ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Redcreek skrivet 30 maj 2007 kl. 11:34:29
-
Skulle byta nåla i förgasarna igår (ja kfx har 2 :D )
Vad som hände var att när jag monterade tillbaka alla grejer och skulle skriva fast luftboxen på förgasarna fattades det en bult
Letade överallt men icke...
Då ser jag att från luftburken går det en slang ner i motorblocket, men där kan den väl ändå inte ha åkt ner...
Startar motorn för att kolla om den funkar med nya nålarna...
den startar och låter som en skallra...
det som inte fick hända har hänt, bultjäveln har åkt hela vägen genom slangen och ner precis mitt i motorn :(
Sätter mig ner och ringer Min Hoj (kl 22 00)
Mot alla förväntningar svarar Nicke (snacka om service)
När jag berättar vad som hänt skrattar han lite hysteriskt, och blir sen allvarlig... prova en maggen är det råd han ger...
Efter att ha trasat sönder min vänstra hand lyckas jag få lös slangen, och titta där långt nere ser jag skallen på bulten :D ...
Att få lös den däremot gick inte, men då kom jag ihåg att den skallrade när motorn gick, så jag startade motorn och vipps så var den lös...
Så idag skall jag köpa ett gäng trisslotter!!
-
Hahaha!! jaa den var bra.....
-
:D Grattis att det lyckades.
Jag kan säga att det finns ett skäl till att jag låter www.motorpro.se göra alla åtgärder på min maskin...
-
Det var en rysare! Och det är också ett skäl till varför man helst inte tar bort luftburken när man byter nålarna :wink:
-
ja fy fan, det var obehagligt...
men nu sitter dom ju på plats både nålanra o munstyckena...
hoppas det blir bra har inte provat den än
tintin har du bytt nålar?
det stod att man skulle använda 2 brickor per nål men det följde bara med 2 st totalt så jag kör med 1....
-
hehe....tur att d ordnade sig
-
Bytte på min förra hoj, men då hade jag fel nålar så jag bytte tillbaka igen. Nu har jag rätt DynoJet-kit liggandes, så jag ska bestycka om så fort jag får tid. Är det ett DynoJet-kit du har? I mitt är det totalt 4 brickor i alla fall. Märker du någon skillnad på hur den går?
-
Ja tur att allt slutade bra iaf :D Kunde ju gått mycke värre :P Hoppas den går bra nu.
-
den gick märkbart bättre när jag bytt munstycken.. provade idag efter nålbytet, tycker att den känns rapp...
men jag låg på ca 50 o tryckte full gas ochmotor n liksom hostade innan den ökade vad kan det vara?
-
??? Nä, den gick jag bet på? Gör den så hela tiden eller var det bara en gång?
-
inte hela tiden, det blev bara en kort tur... om bara fälgen o regplåten kommer så man kan ge sig ut på vägarna :(
-
Då tror jag inte du ska oroa dig så mycket. Den är väl knappt inkörd än och om det bara var en kort tur så var den väl inte riktigt varm heller?
-
Ett öde som är en klassiker bland många andra gör-det-självare... Grymt imponerad ändå att du lyckades reda upp det :lol: det är där det avgörs om man gör om det :wink:
Själv så... ja för fn, allt som har en skruv eller går att öppna är självklart till för att öpnnas.
-
provade idag, en avgassmäll på ca 15 min körande...
kanske borde ställa upp soppan lite...
det blåste så in i hvete så jag körde inte fortare än 100 på mätaren...
men den verkar gå ganska bra :D
sen vet jag ju inte om mätaren stämmer, mätte rulldiametern o ställde in efter tabellen