ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => SMC => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC wildcat => Ämnet startat av: DLu skrivet 30 augusti 2014 kl. 19:10:22
-
Har köpt ett knfilter och nu går den sämre än med orginalburken, någon som vet hur man ska bestycka förgasaren för bäst prestanda?
-
Du måste byta huvudmunstycke till ett större.
Finns bra beskrivet i denna tråd.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=24805.0
Sitter samma förgasare på wildcaten och dinli 450. Kan skilja lite mellan maskin till maskin vad man ska ha för munstycke.
-
du lär behöva munstycke 170 eller ett 175 skulle ja tippa på om du kör med KN, ja kör 165 med orginal filter men lär ändra längre fram i tiden.
-
170-175? Så pass stort tror du?
Behöver man byta fler munstycke än det och vad tror du man ska ha som main, hf, lf osv?
-
170-175? Så pass stort tror du?
Behöver man byta fler munstycke än det och vad tror du man ska ha som main, hf, lf osv?
Kollar du så ligger dom flesta på över 165 i munstycke när dom kör öppet filter.
-
170-175? Så pass stort tror du?
Behöver man byta fler munstycke än det och vad tror du man ska ha som main, hf, lf osv?
Det är högfartsmunstycket som han pratar om som skall vara 170-175. Main är väl nålen och lågfart ska du inte behöva ändra.
Kolla instruktionerna för Dynojet Stage 3 i länken nedan, där står alla inställningarna du behöver veta. Det enda är väl att nålen som följer med Dynojet kitet är lite annorlunda, men annars så är det same same. ()p
http://www.dynojet.com/pdf/q518.pdf
-
Skulle skippat K/N filter och andra konfilter totallt..jäkla krångel att få till det och kommer inte gå märkbart bättre än med orginalburken..fränare ljud är väl det du kommer få med ett konfilter
-
Ejan, vad skulle du rekommendera att jag gör då?
Skruvade av förgasaren idag, hade ett 135 munstycke!
Enligt mätaren gick den 137 km/h med det.
Beställt ett 170 och ett 160.
Borrade också upp blandskruven.
Ska jag ändra något på
Blandskruven eller bara byta munstycke?
-
135? Är du säker? Min hade 165 i från början, är väl det de lägger i när de avstryper dem.
-
Helt säker! 135 stod det på munstycket, lämnade in det hos en mcverkstad och dom sa också att det var 135. Förra ägaren har nog bytt det isf.
Lågfart har jag 42.5
-
Jag är rätt säker på att min har ett 147.5 eller 150 munstycke och sen har jag justerat blandskruven och mätt allt med avgasmätare..min går sånär som på perfekt på alla varvtal och är duktigt drag i den.
Kommer aldrig röra nåt på den igen utan låta den vara som den är, ska jag nångång trimma den så är det enda rätt ett bigbore kit kam och annan förgasare.
-
Har kommit fram till att min funkar bäst med 170 munstycke, 50 lågfartsmunstycke, blandskruven 3.5varv ut, knfilter och såklart RE-avgasrör.
145 km/h uppmätt enligt bil.
Nu är det bara till att tanka och se glad ut :)
-
Min går max 130km/h (137km/h enligt mätaren) och då har jag samma grejer samt 15T drev fram... :cry:
-
hur ofta ligger man i 120+ och kör?
Raptorn var inte alls skön när det gick över 120...
-
Min går max 130km/h (137km/h enligt mätaren) och då har jag samma grejer samt 15T drev fram... :cry:
min går precis som din...men som Bonnen säger...hur kul är det över 120 ??
-
min gör 145 som max på mätaren och det med ett 15 drev fram och iövrigt inget mer gjort än perfekt inställd förgasare..det går inte mycket mer än så och det lär vara optimala förhållanden, 135 lätt och ledigt annars