Det är ju svårt att inte få ett visst "ha begär"
KTM XC MY 2010- Roadgo tires- New parking system (like the other 450's)- WP Suspension- New graphics- New instrument module- Modified airbox
Citat från: Olle_deak skrivet 18 juli 2009 kl. 16:36:12KTM XC MY 2010- Roadgo tires- New parking system (like the other 450's)- WP Suspension- New graphics- New instrument module- Modified airboxCoolt Var fick du veta detta? länk plz
OM det är sant (vilket jag hoppas på) så är det en sån jag vill ha nästa år !!
The KTM-meeting in France, the largest so far, shows all KTM ATV models for model year 2010. Central in the spotlight among all 2010 model year ATV models, the 525 XC ATV, which has also been approved for public roads.The KTM Mania event in Chateauroux is visited by thousands of fans and KTM riders to their Orange passion to share and see the latest models on display.Malden, July 22, 2009. The main innovation for lovers of sport ATV's, is the introduction of the 525 XC, that can now be used on the public roads. A number of parts was modified so that this cross country ATV with the largest engine capacity, which has given many victories, now can be driven on public roads. The integrated braking system is redesigned so that the pedal controls the front and rear brake actuation. New dashboard, mirrors, a silencer, tires and lights, ensure compliance with traffic regulations.In addition it benefits also from other changes being made in the SX ATV such as the fully adjustable WP suspension. A modification to the swing arm with modified geometry and a newly constructed subframe improve traction on unpaved surfaces and also the seating position of the driver was improved.Both SX variants, the 450 and 505, are also provided with updates for the model year 2010. These are now equiped with a new subframe and large side-bars, making these models more suitable for cross-ATV segment. Instrument panel was removed.The 450 SX, 505 SX and 525 XC quadricycles driven by powerful, four-stroke four-cylinder engines are equipped with new, high quality mapping for even better performance. They are available from August 2009 through the official KTM dealers."This makes the KTM optimum for road use and enjoyment", says Edgar Bergen Klein, General Manager of KTM Netherlands. "Previously, KTM ATV's were only for use in racing or on private property but may now be used on public roads."
"The 450 SX, 505 SX and 525 XC quadricycles driven by powerful, four-stroke four-cylinder engines are equipped with new, high quality mapping for even better performance. They are available from August 2009 through the official KTM dealers." <<<<<<<<< Från Augusti 2009 !!! Det är ju NU !!
Citat från: daffan skrivet 12 augusti 2009 kl. 08:59:17"The 450 SX, 505 SX and 525 XC quadricycles driven by powerful, four-stroke four-cylinder engines are equipped with new, high quality mapping for even better performance. They are available from August 2009 through the official KTM dealers." <<<<<<<<< Från Augusti 2009 !!! Det är ju NU !! Jag vet, min kommer på onsdag
YEES!!! Äntligen säger jag!Då kanske vi äntligen kan bli av med alla fula och äckliga kinafyrhjulingar Vore riktigt bra om det förbjöds.Helt sjukt ju att helt oerfarna människor får åka ut på vägen med en fyrhjuling som oftast är totalt livsfarlig. Och att ni oftast inte heller har någon skyddsutrustning.Nej, BORT MED FYRHJULINGAR FRÅN GATAN!
Ska du tävla med den eller ha den för allmän lek?får man ha vägreggat om man är med och tävlar med quad?
Citat från: Olle_deak skrivet 12 augusti 2009 kl. 10:16:07Citat från: daffan skrivet 12 augusti 2009 kl. 08:59:17"The 450 SX, 505 SX and 525 XC quadricycles driven by powerful, four-stroke four-cylinder engines are equipped with new, high quality mapping for even better performance. They are available from August 2009 through the official KTM dealers." <<<<<<<<< Från Augusti 2009 !!! Det är ju NU !! Jag vet, min kommer på onsdag Ska du tävla med den eller ha den för allmän lek?får man ha vägreggat om man är med och tävlar med quad?
Förlåt, men kunde inte låta bli att klistra in detta inlägg från tråden om att förbjuda ATV:s från vägarna:Citat från: Olle_deak skrivet 12 november 2008 kl. 18:43:29YEES!!! Äntligen säger jag!Då kanske vi äntligen kan bli av med alla fula och äckliga kinafyrhjulingar Vore riktigt bra om det förbjöds.Helt sjukt ju att helt oerfarna människor får åka ut på vägen med en fyrhjuling som oftast är totalt livsfarlig. Och att ni oftast inte heller har någon skyddsutrustning.Nej, BORT MED FYRHJULINGAR FRÅN GATAN!
Förlåt, men när du skrev att du köpt en vägreggad maskin var jag var väl helt enkelt bara korkad nog att tro att du köpte den för att bland annat kunna köra den på väg....nu vet jag dock bättre.Sorry.
CiteraHelt sjukt ju att helt oerfarna människor får åka ut på vägen med en fyrhjuling som oftast är totalt livsfarlig.
Helt sjukt ju att helt oerfarna människor får åka ut på vägen med en fyrhjuling som oftast är totalt livsfarlig.
anntar att ni som vill ha dom vägreggade kan tacka finnanskrisen för att dom kom vägreggade. ktm gör ju ingan nya quadar 2010 så att vägregga dom var ju ett bra sätt att bli av med 09or!CiteraCiteraHelt sjukt ju att helt oerfarna människor får åka ut på vägen med en fyrhjuling som oftast är totalt livsfarlig.varför skulle de då vara konstigt om olle köpte en vägreggad KTM och körde på vägen. Olle är väl en av forumets mest erfarna åkare och KTM en är väl absolut inte inräknad i dom fyrhjulingar som i sig själv är totalt livsfarlig!!!!
vad jag hört på amerikansk forum gör ktm ingen ny tillverkning 2010, men kan vara fel
Men W.T.F 104000sek. Så jävla roligt kan väll knappt inget va
Enligt KTM´s ÅF i Sundsvall så kommer det gatreggade i mitten på Oktober och kostar 104.900SEK
17år och icke läskunnig TAZ?.. CiteraEnligt KTM´s ÅF i Sundsvall så kommer det gatreggade i mitten på Oktober och kostar 104.900SEKDen vägreggade kostar 104.000kr om jag fattar rätt iallafall.. hahaDen oreggade borde ju ligga runt 90.000 eller?.. borde väll inte bli dyrare än -08 -09orna..
är dom så jäkla dyra?.. Hade för mej att dom låg runt 90 nya.. Men de gjorde dom inte hahahaha KTM går emot alla andra märken och gör den vägreggade lika dyr eller billigare än dom oreggade modellerna.. ^^ haha
Citat från: SkoGsvilden_ skrivet 14 augusti 2009 kl. 16:22:13är dom så jäkla dyra?.. Hade för mej att dom låg runt 90 nya.. Men de gjorde dom inte hahahaha KTM går emot alla andra märken och gör den vägreggade lika dyr eller billigare än dom oreggade modellerna.. ^^ hahaAnledning till att dom är så dyra är för att du slipper lägga 20 000 kr till för att få den klar för crossbanan.Du har redan dom bästa stötdämparna, Bedlockfälgar, bästa däcken, nurfbars och dödmansgrepp.
haha ja men de sitter de ju på dom flesta maskinerna.. ja man kan ju int säg aannat än att de e dyra men grymma maskiner..
Ja e ju säkert dem bästa dämparna, sluta dröm nu!!!!!Citat från: Olle_deak skrivet 14 augusti 2009 kl. 16:41:51Citat från: SkoGsvilden_ skrivet 14 augusti 2009 kl. 16:22:13är dom så jäkla dyra?.. Hade för mej att dom låg runt 90 nya.. Men de gjorde dom inte hahahaha KTM går emot alla andra märken och gör den vägreggade lika dyr eller billigare än dom oreggade modellerna.. ^^ hahaAnledning till att dom är så dyra är för att du slipper lägga 20 000 kr till för att få den klar för crossbanan.Du har redan dom bästa stötdämparna, Bedlockfälgar, bästa däcken, nurfbars och dödmansgrepp.
Citat från: oden-68 skrivet 14 augusti 2009 kl. 14:20:56Men W.T.F 104000sek. Så jävla roligt kan väll knappt inget va Klart det kan
Ska åka och kika på en 525 XC nu på fredag!Är det Öhlins dämpare eller WP tro?I Katalogen har 525 XC Öhlinare men på många bilder WP.Och det är ju inga Bedlock på bilderna heller.
hur kommer det sig att inte vägreggade XC och icke vägreggade har samma dämpare? borde ju vara mindre delar att hålla reda på, skulle ju tro att Öhlinarna är aningen bättre dock Så förbannat synd att KTM har förgasare annars hade jag nog ägt en själv, grymma maskiner annars, Vore kul att köra Europeiskt istället för Japse
Förgasare lär ju inte vara dåligt, handlar nog mer om att jag är totalt okunnig på förgasare gentemot insprut. Bara hört om många som kör KTM som haft problem med dom. Har inte XC'n samma bakbroms som SX'en har? eller tvärs om kanske Kör ju Yamaha själv och tycker det är en superbra maskin, lite dumt dom inte gjort ordentliga länkarmar osv från fabrik när det är en Race ready. Men kan även tycka det blir lite tråkigt när man såg på RM serien 2009... 50% körde väl KTM? blir väldigt orange't ute på banan Men om KTM släpper insprutmaskiner så är det inte omöjligt man byter "upp" sig inom några år. vi får väl se tycker nästan dom borde ha ett ombyggnadskit från gasare till insprut :
Hej HydroVar inne på sidan men kunde Inte hitta något. Skall kontakta dem i dag:-)Vad jag förstår så funkar det att köpa en KTM i Tyskland så länge den har Certificate of Conformity så går det att regga in den i Sverige Med vänlig hälsning,Björn
...Var inne på sidan men kunde Inte hitta något...
är den reggad i Tyskland så är det bara att regggbesikta i Sverige,inget COC-intyg, bara Fahrzeugbrief.lycka till!
Hela Eatv:s sortiment bygger på KTM, dock är det ett lite annat prisläge på dem, men kolla gärna www.eatv.de!
Om det duger med bara motorn så har ju Polaris Outlaw 525 KTM motor