ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: DLu skrivet 4 november 2014 kl. 19:41:21
-
Någon som har testat detta, vad anser ni om det i så fall?
http://www.ebay.com/itm/QuadZilla-XLC-500E-XLC500-500-cc-6Sigma-Custom-Carburetor-Stage-1-3-Carb-Jet-Kit-/231018560639?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35c9c77c7f&vxp=mtr&autorefresh=true
-
De påstår sig ha kit till i princip alla förekommande modeller på marknaden, tror inte ett skit på deras produkt. Dessutom så kan sällan ett generellt kit med munstycken göra jätte skillnad. Byter man avgassystem och luftfilter anser jag personligen att motorn ska justeras in i bänk.
-
De påstår sig ha kit till i princip alla förekommande modeller på marknaden, tror inte ett skit på deras produkt. Dessutom så kan sällan ett generellt kit med munstycken göra jätte skillnad. Byter man avgassystem och luftfilter anser jag personligen att motorn ska justeras in i bänk.
Varför borde den justeras i bänk?
-
Varför borde den justeras i bänk?
Antagligen är det lättare att ställa in fuggen eller fuggarna till perfektion då.
-
Därför att man kan på ett korrekt sätt justera in bränsle/luft blandningen så exakt det bara går. Alla motorer är trots allt lite av individer och de som går på en kanske inte funkar lika bra på en annan trots samma motor.
Jag kan ju som exempel bara ta alla 20-åringar med GTI bilar som har hundratals hästkrafter när de själva bytt avgassystem, luftfilter och "chippat". Sen kör de sin bil i bänken på min brors firma och har 150 drivhjulshästkrafter, trots att säljaren på Tradera eller var nu är lovade att kittet för 15000 kr skulle ge 300+ hk. Det är inte alltid så enkelt. Ibland är det.
ps: Trevligt med fler från LA området :)
-
Jag kunde ha varit en landskrona bo, om jag tackat ja till ett jobb för många herrans år sedan... Trioplast. :-P
-
Jag bor själv inte i själva Landskrona, som tur är. Och du gjorde rätt som avstod.