kör 160 och UNI filter och borttagen Skruv i tumgasen
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: klotsvenne skrivet 3 januari 2008 kl. 18:28:49
skulle nog funka med 170 vintertid......














 8)  8)
Titel: Varm Dinli 450
Skrivet av: MP skrivet 7 mars 2008 kl. 21:43:41
Jag har idag bytt till UNI-filter och 160 munstycke men med original avgas och min blir ändå glödande röd ända bakom värmeskyddet.
Ska man justera luftskruven oxå eller tror ni det beror på avgaset.