Bär det blir kallt ute får jag problem med backväxeln. Jag kan inte lägga i backen förrän motorn/växellådan har blivit lite varmare. När den väl lossnar och ger med sig så är det inga problem. Vet någon vad det kan bero på? Kan inte se något fel på wire eller spakställ.
Motorn är oerhört varm om fläkten ska starta.Då lyser också röda lampan.Den startade ALDRIG själv på den Suzuki Quadrunner 1990 som jag hade. Den fick jobba den.Men den hade orginal en knapp som man kunde tvångsköra den.Det sitter en fläkt till oljekylaren på Yamaha Kodiak 400 1995 som jag har nu.Aldrig startat heller. Men den fungerar. Eftersom en Quadrunner (250cc) inte har någon oljekylare, så kan du ju sätta vilken 12v fläkt som helst, bara den ryms.Den har som uppgift att simulera fartvind bara.Gamla modellen av Kingquad med 280cc har oljekylare (jag har för mig att fläkten satt direkt på den), så där behöver den vara mera måttanpassad.
Tjena.. har köpt en 95as LT-F4WD. Har en undran om led belysning, är det bara att smacka på typ 2 mindre led lampor?
Hej, var å styrde jord ute på gården med Suzukin idag. Hörde ett svagt knackande då det gick tungt från högerdrivknut fram, såg att själva Gummi skyddet har gått sönder. Finns det någon universal skydd att köpa?
Ja, drivknutsdamasker är inte så dyra och finns universal.MEN!Knackar drivknuten när man svänger är den slut.Försök hitta en ny yttre knut, istället.Den knuten fanns som piratdel till hyffsat pris, mot en ny komplett axel som nog ligger på ohemula 4500kr+Naturligtvis kan du byta damask och sen låta knuten hålla så länge den håller...
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️