ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Cectek => Ämnet startat av: Idisk skrivet 23 juli 2014 kl. 17:01:13
-
Har en quadrift 500 Eli
Startar å går hur bra som helst . Men när man åkt så den är varm å stänger av den så startar den ej igen . Hörs att bränsle pumpen inte startar när man slår på tändningen . Den måste stå ett par timmar å bli kall igen innan den startar . Nån som har nån ide om vad som är felet ?
-
Den bluddrar, tjyvstannar inte när den är varm?
Kolla tändstift så att det ser ut som det ska.
Säkringar? Inga glappkontakter?
Jag skulle prova ta isär dom flesta kontakter och spraya med elektronik spray. Det är om inte annat bra o göra.
Min betede sig skumt, tjyvstanna o så.
Jag gjorde som jag sa ovan o då funkar det.
Skumt att bränslepumpen inte går, men kolla alla kontakter till o börja med
-
Idag så stannande den medans jag åkte. Bränslepumpen dog :( . Det var i morse . Det startar fortfarande inte. Det klassiska ljudet att den pumpar när man slår på tändningen hörs inte
Den bluddrar, tjyvstannar inte när den är varm?
Kolla tändstift så att det ser ut som det ska.
Säkringar? Inga glappkontakter?
Jag skulle prova ta isär dom flesta kontakter och spraya med elektronik spray. Det är om inte annat bra o göra.
Min betede sig skumt, tjyvstanna o så.
Jag gjorde som jag sa ovan o då funkar det.
Skumt att bränslepumpen inte går, men kolla alla kontakter till o börja med
-
Pumpar den jämt annars? Även om den är varm?
Temp/tryckgivare, relä eller bränslepump är väl det man får kolla först.
Hur det nu fungerar på dom där...
-
Börja med det billigaste. Dvs säkringar o relä till soppa pumpen. Du har ju lokaliserat felet redan.
Om sånt är helt så är det nog troligast pumpen.
Sitter den i tanken på dom här maskinerna?
http://www.razory.de/ebay/images/herkules/fahrzeuge/ATV-Quad-Cectek/CE500T5IALOF/4983.pdf
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?action=dlattach;topic=51964.0;attach=36670
Bra och ha länkar.
Vad är det för årsmodell? Hur långt har den gått?
-
Hej.
Kolla om relät klickar där du slår på tändningen. Det är det relät i mitten längst bak... Iaf på min gladiator. Vet inte om de sitter olika. Men klickar det när du slår på tändningen så kan det vara pumpen.. Klickar det inte så kan det vara relät. Som sagts tidigare så spraya alla kontakter och testa.. Om dina reläer sitter under sadeln som på gladiatorn så blir det jäkligt varmt där under och kontakter o kablar tar lite stryk. Jag har isolerat mina reläer med aluminiumfolie så de inte blir så varma o det har funkat bra.
Mvh
-
6 år senare men.... Har samma symptom ibland och undrar om det löste sig.