ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Hisun/Hsun => Ämnet startat av: daltons skrivet 10 oktober 2008 kl. 01:05:00
-
Smäller in en liten enkel guide! :rtfm:
Det första ni måste göra är att plocka av plasten fram för att komma åt att ta bort tanken! helt enkelt rensa så att ni kommer åt locken till ventilerna!!! Sunda förnuftet säger vad som behöver plockas bort,målet är ju att få så bra tillgång till ventilkåporna som möjligt. Här följer lite bilder håll till godo hoppas det hjälper nån Inställningsmått på ventilerna är 0,05-0,08 likadant på båda ventilerna enl Hisun Ohlsson.
Lycka till ()p
-
:djump:
-
Kanon daltons, kommer säkert att hjälpa många. ()p
Jag har sammanfogat de två ämnena till ett så att de inte glider isär.
/Rickard
-
Tjena,
Lägg denna tråd i skötsel istället? :)
Samma princip gäller iaf på Raptor 350.
Pissenkelt egentligen! ;)
-
Kanon daltons, kommer säkert att hjälpa många. ()p
Jag har sammanfogat de två ämnena till ett så att de inte glider isär.
/Rickard
Man tackar! ()p
-
Bra guide. Men hur gör man själva justeringen? Vad är det man ska vrida på? Vad är det man använder för verktyg när man gör justeringen? Och hur ska ventilerna stå på en raptor 350? Bara undrar :)
-
Bra guide. Men hur gör man själva justeringen? Vad är det man ska vrida på? Vad är det man använder för verktyg när man gör justeringen? Och hur ska ventilerna stå på en raptor 350? Bara undrar :)
Hmm! Lite mer hjälp, håll till godo!! ()p
Det du behöver för själva justeringen "om du kommit så långt" ;) är följande BLADMÅTT,RINGNYCKEL 10mm,LITEN SKIFTNYCKEL 00:a.
Rotera motorn genom att lägga i en växel,putta sen på hojen "stötvis"
Eller använd muttern till svänghjulet till att dra runt.Svänghjulet sitter bakom den största kåpan på motorns vänstra sida,"samma sida som växelspaken" Stor rund kåpa på första bilden!!
Ta och montera bort tändstiftet före så går det lättare att rotera motorn!
När motorn är nollställd så stoppar du in bladmåttet som bilden visar,rör bladmåttet fram och tillbaka för att känna på spelet "skall gå LITE trögt om det står rätt. Är den lös så lossa först låsmuttern med ringnyckeln och tajta sedan åt justerskruven med skiftnyckeln,drag sedan åt låsmuttern och känn efter igen "kan hända att den blir lite lösare när du dragit åt låsmuttern".. Känns den bra så behöver du bara montera ihop,känns det inte bra så upprepa proceduren tills den känns bra
RAPTOR 350cc justeras 0.06-0.10 insug 0.16-0.20 utblås.
Insugsventilen sitter på förgasarsidan och Avgasventilen "ut" sitter på motsatt sida.. 8) Hoppas det hjälper Robban86!
Mvh Robban68! ;D
-
Okej tackar nu ska jag ut och testa det imorrn :headbang: ()p
-
Okej tackar nu ska jag ut och testa det imorrn :headbang: ()p
Ta det bara lungt och metodiskt så ska du se att det går bra!! Nogrannhet är tricket ()p
-
Det e nog dags för mig att göra detta oxå :-\
-
Ser ju busenkelt ut
Bra jobbat
Moderatorer varför inte klistra denna tråd?
(fler trådar borde klistras så att dem inte faller i glömska)
-
Tråden klistrad.
PM:a gärna om ni ser trådar som ni skulle vilja ha klistrade, jag lovar inte att de blir klistrade, men det kommer i alla fall att övervägas.
/Rickard
-
Daltons! snyggt! kan inte bli bättre! ()p
-
Fan vilken bra och enkel instruktion du ger. Med beröm mycket godkänd. ;) ()p :D
-
fan så bra. stort tack för denna. känns lättare o gå på de nu :D
-
Hur ofta bör man göra detta?
-
Vet inte om jag hamnar rätt här. Min kamkedja hoppade av så nu försöker jag få ihop det igen :-\ kruxet är att jag inte fattar hur märkningarna på dreven skall stå. Nån som har tips