En fråga, är det nån jätte skillnad i praktiken mellan en 1000 och 800? Ofta verkar de vara samma motor med olika borrning och marginellt lägre effekt/vridmoment. Angående barnsjukdomar, inom övrig fordonsbransch är det ett faktum att asiatiska fordon ofta har få eller inga barnsjukdomar, kanske även gäller TGB? Eller har de haft bekymmer med tidigare modeller?
Can am eller arctic Cat. Polaris har ju problem med sina 1000 än så tar nog nåt år innan dom åtgärdat, annars har du deras 850 den är ju mer beprövad. Can am är ju inte så anpassad för arbete utan är mer nöjesmaskin. Arctic Cat har ju bästa lågväxel så den passar ju bra för arbete. Jag har en thundercat och tycker den är riktigt rolig att köra. TGB är ju lite vågat eftersom det är en helt ny model så skulle nog vänta ngt år så den hinner bli av med alla barnsjukdomar
Klena axlar + att plasten smälter vid avgasröret och dom har ingen lösning än på problemet. Ja dom har lång modell 1000cc men inte i Sverige tyvärr