13
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: 1 [2]
14
Linhai / Anpassa för bilfälgar...« skrivet: 6 maj 2007 kl. 12:08:11 »
Har funderat på att montera bilfälgar(å däck). Borde ju vara ganska enkelt men jag vill inte ha typ skära, svetsa ihop bakochfram fälgar om ni förstår vad jag menar Tänkte att det borde gå att göra en typ av spacer med BÅDE 4- och 5-håls bultdelning så får man större utbud på beg. marknaden (typ Volvo 240/740/940 för att dom ska bygga lite utåt på 5-bult och kanske vw eller opel för 4-bult). Min tanke var att svarva en platta med försänkta hål till originalbultarna å gänga till dom nya bultarna. Någon som vet om det finns färdiga satser eller som har gjort egna så berätta gärna!
15
Jag har effektavgassystem från Wileyco, 160:is munstycke, 0,5mm bricka under nålen, kraftigt modifierat lock till luftburken. Har också tagit bort 2 vikter ur variatorn och klippt varvstoppet. Nu går den lätt 75 på mätaren, även i motlut och med skjuts. Det jag tycker känns konstigt är att den ändå inte vill över (ca) 85 vilket verkar motsvara ca 78 enligt bilmätare. Jag lyckas
då inte nå något övre varvstopp med högväxeln i (tror det var vid drygt 40 på lågen). Nu har maskinen bara gått 25 mil men ändå. Läste nån stans att benring var uppe i ca 95 med sin Linhai (utgår från att det är mätt med bil eftersom mätaren slutar vid 80!), är det med modifierad variator då så den växlar ut mer? MaxMekker skrev 22/4-06 att han monterat Polini trimvariator å då ökade farten från 73 till 81 enl GPS! Dit vill jag oxå!! Är det INGEN som monterat trimvariatorn som fyrhjuling.se säljer? Annars så verkar det ju finnas Malossi och Polini men jag hittar ingen som säljer i Sverige. Kanske skulle prova med ännu större munstycke. ÖS PÅ MED FÖRSLAG!!! Ja just ja, vad tjock original motoroljan verkar vara eller inbillar jag mig bara??? 16
Är det någon som bytt variator på sin Linhai 300 eller byter/plockar ni bara bort vikter? Om jag bara byter vikter hur blir då skillnaden mot original och trimvariator. Ser ju att det står en del på forumet men blir det verkligen så stor skillnad??? Kom gärna med förslag på företag som säljer vikter/variator!
17
Hämtade min Linhai i tisdags å nu har jag hämtat och monterat mitt Wileyco effektsystem. Bytte oxå till ett 160is munstycke. Blev faktiskt skillnad! Å vilken skillnad på ljudet, det blev ju helt underbart! MEN ska "kröken" verkligen bli så varm att den "glöder"???
18
Arctic Cat / Arctic Cat 250 2*4, nån som känner till den???« skrivet: 16 mars 2007 kl. 07:16:28 »
Har blivit erbjuden en ny vägregad AC 250 2*4 för ett hyfsat pris(tror jag). Nu var jag helt inne på en Linhai 2*4 då erbjudandet kom å den har jag möjlighet att provköra. Det kan jag inte göra med Atcticen så därför är jag tacksam för alla råd och synpunkter om den! Jag ska använda den till "glidarkörning" å lite pendling till jobbet då det är bra väder.
19
Linhai / Snabba svar!« skrivet: 15 mars 2007 kl. 06:43:06 »
Ska köpa en maskin och hade bestämmt mig för en Linhai 300 2*4. Kollade runt lite å får rådet (av en återförsäljare för atvsweden) att köpa en Allroad Challenger 300 2*4 istället. Dom sålde Linhai tidigare och påstår att den hade sämre kvalitet. Se skillnaden(!) på atvsweden och scandi moto. Sen undrar jag också om det här med Linhais uppdateringar, det där med förstärkt vatiator tycker jag låter som den viktigaste, hur vet jag att jag får den? Vill handla snarast så snabba synpunkter och råd är välkomna! Vilken ska jag köpa och vad är det för skillnader...
Sidor: 1 [2]
227 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 227. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|