Är ingen vits att strypa hojen innan bes. De kommer troligtvis inte att starta den alls, och knappast provköra! De får inte prova utan hjälm och det är få besgubbar som har det!
Citat från: jaas skrivet 29 oktober 2010 kl. 10:26:52Är ingen vits att strypa hojen innan bes. De kommer troligtvis inte att starta den alls, och knappast provköra! De får inte prova utan hjälm och det är få besgubbar som har det!Nog lär dom väl provköra den? Det ingår väl i besiktningen skulle jag tro.... Och dom är ju mc-reggade så stationen ska väl vara utrustad med hjälm och grejer åt bes-gubbarna.Besiktade min för några timmar sedan, gick igenom. Dock hade jag sabbat kabeln till framblinkersen med spännbandet. Så blinkersen funkade inte men det blev en sån tvåa som jag inte behöver visa upp.Han hade inget att anmärka på annars, så det var skönt. Hade lite småglapp i styrleder men han sa inget om det.Så nu får man plugga in kabeln till 4wd igen och gänga ut tumgasen.Två år till nästa besök, nice! 2733 mil på den nu, får se vad mätaren visar då.
2733 mil, det va inte dåligt de. Åker du med den till jobbet?
Citat från: jaas skrivet 29 oktober 2010 kl. 10:26:52Är ingen vits att strypa hojen innan bes. De kommer troligtvis inte att starta den alls, och knappast provköra! De får inte prova utan hjälm och det är få besgubbar som har det!Klart det finns hjälmar på besiktningen!Skulle inga motorcyklar alls provköras då menar du?Min Eatv besiktigades i lördags och de kollade stryrleder och hjul efter glapp, varningstriangel och halvljusbilden samt övrig belysning.OCH provkörde....med hjälm.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️