vad får man av det kittet i hk är 71 orginal gäller garanti då
men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?mvh joe
Citat från: joeychandlerson skrivet 15 februari 2011 kl. 20:40:18men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?mvh joeJag använde en luftdriven "dremel" med hårdmetall slipstift, man behöver ett spetsigt och ett rundat.Tog bort uppskattningsvis ca 2mm gods precis där kammarnas ryggar ska ha sin bana.Det gick som i smör med dom slipstiften.Bifogar link http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158381113Kolvringarna satte jag på kolven och ner i cylindern innan jag satte fast kolven i veven.Jag bytte en cylinder i taget för att vara säker på att inte bomma och få kammen i fel läge.Ser man på videon på mrrpms hemsida så klarar man av detta utan någon som helst tidigare kunskap.(som mig) Nu har jag bara kylslangar och kontakter,luftburk och avgassytemet kvar att montera. Funderar på att sätta dit en oljetempgivare så att jag kan övervaka oljetemp oxå.
Citat från: hocky79 skrivet 16 februari 2011 kl. 21:37:25Citat från: joeychandlerson skrivet 15 februari 2011 kl. 20:40:18men för att slipa ur topparna får man väl va lite mekaniker? eller hur går det till? special verktyg?mvh joeJag använde en luftdriven "dremel" med hårdmetall slipstift, man behöver ett spetsigt och ett rundat.Tog bort uppskattningsvis ca 2mm gods precis där kammarnas ryggar ska ha sin bana.Det gick som i smör med dom slipstiften.Bifogar link http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=158381113Kolvringarna satte jag på kolven och ner i cylindern innan jag satte fast kolven i veven.Jag bytte en cylinder i taget för att vara säker på att inte bomma och få kammen i fel läge.Ser man på videon på mrrpms hemsida så klarar man av detta utan någon som helst tidigare kunskap.(som mig) Nu har jag bara kylslangar och kontakter,luftburk och avgassytemet kvar att montera. Funderar på att sätta dit en oljetempgivare så att jag kan övervaka oljetemp oxå.får inte ihop det.. Låter ju skitavancerat att slipa ur där "kammarnas ryggar ska ha sin bana".. borde inte det ske på en motorverkstad där en typ cnc-maskin fräser ur med nån tusendelsmm: nogrannhet? Eller är jag ute o cyklar? Antar det eftersom jag får för mig att du vet vad du pratar om hocky (värmlänning är du ju också = extra bra folk ). Vore mer begripligt om du slipat ur avgasport(ar) eller insug "för hand" men "kammarnas ryggar".. hjälp mig förstå om du orkar Ans keep up the good work.. spännade som tusan att se hur mkt pulver du får i msk tycker jag
Ballt!Väntar med spänning på hur det blir för dig!Lämnar den 40-50hk på hjulen original? Borde ju bli riktigt riktigt kul!
Aha så det är för att kammarna ska få mer olja o plaska runt i sen Fränt att du får trimma din motor till att ge så mycket mer än innan! Det lär märkas efteråt Ska kolla den Mmrpms videon och njuta när jag har uppkoppling som medger videotittande igen.
Jaha men är det för att det medföljer trimkammar i trimkittet fr mmrpm som du behöver göra plats för då?
Maskinen lär stå i allafall.. på bakhjulen Börjat kolla på video 1 från MrRpm nu och det är ju otroligt spännande och trevligt måndagsmys att se en motor trimmas. Och jag får säga att det ändå är ganska avancerat motormek du håller på med. Att byta till två jätttecyllar Är ju mkt som inte visas som att t. ex. få lös kolvarna (det är väl inte lika lätt att ta bort låsningen som man kommer ihåg från moppetiden kan ja tänka.. eller?). Ooo vilken fasa att tappa ned nåt i motorn.. du har nerver av stål Kör hårt och massa videos med monstret sen tycker jag
Bara en aaaaning större och en aaaaning dyrare bara en tidsfråga innan asfalten brinner bakom dig vet du.Vad väntar du på nu då? Äckligt spännande detta
Lite kopplande oxå.. Vattentemp,oljetemp,avgastemp och luft/bränsle. Blev väl lite coolt, eller?? Nu är det bara oljekylare och insug kvar.... Mapping nästa helg!!!
Citat från: hocky79 skrivet 12 mars 2011 kl. 16:53:36Lite kopplande oxå.. Vattentemp,oljetemp,avgastemp och luft/bränsle. Blev väl lite coolt, eller?? Nu är det bara oljekylare och insug kvar.... Mapping nästa helg!!! oljekylare har du bild på den?och var ska du koppla in den?
coolt, en "viss" skillnad på insug hehe funkade det rakt av med org. luftburken??
Citat från: twinner skrivet 7 april 2011 kl. 19:25:53coolt, en "viss" skillnad på insug hehe funkade det rakt av med org. luftburken?? Gummit va jävligt trångt på så jag ska få tag i större senare. Annars va det rakt på.
Citat från: hocky79 skrivet 7 april 2011 kl. 19:56:12Citat från: twinner skrivet 7 april 2011 kl. 19:25:53coolt, en "viss" skillnad på insug hehe funkade det rakt av med org. luftburken?? Gummit va jävligt trångt på så jag ska få tag i större senare. Annars va det rakt på.ok nice då kan man ju beställa hähä ! dom flesta trim-insug verkar ju inte luftburkarna passa rakt på ju man vill ju ha snorklingen kvar dårå
Mäktigt med 71 hk på hjulen! Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar.
Faan Johan vad du grejsar...Vart finns bänken?
Citat från: Svezon™ skrivet 4 maj 2011 kl. 09:55:54Mäktigt med 71 hk på hjulen! Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. Den lämnade 38hk orginal
Citat från: hocky79 skrivet 4 maj 2011 kl. 18:05:12Citat från: Svezon™ skrivet 4 maj 2011 kl. 09:55:54Mäktigt med 71 hk på hjulen! Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. Den lämnade 38hk orginal Hum det blev inte mycket kvar av 71hk original, kan man undra hur mycket det blir kvar av andra märken :
Citat från: t1an skrivet 4 maj 2011 kl. 19:02:50Citat från: hocky79 skrivet 4 maj 2011 kl. 18:05:12Citat från: Svezon™ skrivet 4 maj 2011 kl. 09:55:54Mäktigt med 71 hk på hjulen! Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. Den lämnade 38hk orginal Hum det blev inte mycket kvar av 71hk original, kan man undra hur mycket det blir kvar av andra märken : Det är bara en 650 från början, den har väl bara 50 eller nåt? Du har nog runt 50 på hjulen på en orginal 800.Ah, såg inte det
Citat från: hocky79 skrivet 4 maj 2011 kl. 18:05:12Citat från: Svezon™ skrivet 4 maj 2011 kl. 09:55:54Mäktigt med 71 hk på hjulen! Vet du hur mycket den lämnar på hjulen i original utförande? Det försvinner ju tyvärr mycket på vägen i genom variatorn och alla knutar. Den lämnade 38hk orginal Med orginal variator?Grymt fränt bygge! Det värmer ett gamalt Deje hjärta
Jag PM inför nästa körning , även om vi mest har klättring här, inte så mycket fullgasområden.Du som är tuning guru nu, vad tror du om variatorn som litooffroad säljer?
vad tar han för en bänkning ?
Johan, låste du primä rvariatorn när du bänkade maskinen.Jag har hört att folk gör det, men varför? =)
Bull3n! Han på din maskin i Säfsen, är det han som säljer sekundärerna? Vad är fördelen med att modda sekundären, jämnfört med primären?Är det stor skillnad på variator byte jämnfört med t.ex bara ett variatorkit?Jag har kört med Daltons kit på mina tidigare Can-am, tips på andra kit och gärna varför!Jag vill ha mer grepp vid krypkörning, bryr mig inte om tophastighet... Terrängen vi har går ändå inte att köra fort i.
Citat från: Bull3N™ skrivet 4 maj 2011 kl. 20:53:18Johan, låste du primä rvariatorn när du bänkade maskinen.Jag har hört att folk gör det, men varför? =)Nej, jag gjorde inte det. Killen som sålde datasprutet sa att man aldrig behøvde det.Men jag förstår varför man kan vilja göra det, när man mappar med tex en Powercommander.Man får ju en stabilare belastning över hela registret.
Citat från: Pegazus_Online skrivet 4 maj 2011 kl. 19:57:34vad tar han för en bänkning ?Järvsö motor tar runt 3000Jag ska bänka och mappa min 3 juni på Finmekaniska racing han tar mellan 1500 - 1800Jag kör med Stm variator samma som Johan och Johan, jag har dock bara Sekundära men den funkar kanon.Den lito säljer är Primära, och nu till frågan ska man bara byta en variator vilken?Stm sa sekundära, så jag köpte bara den och jag är toppen nöjd.Är du intresserad av variatorer kommer han som säljer stm till Nyköping, Han som körde med min maskin mot dig i backracet =)
Vidga vyerna... Rotax har ju prylar som ger närmare 300 häst i små behändiga format!...i original.I det läget är 120 bakjulshästar lite...
Citat från: Hydro skrivet 27 maj 2011 kl. 14:06:20Vidga vyerna... Rotax har ju prylar som ger närmare 300 häst i små behändiga format!...i original.I det läget är 120 bakjulshästar lite... som vadå?
Kompressormatade vattenskoter motorer blir nog aningen svåra att modifiera in i ramen
Polaren bromsade sin Renegade till 101hk på hjulen om jag inte missminner mig helt, tror det var runt 132-138 i motorn. Han labbade iof med turbo, den fanns för beskådning på Hoforsträffen förra året, då tog han ju backracet med typ 5sek före 2an eller nå sånt Riktigt imponerad av dina projekt Johan, nästan så jag hoppas du blir missnöjd med nästa uppgradering Skulle vara kul o se projekt Spyder Otty, det skulle vara skit fränt Hursom, lycka till // Janne
Ok tackar, vad heter hans firma? Hemsida?
Hittade honom på Facebook, min tjej Tisa var kompis med honom. Känner igen honom från träffarna
Var det inte han som hade den feta gröna pickisen som Patrik (Gooffroad) var sugen på?
Nya +4.5mm insugsventiler VS orginal...
Jösses vilka ventiler! Kan det verkligen vara hälsosamt att dom ligger så nära.? Dom ser ju nästan ut att toucha varann...
Citat från: hocky79 skrivet 27 augusti 2011 kl. 21:04:26Nya +4.5mm insugsventiler VS orginal... shit! du måste ha för mycket fritid där borta på vestlande?
Citat från: Svezon™ skrivet 27 augusti 2011 kl. 23:55:12Citat från: hocky79 skrivet 27 augusti 2011 kl. 21:04:26Nya +4.5mm insugsventiler VS orginal... shit! du måste ha för mycket fritid där borta på vestlande? Haha, nja egentligen så har jag inte det, måste ju jobba hela tiden för att ha råd med hobbyn Jag är ju nästan färdig med prosjektet nu, jag ska få dit ett lustgaskit så är den klar. Men efter den är klar så måste jag ha en ny, för den blir lite olämplig i skogen då.Men nästa års 1000 är min nästa atv.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️