"Mina" fel har börjat komma krypande nu efter strax över 100 körda milMånga beror på omild behandling/ren och skär misshandel, men vissa saker (lösa bultar tex) kunde dom ha förebyggt med lite lock-tite på fabriken...Hittils:*Pyspunka på 2 hjul (beror troligtvis på skit mellan fälgen och däcket)*En sönderkörd fälg+bromsok (stor sten inne i fälgen)*Båda fotstegen trasiga (främre delen mot framhjulet, dom fastnar i träd och stenar osv...)*Avgas-systemet vibrerat löst*P-bromsen slutade fungera (muttern på vajern vid oket lossnat)*Dragkrok lös (bultarna vibrerat loss)*Blinkers bak kasserade av mig, efter att ha börjat glappa efter lerbad...*Fukt under glaset på instrumentet*Orginal "skydd" under, i plast sönderkörda (och kasserade till förmån för dito i metall)*Navkapslar bortkörda*Slirande drivrem som ylar (men problemet försvann nästan helt efter byte till hårdare fjäder till variator)Men som tidigare sagt, det här är min lekmaskin, och mot att lägga ytterligare 30-40000 kr för en märkesmaskin, nej...Dessutom finns det liknande problem (dock kanske inte lika många) med flera andra märken (min egna erfarenhet)
Är det fler som haft otur ......... :wink: Fråga Benringsitter fjädern under damasken då kan det väl inte va varken svårt eller tidskrävande att byta själv :?:
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️