Dalton =ny primärfjäder samt vikter till denEpi/highlifter`s nya fjädrar till primär samt sekundär, inga vikter..Jag har Daltons på min och är nöjd, liksom en polare som har det och är nöjd, en annan polare har HL`s och är inte nöjd, märktes ingen skillnad en honom... så vi kompletterade den med daltons vikter och då gick den bättre och matar hårdare..
Citat från: frolland skrivet 6 september 2008 kl. 16:13:49Dalton =ny primärfjäder samt vikter till denEpi/highlifter`s nya fjädrar till primär samt sekundär, inga vikter..Jag har Daltons på min och är nöjd, liksom en polare som har det och är nöjd, en annan polare har HL`s och är inte nöjd, märktes ingen skillnad en honom... så vi kompletterade den med daltons vikter och då gick den bättre och matar hårdare..beställde från trech, är det några inställningar för vikterna eller är det plug and play?
Citat från: atvnerd skrivet 8 september 2008 kl. 14:02:36Citat från: frolland skrivet 6 september 2008 kl. 16:13:49Dalton =ny primärfjäder samt vikter till denEpi/highlifter`s nya fjädrar till primär samt sekundär, inga vikter..Jag har Daltons på min och är nöjd, liksom en polare som har det och är nöjd, en annan polare har HL`s och är inte nöjd, märktes ingen skillnad en honom... så vi kompletterade den med daltons vikter och då gick den bättre och matar hårdare..beställde från trech, är det några inställningar för vikterna eller är det plug and play?Det följer med små extravikter som man nitar fast på vikterna, men dom är endast tillom du ska köra med orginaldäcken eller i tunn luft. Har du 27" eller större så ska du sätta dit vikterna som dom är, utan extravikter.
Utan extravikterna så orkar ju inte variatorn hålla emot trycket lika bra när man gasar, så den växlar ner mer. Det blir mer kickdown så att säja.Vikterna du får med kitet är lättare än orginal, samt har en annan kurva på profilen.
Citat från: gurra-g skrivet 8 september 2008 kl. 15:37:53Utan extravikterna så orkar ju inte variatorn hålla emot trycket lika bra när man gasar, så den växlar ner mer. Det blir mer kickdown så att säja.Vikterna du får med kitet är lättare än orginal, samt har en annan kurva på profilen.aha! tackar för infon! ps. Såg att ni på eastcoastATV var med i senaste Atv quad.....ni och dårarna i southsideMudders...snyggt! (dock inte på samma repotage/sida)
Är det kul att vikta om variatorn om man med orginal hjul?Renegaden pinnar ju på ganska duktigt ändå... Är det likadana vikter i Outlander 800 som i Renen?
Är det inte rentav samma kit på 650 modellen också? Det är ju samma motor förutom cylindervolymen.
HALLELUJA! vilken skillnad! 25km/h full gas och den ställer sig snällt på baktassarna.....varför har ni inte sagt detta tidigare?
Citat från: atvnerd skrivet 16 september 2008 kl. 22:19:48HALLELUJA! vilken skillnad! 25km/h full gas och den ställer sig snällt på baktassarna.....varför har ni inte sagt detta tidigare? Hej..Hur är till slags varvet med dalton kittet jämn fört med orginal 800?Går det bättre att krypköra?Det gjorde det med min 400a med dalton..
Denada har ju även en fjäder som man kan köpa är det någon som testat,, endast fjäder
Jag monterade en denada fjäder på min 650 och jag märkte ingen skillnad som var nått.Kanske 100-200 varv högre tillslag men efter 40-50 mil var det nere på original varv igen.Så den fjädern kan jag inte rekomendera.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️