Förresten... Hur rycker man strypningen? Eller kanske ska söka innan jag frågar. Jaja för sent
Citat från: rreh skrivet 26 januari 2010 kl. 16:10:55Förresten... Hur rycker man strypningen? Eller kanske ska söka innan jag frågar. Jaja för sent På sidan av förgasaren sitter ett lock fastskruvat med torxskruvar, skruva loss det och kapa pinnen som sitter där, sen lyfter du på locket som är vid gashandtaget uppe på styret och skruvar ut skruven som sitter där och spärrar gasen. Sen kan du även ta bort "gnistskyddet" som sitter längst bak i ljuddämparen, det är tre st insexskruvar, ta bort den silen och pipen som går neråt, stoppa tillbaka locket med de tre skruvarna.Klart, du har nu en ostrypt Centhor som går betydligt bättre än den strypta versionen I delen av forumet som heter Dinli finns en lång tråd om just Centhorn, bara fråga om du undrar nåt :Edit: Nummer 53 på sprängskissen nedan är locket med pinnen på som spärrar gasen. Du behöver inte demontera något annat på fyrhjulingen för att komma åt locket på förgasaren.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Om den är strypt så går tumgasen bara att trycka in ca 2 cm.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️