1
Dinli / SV: Dinli 450 styrleder
« skrivet: 21 mars 2014 kl. 08:50:19 »
Min står på verkstad och alla 4leder är glapp, mest höger. har gått drygt 100mil. Uselt. Hoppas att styrlederna man köper nu är bättre då än original 2012
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Dinli / SV: Dinli 450 styrleder« skrivet: 21 mars 2014 kl. 08:50:19 »
Min står på verkstad och alla 4leder är glapp, mest höger. har gått drygt 100mil. Uselt. Hoppas att styrlederna man köper nu är bättre då än original 2012
2
Dinli / SV: Hur byter man drev på Dinli 450« skrivet: 19 mars 2014 kl. 08:34:59 »
Har nu beställt 15/36 efter lite mailande med ATVhuset. Låter lovande!
Maskinen har bara gått 100mil, så kedjan borde väl inte vara så sliten? Ska kompensera med att sätta in K&N filter, 170munstycke och en effektdämp, så kanske man inte blir lika lidande i acc. 3
Dinli / Hur byter man drev på Dinli 450« skrivet: 10 mars 2014 kl. 09:12:12 »
Hej! Är grön på att mekka dessa maskiner men lär mig vartefter.
Har gjort service och kollat ventiler nu men är även sugen på att dreva om denna säsongen så den blir lite lugnare på landsväg (lägre varv). Har sett att det är många andra som gjort det så jag undrar lite, hur svårt är det? Hur byter man bakdrev, måste hela axeln bort? Vilka drev ska jag köpa, 1tag fram och 3bak verkar vara populärt. Hur många Taggar är det man ska köpa, måste man byta kedja då? Sist men inte minst, någon rekommendation om vart jag kan beställa dessa? Tackar för lite klarhet för nybörjaren 4
Dinli / SV: Hur har din Dinlidag varit?« skrivet: 6 april 2012 kl. 17:59:48 »Hastighetsmätaren visar 0 (glapp i nån kontakt) och att ha snuten bakom när man inte vet sin hastighet är lite halvjobbigt. Hände min helt nya hoj, en svart liten kabel (från givaren) som kontakten skakat isär på. (sitter i fronten) Var bara att snäppa ihop igen så fungerade det. 5
Dinli / SV: Var hämtas +12volt till handvärmare 450 -12« skrivet: 3 april 2012 kl. 21:34:02 »
Hej igen!
Nu är värmarna igång, vart superbra! Jag kollade under sadlen och hittade 2 säkringar, varav en bara hade spänning med tändning påslagen. Så det var supersmidigt att bara plocka där, säkringen var på 20A om jag inte minns fel, samt att motor/lysen osv. fungerade utan den, så inget kritiskt på den "kretsen". Vet faktist inte vad den matar utom mina värmare 6
Dinli / SV: Var hämtas +12volt till handvärmare 450 -12« skrivet: 3 april 2012 kl. 15:07:05 »
Perfekt! Tack. Vilken färgkod på parkeringskabeln, om nån vet? Kanske självklart när man kollar ikväll
7
Dinli / SV: Var hämtas +12volt till handvärmare 450 -12« skrivet: 3 april 2012 kl. 13:39:26 »
Ja, precis. Låter vettigt.
Någon som vet en smidig kabel att ta styrström ifrån? Annars blir det att följa kabel 8
Dinli / Var hämtas +12volt till handvärmare 450 -12« skrivet: 3 april 2012 kl. 13:00:27 »
Hej!
Har läst på forumet men inte bidragit så mycket än. Men nu har jag skaffat mig en Dinli 450 street-2012 och har installerat symtech tum- och handtagsvärmare men vart ska jag sno +12v (som dödas när man stänger av hojen). Någon som gjort det? //Joel
Sidor: [1]
651 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 688. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|