1
TGB / SV: Finns det fler som kör tgb 1000?
« skrivet: 11 maj 2024 kl. 10:27:42 »
Har en TGB100 traktor B på den sitter strypningen enbart i gashandtaget. En jag känner har en likadan fast traktor A och den är strypt på samma sätt.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
TGB / SV: Finns det fler som kör tgb 1000?« skrivet: 11 maj 2024 kl. 10:27:42 »
Har en TGB100 traktor B på den sitter strypningen enbart i gashandtaget. En jag känner har en likadan fast traktor A och den är strypt på samma sätt.
2
TGB / SV: TGB Blade 1000 som inte driver« skrivet: 21 juli 2019 kl. 19:33:22 »
Röda lampan varnar för låg bromsvätske nivå i den bakre behållaren. Har ingen fläkt på min under sadeln men den kanske skall kyla avgassystemet o få bort varmluften?.
3
TGB / SV: TGB Blade 1000 som inte driver« skrivet: 21 juli 2019 kl. 12:35:36 »
Åker man asfalt eller grusväg borde remmen inte behöva vila. Har kört som mest 11 mil i ett på grusväg utan att den fått vila. Brukar vara noga med inkörningen o att alltid åka på lågväxeln i terrängen. Förväntar mig att remmen skall hålla minst 300 mil allt annat vore dåligt. Vill man kyla ner den kan man stå på tomgång då de saknar slungkoppling o primärvariatorn med fläkt snurrar, kyler ner remmen fortare än o bara slå av den. Om du har en 2017 kolla att servicebulletinen med förbättringar i CVT systemet är gjorda den kom 2018. http://www.cr-service.se/TGB/Bulletin/tgbsb.htm
4
CF Moto / SV: Hitta slitdelar till Cf moto?« skrivet: 19 september 2016 kl. 18:52:16 »
http://recambiosgoes.com/en/10-cf-moto-original-parts
Brukar köpa av dem. Tar oftast ca 1 vecka o få hem delarna. ATV sweden är helt hopplösa på få fram delar. 6
CF Moto / SV: CF Moto z force 800« skrivet: 2 juli 2016 kl. 09:42:31 »
[ You are not allowed to view attachments ]Testa dessa inställningar. Körde med bredbandslambda o kollade hur min gick med baffletech pipan. Grund inställningarna var väl inte direkt optimala. Med de här inställningarna ligger den på lambda 1.0 vid cruising och 0,9 då acc delen är aktiv för att under last o fullgas ligga på 0,85.
Vilket skall vara optimalt för prestanda. Motsvarar 14,7 och 12,5 i AFR värden. 7
CF Moto / SV: CF Moto 800cc plastdrev i motor« skrivet: 28 juni 2016 kl. 22:39:52 »
0800-070006-1000 - IDLE GEAR, OIL PUMP CFMOTO ZFORCE 800 Z8
Ca 180:- kr sen behöver man byta packningen i kåpan och det underlättar om man har en avdragare för svänghjulet som går på ca1000kr på ebay. Kör man på vintern slits drevet betydligt fortare än på enbart sommarkörning. Har lagt upp drev o packning på lager i garaget till nästa gång det är dags för byte. Lite irriterande atv sweden inte tar detta på allvar och kommer med uppdaterade drev så man slipper byta varannan sommar. 8
CF Moto / SV: CF Moto 800cc plastdrev i motor« skrivet: 25 maj 2016 kl. 19:44:56 »38 kuggar om jag räknat rätt, hur många är det på can am?Japp 38 kugg. centrumhål~10,05, Tjocklek 10mm, 71mm diameter, kugghöjd~3,5mm. 9
CF Moto / SV: CF Moto z force 800« skrivet: 25 maj 2016 kl. 18:58:30 »
har monterat på min nu. Blev avgassmällar på den också, men blev bättre då jag ökade bränslet på gula området. Det var ljusa stift tidigare men nu blir det knappt nån färg alls på dem.
Monterade även en 70graders böj för att skicka ljudet bakåt och snett nedåt. Gjorde ganska mycket på ljudnivån i förarsätet då ljudet gick ner ett par decibel. Gula på 5 nu, och röda på 3,5 kommer fortsätta experimentera och kolla stiften ett tag till. 10
CF Moto / SV: CF Moto 800cc plastdrev i motor« skrivet: 25 maj 2016 kl. 18:50:50 »
Har kontaktat ATV sweden och mailat dem bilder på drevet. De hade sett samma problem på drevet på en maskin de renoverade. Men det var inget de uppfattade som att det skulle vara ett vanligt problem. Så någon uppdatering är nog inte att vänta. Kanske skulle bli om nog många hör av sig till dem o klagar på kvaliten!.
Det lär nog bli ett vanligt problem framöver då allt fler får många mil/timmar på maskinerna. Än så länge är det nog bara lägga några drev i reservdelslådan och byta vart annat år. till man byter modell eller märke. Kan vara svårt att direkt byta till metall drev utan att göra en lagring i centrum av drevet, då det ligger och roterar runt en stål axel och bara låses fast med en 10as låsring. Och enbart har oljestänk som smörjning. 11
CF Moto / CF Moto 800cc plastdrev i motor« skrivet: 17 maj 2016 kl. 17:50:09 »
Har läst lite på nätet om flera som motorerna rasat pga. olje pumpsdreven. Öppnade min för att kolla statusen på plastdreven(sitter 6st) i motorn efter 412 körda mil.
Det gemensamma drevet för oljepump, vattenpump och vevhus vent, var helt slut. Kuggarna var rejält nötta och inte slitna över hela ytan, då det inte sitter helt centrerat mot övriga drev. Hade nog inte kört hela sommaren utan ras. Övriga drev var som nya. Några fler som har kollat sina drev och efter hur många mil?. Kan vara bra och veta hur länge man maximalt törs köra innan byte. Eller finns det någon som vet om det finns någon eftermarknads uppgradering/ombyggnad av dreven?.[ You are not allowed to view attachments ][ You are not allowed to view attachments ] 12
CF Moto / SV: CF Moto z force 800« skrivet: 8 maj 2016 kl. 20:36:15 »
har köpt till min också. Skall montera det till veckan. Men kollar man bränsle inställningarna så drar den ner bränslet på mellan o hög jämfört med original. Den borde rimligtvis få mer bränsle när man ökar luftflödet. Då den är ganska snålställd redan original. Om det blir baksmällar skall man öka bränsle på gula området. (org bränslemängd=5, box inställd på 2,5)[ You are not allowed to view attachments ]
Sidor: [1] 2
374 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 443. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|