1
Säljes / SV: Mikuni BSR 36 CF Moto Allroad 500 m.fl.
« skrivet: 3 april 2013 kl. 00:55:17 »
Såld!
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 2
Säljes / Såld! Mikuni BSR 36 CF Moto Allroad 500 m.fl.« skrivet: 14 februari 2013 kl. 14:44:38 »
Ny oanvänd komplett originalförgasare till CF Moto Allroad 500, passar CF188-motorn med förgasare på 500cc. Sitter i CF Moto Allroad 500 och Allroad 500 ED/BlackEdition, Goes 520, NF Moto 500 m.fl modeller som använder den motorn.
Levereras med ostrypt trottellock. (som jag inte överhuvudtaget säljer löst) En genuin Mikuni-produkt, så den måste såklart inte användas till en CF Moto. Nypris: 3200:- Kan skickas varhelst i landet när köparen står för frakten. (69:-) MEN! Det är gratis frakt som gäller för ATV Forum´s medlemmar! Eller hämtas i Nyköping, Oxelösund, alternativt Motala/Linköping efter avtalad tid. 3
Säljes / CDI-box/Tändmodul CF Moto Allroad 500 m.fl« skrivet: 14 februari 2013 kl. 14:42:36 »
Ny oanvänd komplett original CDI-box/Tändmodul till CF Moto Allroad 500, passar CF188-motorn med förgasare på 500cc.
Sitter i CF Moto Allroad 500 och Allroad 500 ED/BlackEdition, Goes 520, NF Moto 500 m.fl modeller som använder den motorn. En genuin CF Moto reservdel, ingen piratdel. Nypris: 1225:- Mitt pris: 600:-, skickas över hela landet, fraktfritt för ATV Forum´s medlemmar. 4
Säljes / SV: Såld! Carlisle Ultimax Kevlarrem CF Moto Allroad 500« skrivet: 14 februari 2013 kl. 14:38:07 »
Det händer..eller ja. Hände. Flytt och sånt gjorde att spelandet kom av sig..innan dess var det BF3 för hela slanten. Sedermera får vi se. Ska ordna en vettig uppkoppling på nya stället bara så.
5
Säljes / SV: Såld! Carlisle Ultimax Kevlarrem CF Moto Allroad 500« skrivet: 24 januari 2013 kl. 07:19:01 »
Såld!
6
Säljes / Såld! Carlisle Ultimax Kevlarrem CF Moto Allroad 500« skrivet: 23 januari 2013 kl. 11:55:42 »
Säljer en helt ny Carlisle Ultimax kevlarförstärkt variatorrem till CF Moto Allroad 500. Passar årsmodeller mellan 2006-2010. Dvs förgasarmotorn på 500cc. Passar även andra maskiner med samma motor såsom Goes 520, NF Moto 500 m.fl.
Hade en sånhär rem i min egna Allroad 500 tills jag sålde den, och var enbart helnöjd hela tiden. Remmen i annonsen är helt ny och var tänkt som extra reservrem, men min CF Moto hann säljas innan den första remmen gjort sitt. Den här remmen ger dig en allmänt mer välfungerande variator. Remsliret minskar markant, dragvilligheten med tungt lass ökar, värme och nötningståligheten är klart högre, värmeutvecklingen mindre, och accelerationen ökar. Den tål i allmänhet klart mer stryk och hård körning gentemot originalremmen. Nypris i handeln ligger runt ca 1200:- beroende på var man handlar. Mitt pris: 600:- Priset är det som gäller. Remmen är som sagt ny i förpackning, aldrig ens provmonterad. Och jag garanterar personligen att du kommer bli nöjd sålänge remmen monterats korrekt och din variators övriga delar är friska. Ska remmen skickas, vilket jag självfallet ordnar, så tillkommer en kostnad på 69:- oavsett adress i Sverige. Annars kan den hämtas i Motala, Linköping, Nyköping samt Oxelösund. Finns annonsen kvar så finns remmen kvar. Tel: 0735399119 Ring eller PM´a. 7
CF Moto / SV: Hemskt glapp växelväljare« skrivet: 19 april 2010 kl. 12:04:50 »
Man ska inte behöva ta i hårt vid växelskifte om man gör rätt...fotpedalen ska trampas ner, precis som på en automatväxlad bil, när man skiftar växel. Det finns nämligen en spärr som ska hindra föraren från att växla hursomhelst. För att förhindra att man växlar under rull, vilket enl. manualen endast får ske vid stillastående, så har det byggts dit en spärr, kopplad till fotpedalen via en wire, som spärrar växelspaken tills man trycker ner fotpedalen. Detta står i manualen till fyrhjulingen när man köper den ny...har i detta nu en Allroad 500 ED på lyften i verkstaden där växelspaksfästet gått åt skogen för att ägaren följt ett annat felaktigt tips på detta forum om att ta bort den wiren. Den sitter där av ett syfte..
8
Östergötlands län / SV: Kvarn på lördag den 24/4« skrivet: 18 april 2010 kl. 16:44:24 »
Jävlar..har både jippo på jobbet som jag måste försöka flytta på, och andra utomhusaktiviteter som krockar med detta, men är ju samtidigt sugen som fan på att ut och lera ner mig igen...gaah! Att allt ska krocka med allting hela tiden...
9
CF Moto / SV: snöplog på X5« skrivet: 7 mars 2010 kl. 15:26:30 »
En sak att tänka på om det är plogfäste från ATV Sweden, vet inte om det ser likadant ut på fästena från Warn och cyclecountry, men utöver de 8 muttar som håller fast själva fästet i ramen medelst U-formade bultar, så ska det finnas fyra muttrar(med bultar från andra sidan) som håller ihop de tre delar som plogfästet består av. Dessa, och även muttrarna till ramfästet, får man lossa en del, dock inte skruva bort helt utan lämna kvar på 3-4 gängor, och då går delarna att röra på trots att de hänger kvar under fyrhjulingen. Koppla dit plogarmarna i sina fästöron nu, vilket borde gå ganska lätt, ställ dig framför hjulingen och se till så att plogarmen är centrerad i mitten mellan framhjulen (för att det inte ska dra snett vid plogning). Dra sedan åt alla muttrar på plogfästet så att allting fixeras som det ska sitta.
Om plogfästet är byggt så att det är skuret i ett stycke så har du nog fått till fel maskin, men är det i tre delar och ihopbultat med fyra bultar, så är det en justeringsak. 10
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Xenon blinkar« skrivet: 15 februari 2010 kl. 12:25:26 »
Global-batterierna var rent skräp för ca 3-4 år sedan, vi testade dom nu igen och började sälja dom på firman, och fick reklamation på nästan alla batterier vi sålt efter några veckor, de höll inte måttet helt enkelt, särskilt inte nu när det är kallt då det är den period på året då batterierna verkligen får bekänna färg.
Notera att dessa batterier stod inte still ute i kylan, utan användes kontinuerligt i fyrhjulingar och mopeder. Visst, det är ju bra priser på dom, men de har inte förbättrat sig särskilt mycket än för några år sedan, vilket jag hade hoppats på. Har för mig att vi lämnar någon slags garanti på Yuasa-batterierna med, men den kommer från generalagenterna och är ganska ny. Garanti på batterier överhuvudtaget är en rätt ny grej, iaf inom MC-branschen, då inga garantier överhuvudtaget förutom 3 månaders reklamationsrätt enl. konsumentköpslagen förstås, lämnades på elektriska delar och detaljer överhuvudtaget. Men Yuasa-batterierna är iaf bra nog att man vågar ge sådana garantier på dom. 11
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Xenon blinkar« skrivet: 14 februari 2010 kl. 17:58:33 »
Och det stämmer till fullo att Ah-värdena på Biltemas batterier är duktigt off ibland...vet inte om det var Plus eller någon annan som gjorde en undersökning av deras batterier för några år sedan...men batterierna hade oftast bara hälften, ibland en tredjedel, eller som bäst två tredjedelar av vad de sades ha. Skräckexempel är ett 14Ah-batteri som bara ville ge 4 Ah...nytt och nyladdat med Ctek-laddare...
Ställs inför det problemet dagligen med diverse spännanade fenomen i det elektriska...batteriet byts, och sedan funkar allt prima igen. Bara av ett batteribyte. Finns div andra lågprismärken också som Global, Exide m.m...och visst..köp batterier billigt..men man får ofta ångra det och pengarna för batteriet som hade så bra pris kan ses som kastade i sjön. Det är dock något svårt att få in i folks huvuden varför de ska köpa "riktiga" batterier istället..de flesta ser bara priset..inte kvalitén eller vad batteriet presterar. På MC-sidan så är det nästintill endast Yuasa´s batterier som håller vad de lovar, och framförallt håller längre än en säsong, upp till 5-6 år eller längre sålänge batteriet sköts och inte får stå urladdat. Kanonbatterier verkligen, så de är faktiskt värda pengarna. Varta är ett renommerat märke också... 12
Dinli / SV: Bakaxel gick av!« skrivet: 14 februari 2010 kl. 17:50:37 »
En bakaxel kan din Dinliåterförsäljare få fram åt dig, de kostar 2507:- ut till kund. Vart bor du någonstans? Antingen kan jag fixa en åt dig, som du hämtar eller jag skickar, eller så tittar du in hos någon mer närliggande återförsäljare som har Dinli i sortimentet. Om du nu bor långt bort från Motala/Skänninge..
Och en fråga bara...vad hände när din bakaxel gick av? Gick den av utan vidare eller körde du emot någonting? 636 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 668. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|