ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Brodde skrivet 5 juni 2007 kl. 21:40:20
-
Då jag vet att det finns ÅF här på forumet så tänkte jag passa på och nyttja tillfället för att ställa frågan.
Givetvis vill jag höra allas synpunkter och "jag har hört"-historier.
Vad är skillnaden mellan GOES 520 och CF Moto 500 Allroad?
Förutom färgen, fronten, märket, saker man uppenbart märker.
Hur är det med likheter som motor, drivning och låda.
Serviceintervaller och reservdelar.
Är det kanske samma delar till båda?
Är båda från samma land? osv osv.
Hur kommer det sig att det kommer en likadan maskin på marknaden och som dessutom då håller samma pris. (Förstår att det inte går att ha högre pris för då skjuter man sig nog i foten. men varför inte pressa priset istället?) :lol:
Skulle vara tacksam för lite "konsument upplysning".
Tack på förhand.
:)
-
Det är i stort sett det du skrivit som jag vet skiljer. Serviceintervallerna verkar dock skilja fast det är samma motor. Goesen har längre mellan intervallerna....Jag förstår inte varför.
-
En åf jag pratade med sa att det till och med stod CF moto på på registreringsbeviset på goes, vet dock inte om det stämmer?
-
Det stämmer. Står nåt i stil med CFMOTO-Goes och nåt mer.
-
Är det någon som provat Goes 450? Hur står den sig mot Yamaha etc?
Hur är kvalitén och draget? Dinli 450 vs Goes 450? vilken är att föredra?
För mig är Goes något helt okänt, är det något att ha? Den ser ju rätt cool ut och verkar vara en prestanda hoj. Vore tacksam för lite mer info än vad som ges på deras hemsida.
/Tack
-
Är det ingen som känner till något mer?
Efter att ha sökt info på dom båda tillverkarnas sida så verkar det nästan som om den nya maskinen som CF Moto marknadsför på sin hemsida som CF Moto 500 All-around har samma uppdateringar som GOES har på sina nuvarande 520-modeller.
Nytt Växelreglage, och ny front.
Hur är det med svängradien på GOES?
Svänger dom lika "dåligt" som CF Moto?
Har GOES den nya instrumenteringen som kan ses i en annan CF-tråd här på forumet? Den som ser ut att ha varvräknare och Digital info?
Ska luska reda på om det är samma snurra i dom oxå...
:roll:
-
Det är ju precis samma svängradie på Goes. Det är ju samma maskin i grund och botten. Det har väl att göra med fyrhjulsdriften kan jag tänka mig. Det är inte den nya mätaren på min Goes.
-
det som jag har märkt som är olika mellan Goes & CF moto. är!
Olika pakethållare fram/bak.
Annan Front.
Annan "motorhuv" eller vad det nu kallar under främre pakethållaren.
olika plast vid växel väljare & krome.
plasten olika vid 12V uttaget.
Olika 12V uttag.
Om jag inte har helt fel så skiljer det även på plasten under bakre pakethållaren också.
Den CF moto jag jämförde med har annan lösning på vinch elen också.
Min Goes har vinch styrenheten under sadeln & CF moton nere vid vinchen.
Samt att min Goes hade färdig svettsat fäste för vinch knapp.
-
Det som har med vinchen att göra är nog för att Goes520 har vinch fabriksmonterad. Sedan tycker jag att vänstra kåpan vid startsnöret är annorlunda också. Alltså locket där man fyller på olja så att säga.
-
Goes är ihopsatt av vinpimplande fransmän och CF i Kina.
-
Goes är ihopsatt av vinpimplande fransmän och CF i Kina.
I Kina dricker dom risbrännvin samtidigt, när dom satte ihop min CF va dom bakfulla!
-
Benring..Det verkar ju som att din maskin tog svängen förbi Frankrike innan du fick den. :lol:
Det var ingen lyckad sväng har vi märkt. :(
-
Hehe, näe!
Nu är den inlämnad iaf :D
-
Dom kommer från samma fabrik men det konstigabste är att CF har dyrare reservdelar.
Vet inte om ATV Sweden ska käna mycket mer?
-
Dom kommer från samma fabrik men det konstigabste är att CF har dyrare reservdelar.
Vet inte om ATV Sweden ska käna mycket mer?
ATV-Sweden skickar dessutom inte grejjer som är beställda verkar det som. Har väntat över 2 veckor på en alufälg!
Tog runt en vecka för dealy att fixa ett bromsok (Goes) till min CF när ATW-Sweden hade semesterstängt...
-
OM inte jag minns helt fel så monteras inga GOES-maskiner i Frankrike, utan i samma sketna fabrik i KINA (där dom dricker risbrännvin under monteringen) GOES är en Fransk återförsäljare av CF Moto under annat namn. :wink:
-
TGB 250 har du någon erfarenhet av cf? Har sett att du gillar att snacka skit om dom flesta fabrikat utom dom "stora" där du tycker din tgb ingår!
-
Snakar inte skit utan påpekar brister! Min TGB 425 är inte heller världens bästa ATV för en sådan finns inte. Polarn har som sagt en GOES 520 som är en CF Moto i grunden och den har krånglat en del, vi kör som sagt ihop i skogen och utsätter dom för likvärdig belastning. Var själv inne på att köpa en sådan men läste själv om en del kritik på forum vilket gjorde att jag valde en TGB 425. Han kanske bara har fått ett måndagsexemplar inte vet jag? Han har exempelvis tappat två bultar ur kardanen på bara 38mil och det är bara fakta, dessutom farligt, inte så kul om man tappar/lossnar nån viktig del i högre hastigheter!?
Det är bara detta jag vill påpeka, inget bråk här!! :D
-
Taiwanerserna dricker nog lite risbrännvin i TGB:s monteringshallar med ska se... :D