1
Can-Am/Bombardier / SV: 2019 Outlander 1000R XXC
« skrivet: 10 augusti 2019 kl. 18:18:17 »varit runt på olika handlare, ingen har ju koll på 1000r motorn
eller om det ens går att beställa i sommar...
Kan fixa fram en om du vill?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Can-Am/Bombardier / SV: 2019 Outlander 1000R XXC« skrivet: 10 augusti 2019 kl. 18:18:17 »varit runt på olika handlare, ingen har ju koll på 1000r motorn Kan fixa fram en om du vill? 2
Can-Am/Bombardier / SV: Hur få bort de superklistriga varningarna?« skrivet: 29 mars 2019 kl. 20:48:22 »
Jag får bort utan minsta bekymmer med hjälp av medel från biltema, label off.
Dra av dekalerna som dom är först, kvar får du "understa" lagret, dvs det vita "mellanlagret" från dekalen blir kvar. Då tar du vanligt toapapper, sprayar på label off och lägger pappret över dekalen. Lägg över och lägg handen på, ungefär som när du fäster en ny dekal. Låt verka i ett par, 3 minuter. Dra av toapappret och limmet följer med som geleklump. Inte ett spår av dekalen finns kvar. 3
Can-Am/Bombardier / SV: Vinch bak på T3B, vart har ni placerat regskylten?« skrivet: 18 januari 2019 kl. 15:36:24 »
Jag har fixat det genom att köra utan skylt.
4
Can-Am/Bombardier / SV: Köpråd angående Cam an Renegade 1000 xxc« skrivet: 11 januari 2019 kl. 15:59:27 »
Bara blicken på folk som ser en köra med bandsats gör att det är värt varje krona. Ungefär som att se ett ufo
5
Can-Am/Bombardier / SV: 2019 Outlander 1000R XXC« skrivet: 8 november 2018 kl. 17:27:59 »Men enligt prislista och hemsidan så finns den inte som terrängmodell eller utan ABS!? Men kollade på blocket och där fanns det en som annonserar den, Börjesson ATV... Hemsidan är kanske inte uppdaterad men jag har iaf en på väg hit Leverans februari! Sen finns det inget som säger att dom kommer vara begränsade, är snarare BRP som tar små steg med tillgången enbart för att "scanna av" marknaden. BRP är rädda att det inte kommer säljas mycket maskiner eftersom ABS maskinerna tagit över. Större användingsområde för ABS ATV osv gör att folk skiter i dom där få hästkrafter som det skiljer mot R. Innan man tog bort R modellerna så märkte ju BRP att det såldes mindre av terrängreggat och tog helt enkelt bort dom. Ser fram emot att köra med ITC! 6
Can-Am/Bombardier / SV: 2019 Outlander 1000R XXC« skrivet: 7 november 2018 kl. 17:26:34 »Du vet väl om att det inte är någon R-motor i denna, 82hk har denna och R:en har 91hk. Jo, för R motorn är tillbaka i Sverige från och med nästa år. Jag vet inte om det finns fler där ute som har frågat efter R motorn men jag har iaf tjatat såpass (typ varannan vecka sen början på året) hos min "lokala" ÅF att han tog med sig detta till BRP:s stora möte där man sitter med alla ÅF från hela landet. Han sa att det var han och ett par till som frågade efter R motorn, ingen annan ÅF sa något. Det verkar iaf ha hjälpt för nu är den tillbaka. Edit: Jag missade att svara angående färgen! Nej jag är inget fan av färgkombon. Ofta verkar det vara någon på fyllan hos BRP som får bestämma färg. Sen när gick silver bra ihop med gult? På det mixat med svart..! Tur att plastidip finns! 7
Can-Am/Bombardier / 2019 Outlander 1000R XXC« skrivet: 6 november 2018 kl. 16:19:04 »
Hej!
Är det någon mer som beställt 2019 1000R Outlander XXC? Som alltid så ska det finnas något man ska kunna störa sig på och det är färgen :/ 8
Can-Am/Bombardier / SV: Can Am Outlander 570 Pro -18, belysningsjobb på gång« skrivet: 15 oktober 2018 kl. 21:06:50 »
Ser bra ut!
Själv kör jag Lumonite BX3000 hjälmlampor, och ska sen också köra RJWC lampor på båda maskinerna. 9
Can-Am/Bombardier / SV: RJWC Bränslebox« skrivet: 15 juni 2018 kl. 15:38:49 »Ja d kanske bara är abs modellen som har denna givare. Den sitter ca:20cm före dämparen. Det är lambdan du pratar om. 10
Can-Am/Bombardier / SV: Renegade 2018 triple black traktor« skrivet: 24 maj 2018 kl. 21:05:19 »Hur känns maskinen nu då när du fått ett antal timmar bakom styret? Den är hur grym som helst! Gillar den bara mer och mer. Nu med RJWC och maptune mjukvara så är den precis som den skulle ha varit från fabrik. Jag vet inte om mjukvaran gjort något på förbrukningen men jag klarar mig längre mellan stoppen nu. Förbrukningen är inget jag bryr mig om, men i början när den var helt ny tyckte jag den drog en del, ledde till att man fick planera var man skulle köra så man inte var alldeles för långt bort från närmaste mack. Visst kan man ta med sig dunk med bensin men jag vill helst inte hålla på med sånt, utan bara köra. . Elektroniska gasen är suverän, ABSn märker jag inte av alls nu på sommaren, knappt så jag märkte av det på vintern så det är inget problem. Fotbromsen bromsar bakhjulen, handbromsen framhjulen så man kan leka med den precis som med maskiner utan ABS. Vill man bromsa upp och spinna sönder däck så fungerar det kanon. Det enda jag inte testat än är att köra i lera, vore kul att se hur diffen fungerar där. Har däremot testat mot brorsans Outlander 1000 där vi testat framdiffen och visco lok åker på storstryk när det kommer till att gasa sig fram försiktigt över hinder där bara ett framhjul har fäste. Elektroniska diffen skickar över kraften direkt, visco lok behöver gas för att bli full awd. Detta testades på en stock vi skulle ta oss över. Kommande vinter åker bandsats på, ska bli intressant att se hur den beter sig ute i djupsnön. Ett företag här i Sverige hade Apache Back country kitet på sin demo 2018 Renegade 1000, lockade men alldeles för dyrt för något jag inte kan köra på annat än just snö. 11
Can-Am/Bombardier / SV: Highlifters 2"« skrivet: 1 maj 2018 kl. 15:45:18 »
Vissa kör utan problem, andra vrider sönder. Går att uppgradera till starkare.
12
Can-Am/Bombardier / SV: Renegade 2018 triple black traktor« skrivet: 13 april 2018 kl. 20:53:21 »flasha du ecu ? i såna fall va kosta det och var? Mjukvara från Maptune! Var ute idag och skillnaden är enorm! Förut var den snabb och stark och ville upp på bakhjulen från stillastående men nu reser den sig även i fart, säg att du ligger i 20-30 km/h och gasar...helt sinnes vilken skillnad. Fick detta konstaterat efter ett nära missöde. Mötte en bil efter en sidoväg där jag skulle testa att gasa lite. Redan i original effekt vill den ju upp på bakhjulen så jag tänkte, okej det är mer effekt nu så jag drar iväg försiktigt och sen drar på fullt. Gasade försiktigt upp till strax innan 30 km/h och sen fullt precis som jag möter bilen. Då reser sig den jäveln och jag kände nånstans hmm, varför ser jag snett? Tittar framåt igen och ser blå himmel! Var nära att slå över Nu kanske detta låter som någon konstig historia men så gick det till och jag är INTE van att köra på bakhjulen, har egentligen ingen vana alls. Det kommer bli till att testa försiktigt lite i taget tills man får häng på det. Jag testade lite mer sen och drog upp till strax över 120 km/h på mätaren utan minsta ansträngning, fick bromsa inför kurva så kunde inte testa hur mycket den gör fullt ut. Skulle tippa på 0-120 km/h på 6-7 sekunder kanske. Har varit dålig på att få med mig gopron men ska försöka spela in så ni får se. 671 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 697. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|