ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: HannesAnde skrivet 23 maj 2012 kl. 15:18:07
-
Hej
misstänker att jag har ett kasst vevstakslager, lämnade in åket på auktoriserad verkstad idag, där sa han att de var 2-3 dagars arbete och
skulle kosta ca 16 000 ink moms bara i arbetskostnad, jag tycker det låter väldigt överdrivet tidsmässigt, så jag sa att han fick kika så att missljudet verkligen kom därifrån, alltså utesluta kedja, spännare etc och sen återkomma
nån som vet vad det brukar kosta lr som rent av kan tänka sig fastställa missljud och fixa det? bor på öland
-
Hej
misstänker att jag har ett kasst vevstakslager, lämnade in åket på auktoriserad verkstad idag, där sa han att de var 2-3 dagars arbete och
skulle kosta ca 16 000 ink moms bara i arbetskostnad, jag tycker det låter väldigt överdrivet tidsmässigt, så jag sa att han fick kika så att missljudet verkligen kom därifrån, alltså utesluta kedja, spännare etc och sen återkomma
nån som vet vad det brukar kosta lr som rent av kan tänka sig fastställa missljud och fixa det? bor på öland
Råkade ut för det själv. Och tyvärr kan det stämma, för att byta vevstakslager krävs ballansering och det är inte alla som klarar av. Så det slutade med att jag köpte ett nytt förstärt vevparti från USA/Ebay istället. Sen känner jag en som kunde hjälpa mig med bytet. Men arbetet tog nog dryg 9-10 tim iaf.
Vad är det för maskin?
-
Fanns en 800cc motor till salu här på forumet nyligen, kanske är kvar och värde att kolla upp.
-
Fanns en 800cc motor till salu här på forumet nyligen, kanske är kvar och värde att kolla upp.
Om du tänkte på mig så hände detta på en tidigare LTZ 400 :)
-
det är en 650cc -07a med ca 300h
balansering ska väl inte behövas vid lagerbyte, självklart är det alltid bra men inget måste. byter man däremot vev så förstår jag att det är givet.
du bytte alltså veven? det är ju i princip samma jobb tom lite extra å de gick på 9-10 h verkstan sa ju 2-3 dagar det är ju 16-24h för ett mindre jobb
-
det är en 650cc -07a med ca 300h
balansering ska väl inte behövas vid lagerbyte, självklart är det alltid bra men inget måste. byter man däremot vev så förstår jag att det är givet.
du bytte alltså veven? det är ju i princip samma jobb tom lite extra å de gick på 9-10 h verkstan sa ju 2-3 dagar det är ju 16-24h för ett mindre jobb
Jag bytte vevparti pga byta vevstakslager skulle bli dyrare än köpa nytt.
-
okaj, galet! vad kostade det cirkus? antar att det är beställa från staterna som gäller
-
Vet inte om du har v-twin eller ej. Men kan tänka mig det blir en aning dyrare. Jag köpte till en suzuki LTZ 400 och jag tror det kostade ca 1300+ 500frakt + 2500:- arbete * host* svart
-
Men jag tycker du ska fastställa exakta orsaken innan du handlar :)
-
Vet inte om du har v-twin eller ej. Men kan tänka mig det blir en aning dyrare. Jag köpte till en suzuki LTZ 400 och jag tror det kostade ca 1300+ 500frakt + 2500:- arbete * host* svart
Betalade 1900 för arbetet, byte av vevparti på raptorn. Då lämna jag iof motorn löst
-
Hannes du är väl inte rädd för att skruva?
Riv ur spisen och släng upp den på köksbordet och börja.
-
Är det någon som vet om det behövs specialavdragare eller andra konstiga verktyg?