ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: theee666 skrivet 26 juli 2009 kl. 02:32:14
-
Tjena, tänkte höra om era dinlin går upp på bakhjulet lätt? och vilken är högsta växel.. min får jag typ bara upp på 1:ans växel..
-
Va? Bara på 1an? :hmmm: Jag får upp min 400 på 3an med lite vilja på plant underlag.
-
får du bara up den på 1an måste du nästan ha större framdrev än bakdrev ::) 3an men lite vilja och 4 an med mycket vilja och upförslut, helt orginal trx450
-
Nu är det ju så att man kan ju få upp den på alla växlar beroende på drevning, Så att säga att man får upp den på 5an :hmmm:
Nu när jag leker kör jag med 15 42 i drevning så brukar jag börja på 2an när jag leker på bakisarna, Sen tror jag inte man kan jämföra tex Dinli och ltz trx mm , Vikten på en dinli är ju inget att skryta om direkt , Har ju provat Suzuki mm och sätter man sig på en dinli sedan känns det som en riktig gris. Så det är en riktig klump att få upp , Och själv åker jag dinli :hmmm: :hmmm: :hmmm:
-
original Hyosung är väl ganska lik i vikt och effekt? sån hade ju jag och den gick rätt lätt på 2'an och på 3'an fick man arbeta lite för att få upp den.... 4'an var inte att tänka på ;D
-
fick upp min på 2:an en gång i uppförslut! Gissa om ja blev glad, på plan mark är det lögn i helvete! Kör bara med 15 fram å uni filter samt dåligt bestyckad
-
jaa, nu tänkte jag mest på er med dinli, som sagt går det ju inte att jämföra en suzuki yamma honda osv då dom är mycket lättare..
jag ska snart få en revbox och får då se om jag får upp den på kanske 3an, 2an fungerar med lite jobb för mig oxå..
-
revbox höjer endast varvbegränsaren, du har väl inte tänkt köra på bakhjulen på varvstoppet? eller?
-
ställ dämparen på mjukaste bak... underlättar endel faktiskt, även om den är sänkt blir det svårare också, sen är det mer teknik i att köra bakhjul än endel kan tro, ligger inte bara i effekten :) har ju visats i alla fall en gång här på forumet :DV
-
revbox höjer endast varvbegränsaren, du har väl inte tänkt köra på bakhjulen på varvstoppet? eller?
Detta är helt fel vill jag bara upplysa herrskapet om.....
Med ny cdi box på dinlin så får du en helt annan maskin med ett betydligt bättre bottenvrid typ "Chiptrim" vilket gör att man slipper ligga på toppvarven å flattra runt på regulatorn hela tiden.
Att sedan varvstoppen flyttas upp ca 1200 rpm är ju kanske en risk man får ta men jag är då helnöjd å vill inte ha original cdi igen,tror inte melin vill de heller efter vi monterade på hans 08 som oxå fick en helt annan karaktär på maskineriet...... :headbang:
Ps inga problem att dra på bakslangen på 3an med 15/42 i alla fall :djump:
-
revbox höjer endast varvbegränsaren, du har väl inte tänkt köra på bakhjulen på varvstoppet? eller?
Detta är helt fel vill jag bara upplysa herrskapet om.....
Med ny cdi box på dinlin så får du en helt annan maskin med ett betydligt bättre bottenvrid typ "Chiptrim" vilket gör att man slipper ligga på toppvarven å flattra runt på regulatorn hela tiden.
Att sedan varvstoppen flyttas upp ca 1200 rpm är ju kanske en risk man får ta men jag är då helnöjd å vill inte ha original cdi igen,tror inte melin vill de heller efter vi monterade på hans 08 som oxå fick en helt annan karaktär på maskineriet...... :headbang:
Ps inga problem att dra på bakslangen på 3an med 15/42 i alla fall :djump:
Du kan ju inte mena på allvar att det är som "Chiptrim" på en dinli :hmmm: :hmmm: Möjligt vis har den en annan tänd kurva för att få lite mera vrid, "Chiptrim" Har oftast både annan tänd kurva och styr även bränsle och ev turbo tryck :hmmm:
-
tack highsider för dom orden :) nu har jag något att längta efter.. funderar på de att sitter det 42drev orginal? eller vad sitter det då?
tack för svar.
-
tack highsider för dom orden :) nu har jag något att längta efter.. funderar på de att sitter det 42drev orginal? eller vad sitter det då?
tack för svar.
14 /42 Orginal
-
ok. men om jag fattat rätt ang omdrevning det blir väl mer bottendrag i den om man har 14fram ist för 15? den blir väl starkare då, och går lite fortare om man har 15 ist för 14?
-
ok. men om jag fattat rätt ang omdrevning det blir väl mer bottendrag i den om man har 14fram ist för 15? den blir väl starkare då, och går lite fortare om man har 15 ist för 14?
Stämmer bra det, Jag kör med 15 fram och 42 bak när jag leker , Ska jag åka efter väg slänger jag på 36 bak , Då går den fort som fan men då får man nöja sig att den reser sig på 1an ()p ()p
-
Jamen du fattar väl vad jag menar när jag skrev "typ chip" och då menar jag ju naturligtvis att det är tändkurvan som fått en uppgradering i och med att det är en motor utan vare sig turbo eller insprutning vi talar om :banghead:.
Det är lite märkligt på forumet att det ALLTID ska komma inlägg som man ska va tvungen att tjafsa om på detta viset fastän man skriver någonting som är 100% ren utprovad fakta.
Om alla kunde försöka att hålla sig till att svara på frågor "om man vet rätta svaren" i stället för att hålla på å haka upp sig på småsaker som i sin tur får i stort sett varenda tråd att hamna helt skevt å totalt spåra ur så att det ska ta en hel dag för att hitta det man letar.........
SKÄRPNING PÅ OSS ALLIHOPA FÖR ETT BÄTTRE FUNGERAND FORUM.....
-
revbox höjer endast varvbegränsaren, du har väl inte tänkt köra på bakhjulen på varvstoppet? eller?
Detta är helt fel vill jag bara upplysa herrskapet om.....
Med ny cdi box på dinlin så får du en helt annan maskin med ett betydligt bättre bottenvrid typ "Chiptrim" vilket gör att man slipper ligga på toppvarven å flattra runt på regulatorn hela tiden.
Att sedan varvstoppen flyttas upp ca 1200 rpm är ju kanske en risk man får ta men jag är då helnöjd å vill inte ha original cdi igen,tror inte melin vill de heller efter vi monterade på hans 08 som oxå fick en helt annan karaktär på maskineriet...... :headbang:
Ps inga problem att dra på bakslangen på 3an med 15/42 i alla fall :djump:
hmmm, en helt annan maskin säger du? står fortfarande dinli på plasten? :hmmm:
Hur kan få en helt annan maskin när man byter CDI? Jag tror inte att förgasaren är el styrd?
Hur menar du med karaktär?
-
RETSTICKA ;D
-
Kör 15/36 drevning och min går upp på 1, 2 och 3a`n! Men iof. den är inte riktigt orginal ;)
-
Kör 15/36 drevning och min går upp på 1, 2 och 3a`n! Men iof. den är inte riktigt orginal ;)
men är det en dinli du har? vad har du som inte är orginal på den?
-
Kör 15/36 drevning och min går upp på 1, 2 och 3a`n! Men iof. den är inte riktigt orginal ;)
men är det en dinli du har? vad har du som inte är orginal på den?
Kolv= högkomp, cylinder=500cc+, framställd tändning=etanol, fixat lite med toppen, portat samt mindre förbränningsutrymme för komp höjning och så!!!
-
Kör 15/36 drevning och min går upp på 1, 2 och 3a`n! Men iof. den är inte riktigt orginal ;)
men är det en dinli du har? vad har du som inte är orginal på den?
Kolv= högkomp, cylinder=500cc+, framställd tändning=etanol, fixat lite med toppen, portat samt mindre förbränningsutrymme för komp höjning och så!!!
och det är en dinli? vad kostade allt de då? :P
-
kolv, cylle och packningssats kostade en slant! minns inte exakt. arbetet kostar bara tid!! och lillebroderns garage....och jepp de är en dinli dmx 06. kul med en kines som piskar de mesta. den toppar nästan 160Km/h med den drevningen, men de är riktigt otrevlig med crossdäck!
maskinen är byggd till att smiska grusvägar.
-
Härligt :) en sån maskin har jag med. har du gjort något med utseénde? du får gärna visa en bild på den :headbang:
-
Den är standard grå, sänkt lite inga spacers eller något sådant! ned böjda framskärmar, alufälgar med Duro powertrail som breddar ca. 5cm!
är inte så noga med hur den serut, bara den går utå bara fnnnnn..
jag bor i Borås så om du har vägarna förbi så får du ta en provtur!!
-
finns ju inget roligare än att ha största rishögen på jordens yta och köra ifrån allt och alla, dom blir så snopna :)
-
jaha.. så du har kvar den ultimata och snygga orginal lyktan oxå? :lol:
jaa jag ska tänkta på de.. kanske blir nån resa nån gång.. bor själv utanför sundsvall :) så det är ju en bit.
men har jag vägarna förbi ska jag tänka på de.. skulle ju vara kul att testa.
-
finns ju inget roligare än att ha största rishögen på jordens yta och köra ifrån allt och alla, dom blir så snopna :)
haha.. helt rätt! tycker samma sak, trotts att jag mer tänker på hur mina saker ser ut. eller inte skotern jag hade förut.. den var riktigt sleten.. men gick bara jätte bra :)