ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kazuma/Viarelli/Titan => Ämnet startat av: Duro skrivet 9 december 2009 kl. 15:21:52

Titel: Kopplingshuset/drivningen
Skrivet av: Duro skrivet 9 december 2009 kl. 15:21:52
Har kollat lagringen som jag tidigare pratade om. Dealern hade rätt. Totalt fettbefriad/uttorkad.
Tvättade med bräkleen o nytt fett.
Förhoppningsvis räddades jag från ett haveri.

Funderar på att ta bort krängningshämmaren bak, borde ge bättre följsamhet
i terräng, eller?

Fick höra idag av en Honda Atv dealer att motorn i Kazuman var ganska bra men råddes byta hjullager innan haveri. O dessa kineser........

Till sist. Öppnade främre fästöronen till tanken så skruvarna kan sitta kvar, bara att skjuta in tanken mellan gummibussningarna och sen dra åt. Bra vid service.
Men varför så känslig vid kallstart, svårstartad o en massa avgassmällar éfter gaspådrag? Lugnar sig något efter varmkörning. Tändn.kontroll?
Hur görs detta?
Titel: SV: Kopplingshuset/drivningen
Skrivet av: Jörlö skrivet 9 december 2009 kl. 16:10:00
Var det svårt att kolla lagringen? Mycket skruvand? Krängningshämmaren är bara att ta bort. Klar skillnad.