Om den sitter på samma ställe som på en 625a så är det enkelt.Skruva ur den skruv som sitter på baksidan av tummreglaget.Titta in på sidan av maskinen, tryck på gasen... nu borde du se en liten "klack" som förhindrar att den ska kunna gå den sista biten.Fram med Dremmel / annat verktyg och ta bort den klacken.
Trech.se har bra koll på hur det ska göras!Jag vet inte då jag inte har en själv, men jag har för mig att det är en pinne i förgasarlocket som ska bort. Trech säljer lock utan pinne så att man har orginalet kvar. Bra vid ev. besiktning osv...
Känns väl rätt onödigt att lägga ett par hundra på ett nytt lock, funkar väl lika bra att skruva in skruven på tumgasen om man inte vill kunna gasa fullt.Om det nu inte är svårt att ta bort pinnen, då kan det väl vara lättare att köpa ett nytt lock.Eller ta bort pinnen, och sen köper du ett nytt originallock. För då kan du ju köra ordentligt NU!
Gjorde en hel del skillnad i accelration och vid 100 släppte jag gasen
Citat från: Sper skrivet 11 september 2011 kl. 15:37:30Gjorde en hel del skillnad i accelration och vid 100 släppte jag gasen Men om prova den inte med GPS, då blir du missnöjd...
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️